AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 5
Set 7: 130 kg × 5

Heb volgens mij vermoeidheid in mijn poten. Heb tot nu toe ook nog braaf 3x/week gefietst, niet superintens maar wel lichte verzuring. Zal eens maandag en vrijdag wisselen qua squatvariaties, kijken of low bar na de enige rustdag beter gaat.

Bench paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 111 kg × 5
Set 6: 111 kg × 5

Was alles maar zo makkelijk als benchen.

Sumo Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 130 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3

Qua kracht te doen, maar vraagt wel veel van enkele pezen in de lies (om de heupen te openen). Ik durf niet zwaarder. Wat we eraan gaan doen? Reps maken natuurlijk!

Barbell Row (pendlay)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 90 kg × 5

Echt zere poten nu. Dit weekeinde even rust.

De cut gaat maar matigjes. Ik heb vaak honger, ik merk een kcal tekort bij het trainen, maar ben al 2 weken amper afgevallen. Kan een waterdingetje zijn uiteraard, of ik schat mijn inname niet goed in.
 
Ik heb het maar eens drastisch aangepakt met cutten. 's Morgens een whey shakie, 's middags twee broodjes en 's avonds bergen groente roerbakken met kip, soms wat mie/rijst/wraps erbij. En af en toe ff los met burgers en bier. Werkt prima tot nu toe! :D
 
Om meer af te vallen zou je waarschijnlijk beter veel volume trainen.

Ik zou de reps bij je sumo DL niet te snel opbouwen. Geef die pezen een beetje de tijd om aan te passen. Dat gaat lang niet zo snel als wanneer je spieren aanpassing vragen.

Ik zou ook graag zo makkelijk benchen als jij dat kan ... :(
Hoe doe je dat?:)
 
Ik heb het maar eens drastisch aangepakt met cutten. 's Morgens een whey shakie, 's middags twee broodjes en 's avonds bergen groente roerbakken met kip, soms wat mie/rijst/wraps erbij. En af en toe ff los met burgers en bier. Werkt prima tot nu toe! :D

Zoeits zat ik bij mijn vorige cut pas op het einde op, had nu een kcal of 700-800 weggehaald tov wat ik at. Uitgaande van een lichte plus zou dat me op ca. -500 kcal/dag moeten brengen. Maar misschien moet het toch nog lager.

Om meer af te vallen zou je waarschijnlijk beter veel volume trainen.

Ik zou de reps bij je sumo DL niet te snel opbouwen. Geef die pezen een beetje de tijd om aan te passen. Dat gaat lang niet zo snel als wanneer je spieren aanpassing vragen.

Ik zou ook graag zo makkelijk benchen als jij dat kan ... :(
Hoe doe je dat?:)

Absoluut niet veel volume!!! Daarmee ben ik bakken kracht verloren in het verleden, terwijl ik twee jaar geleden op deze manier (laag volume, hoge intensiteit) met krachtbehoud heb gecut (en niet een beetje, van 91 naar 84).

Lichte reps kan ik makkelijk doen.

Het geheim is korte armpjes.
 
Korte armpjes ... dan moet dat voor mij toch ook lukken (check my avatar ;) ).

Je zou die kracht toch heel snel weer moeten terug winnen als je volume draait tijdens een cut. Heel vreemd dat jouw ervaringen net tegengesteld zijn aan wat je zou verwachten. Hoge intensiteit en weinig reps zou nu net niet goed moeten samengaan met gewichtsverlies.
Je kan trouwens evenzeer volume draaien door setjes van 5 a 6 reps te doen. Maar dan wel veel setjes. Je zou dan toch best wat kracht moeten kunnen behouden.

... of je kan je bovenkaak laten verbreden. -5kg op 1 week. Maar de maanden die volgen zijn iets minder interessant. ;)
 
Korte armpjes ... dan moet dat voor mij toch ook lukken (check my avatar ;) ).

Je zou die kracht toch heel snel weer moeten terug winnen als je volume draait tijdens een cut. Heel vreemd dat jouw ervaringen net tegengesteld zijn aan wat je zou verwachten. Hoge intensiteit en weinig reps zou nu net niet goed moeten samengaan met gewichtsverlies.
Je kan trouwens evenzeer volume draaien door setjes van 5 a 6 reps te doen. Maar dan wel veel setjes. Je zou dan toch best wat kracht moeten kunnen behouden.

