AndroidHealthClinic

Slank,klein meisje, toch klein buikje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lola0901

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2017
Berichten
44
Waardering
7
Lengte
1m60
Massa
50kg
Vetpercentage
18%
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum en ben nog vrij nieuw in de fitness wereld, ik moet nog veel leren.
Ben een jonge vrouw van 20.
Hier probeer ik niet gratis dieët advies uit te winnen, maar ik hoop erg dat jullie mij met jullie ervaringen kunnen helpen.
Zelf heb ik altijd al een slanke buik willen hebben.
Ik doe hier veel voor.
Onlangs ben ik met mijn 1.60 m van 53 naar 46 kilo gegaan.
Dit door te stoppen met snacken, gezond eten , cardio (lopende band , fiets, milde cardio)
Ik hoopte dat ik hierdoor wat minder buik te hebben. Nou is mijn buik inderdaad toen wel wat afgenomen, maar ik vond mijzelf echt er te dun uitzien, ik zat ook op ondergewicht, te licht.
Nu zit ik op 49,50 kilo.

Toch blijf ik altijd een soort opgezet , klein, onderbuikje hebben.
Ik weet dat ik niet mag klagen, want het is echt klein.
Maar ik zie vrouwen die veel curvyer zijn dan mij, en toch een plattere buik (lijken) te hebben.
Ik eet gezond, 5 stuks volkoren brood & een royaal bord warm eten iedere avond. ; gehakt, gekookte aardappelen zonder zout en veel groente en fruit dagelijks.
Regelmatig eetpatroon,8 uur slaap, maximaal 1 keer in de maand alcohol (wel vaak veel sterke drank die avond).
Wekelijks 1-2 keer cardio.
Buikspier oefeningen doe ik ook, maar lijken niet veel te helpen.
Ik weet zelf dat het vet weg moet, dus buikspieren lijkt dit niet plat te maken.
Het lijkt wel alsof al mijn vet voornamelijk naar mijn buik gaat, niet naar de heupen of billen.

Ik hoor graag of iemand tips heeft om mijn kleine beetje hardnekkige buikvet aan te pakken.
Het staat niet in verhouding met de rest van mijn lichaam en valt op in strakke kleding.

20786255_10212086181542942_2000267296_n.jpg


20786472_10212086215783798_1030011051_n.jpg
 
Ohja misschien nuttig om te vermelden.

Taille : 68
Buik op het bolle stukje : 82 cm
Heupen : 87cm
 
Buikvet is hormonaal actief vet en het lastigst om te verbranden. Hiervoor zul je echt voor een langere periode onder je onderhoud moeten blijven eten. Er zijn hele simpele dingen waarvan bewezen is dat ze bijdragen aan het verbranden van buikvet, zoals het drinken van echte groene thee. (Dan bedoel ik niet de groene thee van pickwick, of ice tea green).

Overigens zul je op een gewicht van onder de 50KG op jouw lengte niet heel veel vet meer hebben en aan je buik(je) te zien, zitten je blaas en darmen gewoon heel vol en hou je waarschijnlijk ook nog een pak (onderhuids) vocht vast. Dit kun je met voeding ook verminderen! (Schap het brood eens uit je dieet, eveneens zuivel als dat erin zit).

Verkijk je overigens niet op anderen en wat je op internet ziet. Er zijn inderdaad zat vrouwen met een maatje 40 of 42 zelfs die een platte buik hebben. Dit zijn genetica en heeft daarnaast gewoon niets met jouzelf te maken. Focus op jezelf en kijk niet naar anderen. Probeer het beste van jezelf te maken in elk geval..
 
Wellicht kun je zelf ook kijken of je buik de ene week meer opgezet is als de andere week. Als ik naar mezelf kijk, ben ik heel gevoelig voor hormonen, en heb ik de tweede helft van mijn cyclus standaard een dikkere buik. Als je dit écht heel graag wilt verminderen zou je kunnen gaan puzzelen met anticonceptie en/of voeding.
 
Dankjullie wel voor de tips!
Met anticonceptie ben ik gestopt, ook door de vele hormonen. Het zou heel goed kunnen dat het door de cyclus hormonen verergert.
Inderdaad brood hoor ik vaker. Ik ben een echte broodeter, echt een alledaags ding.

Sinds kort drink ik groene thee, van xenos voor een euro.
Ik zal eens opzoek gaan naar echte groene thee.

Ik hou denk ik inderdaad vocht vast! Misschien kan ik dit ook verminderen door een goed dieet.

Of misschien juist ook minder drinken? (naast zout inname minderen etc)
Ik drink echt heel erg veel water+ crystal clear zonder koolzuur.
Dagelijks ook wel een glaasje cola light
 
''Echte'' groene thee kan juist wel de goedkoopste zijn. Die van de Aldi bijvoorbeeld.
 
