MuscleMeat

Stelling Hoeveel en wat voor oefeningen bij een full body workout?

Bezoekers in dit topic

Jacko Vdb

Novice
Lid geworden
12 aug 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Zelf ben ik nieuw op het forum. Ik train 3x in de week. Ik maak gebruik van een full body workout omdat ik aan het cutten ben en ook weinig tijd heb.

Omdat ik nog niet zo gevorderd ben (beginner) in het fitness wereld maak ik veel gebruik van apparaten.

Ik doe 2 oefeningen per spiergroep (behalve de biceps en triceps). Ik twijfel om 1 oefening te doen omdat ik wel eens bang ben voor overtraining. Wat is het beste hoeveelheid aangeraden?

Hier heb ik een korte schema wat voor oefeningen ik doe. (3x8-12)

Borst: Chest Press Machine en Machine Flyes
Rug: Lat Pulldown en Seated Row
Schouders: Shoulder Press Machine
Benen: Leg Press en Leg Extension
Biceps: Standing Bicep Curls
Triceps: Tricep Pushdown Machine

Zelf twijfel ik heel erg in de oefeningen en de hoeveelheid ervan die ik doe. Ik wil me meer in losse gewichten verdiepen.

Is dit genoeg voor massa of is het een overkill? Zijn er nog tips voor meer/minder oefeningen dan hoor ik het graag.

Thanks.
 
Doe gewoon een full body workout van het internet die bekend zijn zoals ICF 5x5 van Jason Blaha.
Het is HEEL belangrijk op te focussen op barbells.
Sinds je nog een beginner bent is het belangrijk om kracht te bouwen op de 3 compounds.
 
Welke: minstens 70% compounds
Hoeveel: 2-3 compounds aangevuld met eventueel een isolatie-oefening.
Borst: bench press / dips / dumbell press
Rug: rows, chinups , deadlifts
Schouders: overhead presses
Biceps: curl , chinups
Triceps: overhead presses, bench presses , dips
Benen: deadlift , squat
 
Welke: minstens 70% compounds
Hoeveel: 2-3 compounds aangevuld met eventueel een isolatie-oefening.
Borst: bench press / dips / dumbell press
Rug: rows, chinups , deadlifts
Schouders: overhead presses
Biceps: curl , chinups
Triceps: overhead presses, bench presses , dips
Benen: deadlift , squat
Oke thanks. Is het ook goed om dan bijvoorbeeld voor elke spier 2 oefeningen te gaan doen? Bijvoorbeeld voor de borst bench press en dumbell press, of wordt dat een overkill sinds ik 3x per week train?
 
doe gewoon 5x5 met wat isolatiewerk als je per se wilt (bv. biceps curls of lateral raises)
 
Zelf ben ik nieuw op het forum. Ik train 3x in de week. Ik maak gebruik van een full body workout omdat ik aan het cutten ben en ook weinig tijd heb.

Omdat ik nog niet zo gevorderd ben (beginner) in het fitness wereld maak ik veel gebruik van apparaten.

Ik doe 2 oefeningen per spiergroep (behalve de biceps en triceps). Ik twijfel om 1 oefening te doen omdat ik wel eens bang ben voor overtraining. Wat is het beste hoeveelheid aangeraden?

Hier heb ik een korte schema wat voor oefeningen ik doe. (3x8-12)

Borst: Chest Press Machine en Machine Flyes
Rug: Lat Pulldown en Seated Row
Schouders: Shoulder Press Machine
Benen: Leg Press en Leg Extension
Biceps: Standing Bicep Curls
Triceps: Tricep Pushdown Machine

Zelf twijfel ik heel erg in de oefeningen en de hoeveelheid ervan die ik doe. Ik wil me meer in losse gewichten verdiepen.

Is dit genoeg voor massa of is het een overkill? Zijn er nog tips voor meer/minder oefeningen dan hoor ik het graag.

Thanks.

Ik kan dit geen fullbody schema noemen, het is eigenlijk een UB workout waar "per ongeluk" een paar been-oefeningen zijn toegevoegd.


Dit zijn betere voorbeelden:


Squats
Hanging leg raises
Bench press
Rows
Romanian deadlift
Calf raises staand
Dips
Curl variant

OF

Deadlifts
Rollouts
pullups
overhead press
Glute ham raises
Calf raises zittend
Close grip bench press
Curl variant
 
Back
Naar boven