... of je kan je bovenkaak laten verbreden. -5kg op 1 week. Maar de maanden die volgen zijn iets minder interessant. ;)

Waarom verwacht je dat het handig is om veel volume te doen tijdens een cut?
 
Korte armpjes ... dan moet dat voor mij toch ook lukken (check my avatar ;) ).

Je zou die kracht toch heel snel weer moeten terug winnen als je volume draait tijdens een cut. Heel vreemd dat jouw ervaringen net tegengesteld zijn aan wat je zou verwachten. Hoge intensiteit en weinig reps zou nu net niet goed moeten samengaan met gewichtsverlies.
Je kan trouwens evenzeer volume draaien door setjes van 5 a 6 reps te doen. Maar dan wel veel setjes. Je zou dan toch best wat kracht moeten kunnen behouden.

... of je kan je bovenkaak laten verbreden. -5kg op 1 week. Maar de maanden die volgen zijn iets minder interessant. ;)

Volgens mij heb jij weinig kaas gegeten van cutten. Het is extreem onlogisch om hoogvolume te doen tijdens een cut, omdat je herstelvermogen is gereduceerd. En als je dan toch niet veel kunt doen, probeer dan in ieder geval nog een zo sterk mogelijke impuls te geven via de intensiteit.
 
Volgens mij heb jij weinig kaas gegeten van cutten. Het is extreem onlogisch om hoogvolume te doen tijdens een cut, omdat je herstelvermogen is gereduceerd. En als je dan toch niet veel kunt doen, probeer dan in ieder geval nog een zo sterk mogelijke impuls te geven via de intensiteit.
Ik heb er misschien erg weinig verstand van.
Maar deze man weet er het een en ander over te vertellen:
 
Ik heb er misschien erg weinig verstand van.
Maar deze man weet er het een en ander over te vertellen:

De beste man kan me nog meer vertellen. Ik hou het bij wat in het verleden heeft gewerkt voor mij, een strategie die overigens door velen wordt omarmd. In alle eerlijkheid zijn er inderdaad ook zat die hun trainingen redelijk hetzelfde kunnen houden. Het zou best wel eens kunnen dat er nog onbekende verschillen in metabolisme oid zijn die aan deze tweedeling ten grondslag ligt. Dr Mike I moet in ieder geval niet doen alsof alles al bekend is over dat soort dingen en de wetenschap eruit is hoe een krachtsporter moet cutten, want in werkelijkheid weten we nog lang niet alles over dit soort dingen. Typisch een wetenschapper die zijn eigen theorieën als feiten presenteert IMO. (Zeg ik als ex-wetenschapper :D)

Van dat "je lichaam breekt spier af als je in deficit zit en alleen high intensity lift want je spieren krijgen niet genoeg stimulus" heb ik echt niks gemerkt. Krachtbehoud tijdens cut en daarna in betrekkelijk korte tijd weer naar een oud piekniveau getraind. Wat niet zou kunnen als ik veel spiermassa was verloren.
 
Als jouw ervaring anders is en je was toen tevreden over de resultaten dan hou ik je zeker niet tegen om voor dezelfde strategie te gaan.
Er zijn zoveel factoren buiten je voeding en training die de resultaten kunnen beïnvloeden. In jouw geval zijn er dan waarschijnlijk die een grotere invloed hebben dan het volume dat je traint.

Ex-wetenschapper? Welke tak van de wetenschap zat je dan? (serieuze vraag)
 
Ik ben organisch chemicus. Gepromoveerd en daarna wat korte onderzoekjes gedaan, maar daarna al snel per ongeluk in de journalistiek beland. En dat brede past ook beter bij mij dan heel diep in één ding duiken. Maar toch zeg ik graag dat ik ooit wetenschapper was ;)
 
Damn, stevige studies gedaan.
Kritisch denken kan erg handig zijn in de journalistiek. :)
 
De cut gaat maar matigjes. Ik heb vaak honger, ik merk een kcal tekort bij het trainen, maar ben al 2 weken amper afgevallen. Kan een waterdingetje zijn uiteraard, of ik schat mijn inname niet goed in.
2 weken niet afvallen wil niet alles zeggen, als je echt onder je onderhoud eet komt dat echt wel op gang, kan soms wel eens even duren, ik weet niet of je het het al doet, maar ik meet ook altijd mijn middelomtrek, dit zegt veel meer dan gewicht, als je gewicht hetzelfde blijft en je omtrek neemt af dan zit je toch gewoon goed.
 