Dagelijks ook wel een glaasje cola light

Hier mee stoppen, light producten zijn misleidend en erg slecht voor de darmen.
Zit vol met bepaalde zoetstoffen wat erg slecht is en je buik erg kan opblazen.

Veel water en groene thee drinken blijven drinken.
 
Hoe je staat met je houding werkt er ook niet aan mee. Je stekt je buik ook naar voren.

Ik zou zeker niet meer afvallen met jouw gewicht en lengte. Ik zou me eerder focussen op kracht training en je voeding op onderhoud houden.
Door opbouwen van spieren zal je de verdeling van je lichaam ook veranderen en ik denk dat dit eerder in je voordeel zal werken dan alleen maar cardio.
Door cardio en een dieet onder onderhoud verlies je wel vet maar spieren opbouwen doe je er niet mee en je verhoudingen zullen daar ook niet beter van worden.

Dus ik zou zeggen maak een fatsoenlijk eetschema Zie onderstaande link
Geupdatet excel voedingsschema

en ga daarbij een fatsoenlijk kracht trainings schema doen. Een fullbody training om de dag (stronglift of starting strength oid).
Cardio kan je eventueel na je kracht training doen.
 
Ondanks dat je een laag lichaamsgewicht hebt is je vetpercentage niet bijzonder laag. Tijd om te beginnen met krachttraining zodat je je lichaamscompositie positief kan veranderen zonder dat je gewicht te laag wordt. Meer spiermassa zorgt ook voor mooiere vormen en beter postuur. En voelt ook gewoon beter om sterk te zijn.
 
Dit postuur met 'buikje' heb ik ook, zij het dat mijn 'buikje' 'minder groot' is. Nu speelt mijn leeftijd wellicht ook mee, maar amper 5 jaar terug had ik een platte buik. Als hindoestaanse heb ik ook vrij gemakkelijk praten: het hebben van een dergelijk figuur (dus met platte buik) zit er bij de meeste hindoestaanse vrouwen gewoon ingebakken. Mits er gezond gegeten en geleefd wordt, dat dan ook wel weer. Maar het is wel zo dat wij vaak sneller in staat zijn om een dergelijk postuur te bereiken.

Wat marina1975 zegt, is gewoon waar: je lichaamshouding is niet heel erg bevordelijk. Ik heb een dansverleden van 25 jaar op mijn cv staan, waardoor ik een eventueel 'buikje' gemakkelijk camouflees (en een aantal centimeters op mijn geringe lichaamslengte van 1.55 kan liegen, maar dat is een ander verhaal). Daarbij, als je rechtop staat met de schouders iets naar achteren, je hoofd op natuurlijke wijze opgeheven en de rest van je lijf mooi in proportie, dan heb je voor iedereen inclusief jezelf al een veel mooier voorkomen. Bij mij is het zelfs zo dat dat 'buikje' mij meestal niets kan schelen, omdat het toch wel wordt weggemoffeld dóór die houding.

Daarbij wil ik niet zeggen dat het niet 'hindert'. Het is toch een klein stukje vetpercentage, veelal hormonaal bepaald, maar dat met goed met voeding aan de slag, zware krachttraining en cardiotraining prima te beheersen en zelfs weg te werken is. Toen ik in januari voor de eerste keer begon met zware krachttraining begon, was ik verbaasd over hoe snel veel vet aldaar ineens verdween. Let op: plaatselijk vetverbranden bestaat NIET. Ik had een tijdje in de nasleep van een vechtscheiding aanzienlijk verminderd getraind en deed alleen eens in de ca. 2 weken wat cardio, meer niet. Toen ik lid werd van een nieuwe sportschool bij mij om de hoek en het krachthonk zag, kwam ik in de verleiding: nieuwe wegen inslaan kan nooit kwaad.

Het bleek één van de beste keuzes van mijn leven. Het resultaat kwam snel, ik ontwikkel spiermassa, mijn figuur wordt anders en ook op een andere manier mooier en tot slot blijft goede voeding natuurlijk dé sleutel. Een goed, sterk lichaam maak je in de keuken.

Ik ben ook curvyer dan jij, maar idd met plattere buik. Het kan, echt. Ook voor jou. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Goh , ik ben net eens in de spiegel gaan kijken en inderdaad ; als ik mijn schouders naar achteren doe , ver en mijn houding aanpas; is de buik inderdaad wat slanker ogend.
Dankje horsewoman ook. Ik wist bij god niet hoe ik de houding moest aanpassen.
 
Hmm, krachttraining. Ik zou er graag mee willen beginnen. Nu zit ik wel met een ernstige rugafwijking ( er zijn door middel van chirurgie platen ingeplaatst). Nu wil ik rug zo zeer mogelijk belasten. Die train in nu ligt met gewichten in de gym.
De krachttraining die jullie heeft geholpen (sorry dit gebied is nieuw voor mij) , was dat voornamelijk met gewichten?
 
Goh , ik ben net eens in de spiegel gaan kijken en inderdaad ; als ik mijn schouders naar achteren doe , ver en mijn houding aanpas; is de buik inderdaad wat slanker ogend.
Dankje horsewoman ook. Ik wist bij god niet hoe ik de houding moest aanpassen.

Eén van mijn dansleraren latin-american zei mij altijd: ga staan alsof je de rits van je jas dicht wilt doen zonder voorover te buigen. Hoe sta je dan? Probeert het maar eens. Niet overdrijven, want dan staat het ook heel raar. :p
 
Hmm, krachttraining. Ik zou er graag mee willen beginnen. Nu zit ik wel met een ernstige rugafwijking ( er zijn door middel van chirurgie platen ingeplaatst). Nu wil ik rug zo zeer mogelijk belasten. Die train in nu ligt met gewichten in de gym.
De krachttraining die jullie heeft geholpen (sorry dit gebied is nieuw voor mij) , was dat voornamelijk met gewichten?

Je hoeft geen sorry te zeggen. Gewoon vragen!

Krachttraining is voor mij of met gewichten of met eigen lichaamsgewicht. Met eigen lichaamsgewicht, daarmee bedoel ik oefeningen als opdrukken of planken.

Voor je rugafwijking zou ik advies vragen van een goede fysiotherapeut en een personal trainer. Met blessures zou ik niet op eigen houtje starten. Zeker niet wanneer de rug wordt belast, terwijl deze kwetsbaar is.
 
horsewoman

De tip van jouw danslerares! Haha het werkt!
De kleine kont die ik had is dan ook naar binnen (had ik maar moeten trainen :p eigen schuld) is dan ook weg,

maar goh, zo ziet het er inderdaad beter uit
 
Planken doe ik iedere dag , kort, op aanraden van fyshio. Ik weet dus dat deze oefening goed is voor de rug en mag.
Ik googelde even en zie dat planking mij ook erg kan helpen. Ik ga heel veel planken komende tijd.
Planking dus als krachttraining? ik zal mijn best doen :):):)
 
horsewoman

De tip van jouw danslerares! Haha het werkt!
De kleine kont die ik had is dan ook naar binnen (had ik maar moeten trainen :p eigen schuld) is dan ook weg,

maar goh, zo ziet het er inderdaad beter uit

Ik was destijds een jaar of 17 toen mijn dansleraar dat tegen mij zei. Ik danste al een aantal jaren, klaargestoomd voor de NK, maar verloor het jaar daarvoor mijn vader, waardoor ik in zo'n beetje alles instortte. Ik bleef achter met een moeder die mij mishandelde en liep heel ineengedoken, uiteraard van angst. Dansen was voor mij wel een stuk vrijheid, even alles vergeten, maar dat ging ook niet meer. Ik wist donders goed hoe ik rechtop moest staan en toen ineens niet meer.

Een platte kont vind ik trouwens ook geen gezicht, hoor. Vroeger vond ik het mooi, zo'n magere lat. Nu ik curvy ben, vind ik dat eigenlijk ook wel te gek. Van krachttraining en met name van squatten kan je een flink volle kont krijgen. Het is maar even dat je dat weet. :D
 
Planken doe ik iedere dag , kort, op aanraden van fyshio. Ik weet dus dat deze oefening goed is voor de rug en mag.
Ik googelde even en zie dat planking mij ook erg kan helpen. Ik ga heel veel planken komende tijd.
Planking dus als krachttraining? ik zal mijn best doen :):):)

Met planken train je eigenlijk zo'n beetje al je spiergroepen. Het ziet er heel gemakkelijk uit, maar ik vind het loodzwaar. Gewoon je secondes opbouwen en kijken wat haalbaar is. Let erop dat je je lichaam goed recht plaatst. Dus je rug niet hol, maar ook niet je achterste omhoog trekken. Echt letterlijk: plank zoals in je boeken- of keukenkast.
 
Je hebt al aardig wat tips gehad van horsewoman
Houding doet inderdaad heel erg veel. Door goed te gaan staan straal je vaak ook meer zekerheid uit (ook als je dat niet bent ;) ) Dat doet ook al vaak veel goed.

Ik zou met je fysio verleggen wat je zou kunnen doen aan kracht training. Met bodyweight oefeningen kan je ook al een aardig eind komen. Beginnen met BW squats en bijvoorbeeld lunges (uitvalspas) eventueel step ups. Goed voor betere vorm van je billen.
Overleg goed want vaak kan er meer dan je denkt. Ik ben er ook een tijd uitgeweest met een nekhernia. Deze zit er nog en de gevolgen zijn er ook nog. Maar door KT zijn alle spieren sterker geworden en heb ik juist veel minder pijn. Ik bedoel maar. Overleg wat je kan met je rug.

Planken is al een hele mooie start. Je kan het zo zwaar maken als je wil.
 
Back
Naar boven