2 weken niet afvallen wil niet alles zeggen, als je echt onder je onderhoud eet komt dat echt wel op gang, kan soms wel eens even duren, ik weet niet of je het het al doet, maar ik meet ook altijd mijn middelomtrek, dit zegt veel meer dan gewicht, als je gewicht hetzelfde blijft en je omtrek neemt af dan zit je toch gewoon goed.

Ik meet zeker mijn middelomtrek, da's het enige waar het om gaat! Ook daar helaas weinig verandering, maar wel buikklachten dus mogelijk is de boel wat opgezet.

Ach ja, volgende meetmoment even afwachten (maandagochtend) en eventueel aanpassingen doen.
 
Wat Rik zegt... rustig de banden en pezen laten wennen aan de sumo.

Ik heb het maar eens drastisch aangepakt met cutten. 's Morgens een whey shakie, 's middags twee broodjes en 's avonds bergen groente roerbakken met kip, soms wat mie/rijst/wraps erbij. En af en toe ff los met burgers en bier. Werkt prima tot nu toe! :D
Burger en bier in het dieet klinkt niet onaantrekkelijk... :D
Ik meet zeker mijn middelomtrek, da's het enige waar het om gaat! Ook daar helaas weinig verandering, maar wel buikklachten dus mogelijk is de boel wat opgezet.

Ach ja, volgende meetmoment even afwachten (maandagochtend) en eventueel aanpassingen doen.
Hoe zeker ben je van je basis metabolisme in deze berekening? Idd nog even afwachten.
 
Wat Rik zegt... rustig de banden en pezen laten wennen aan de sumo.

Zekers, zekers. Valt me nog mee dat niemand over mobility begint te mekkeren. De oefening zelf is IMO de beste remedie :)

Burger en bier in het dieet klinkt niet onaantrekkelijk... :D

Dat noemen ze een refeed, om het te doen voorkomen dat het essentieel is voor je cut! Het is ook essentieel, maar vooral om het vol te houden ;)

Hoe zeker ben je van je basis metabolisme in deze berekening? Idd nog even afwachten.

Het is nattevingerwerk. Meestal gaat me dat wel goed af. Maar deze keer had ik mijn gebruikelijke broodlunch ingeruild voor solide high protein meals, zoals eieren met zalm en spinazie (eindelijk ben ik van die bloedluis af!) en afgelopen week kleine pita met vegashoarma. Dus dat was helemaal gokwerk - ik vertik het om cals te tellen. Best kans dat het nog teveel is dus, maar even goed heb ik altijd een rare waterhuishouding.
 
Natte vingerwerk? Nep scientist :(
Dan moet je maar op gevoel wat extra KH schrappen en door groenten of zo vervangen om nog wat buikvulling te hebben.

PS helpt ook prima tegen je vlooien (is hetzelfde spul als in honden vlooienbanden)
 
Natte vingerwerk? Nep scientist :(
Dan moet je maar op gevoel wat extra KH schrappen en door groenten of zo vervangen om nog wat buikvulling te hebben.

PS helpt ook prima tegen je vlooien (is hetzelfde spul als in honden vlooienbanden)

Die berekeningen heb je ook niet veel aan... en sowieso niet als je je kcals niet wilt tellen ;)
 
Het grootste probleem zit in die 2e zin :P
 
Het grootste probleem zit in die 2e zin :P

Schei uit man, cutten is geen rocket science. Val je niet af? Eet nog minder. Val je te snel af? Eet wat meer. Niets zo treurig als een volwassen man die zijn plakken kipfilet weegt omdat hij wat in Fitnesspall moet invullen.
 
Back
Naar boven