AndroidHealthClinic

Gestopt Where there's a will, there's a way! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Big-T Memorial Contest 2017 @Cool Novice.jpg

Ik had gehoopt dat mijn kuiten er wat beter uitkwamen. Voorkant benen bewust niet op de foto gezet, want ik heb nog steeds hardlopersbenen en ook nauwelijks definitie in mijn bovenbenen. Met een camera op de zelfontspanner was ook een beetje irritant, ik was er al snel klaar mee.

Al met al tevreden over de progressie en transitie, op de foto weeg ik 88 kg, in april nog 102,5 kg. Zie hier mijn hele (lange) verhaal.

Iedereen bedankt voor het volgen, stemmen en de motiverende woorden, tips en adviezen!
:D
 
Vandaag lekker benen getraind, even in een andere volgorde (zonder PWO), vandaag op 3000 kcal, wil nog iets afvallen:

- Leg Extension (5 sets, gewicht opgebouwd, ca 25-20-15-12-12 reps + 2 dropsets)
- Leg Curl (5 sets, gewicht opgebouwd, ca 25-20-15-12-12 reps + 2 dropsets)
- Leg Press (4 sets x 100 kg, 1 set = 10 normaal - 10 smal - 10 breed - 10 laag (kuiten))
- Squat (30 x 20 kg, 30 x 40 kg, 25 x 60 kg, 15 x 80 kg, ?? x 80 kg, 8 x 90 kg, ?? x 90 kg, 7 x 100 kg, drop stuk of 13 x 60 kg))
- Seated Rotary Calf (4 x 20-10-10 dropsets 55 - 50 - 45 kg)
- 16 minuten non-stop abs
- 17 minuten crosstrainer

Totale trainingstijd: 1 uur 40 minuten

Was weer goed leeg, ga ik voelen morgen, goed tot de max weten te gaan :fire:.

:D
 
Even geen tijd om uitgebreid te loggen, zit nu pas te eten na mijn training en wil op tijd slapen, maar als volgt getraind:

Pull:

- Pull Up (5 sets)
- T Bar Row (5 sets, van 60 kg tot aan 80 kg + 1 dropset)
- Straight Arm Cable Rope Pulldown (4 sets + 1 dropset)
- One Arm Cable Row (staand, 5 sets)
- V-Grip Lat Pulldown (5 sets + 1 dropset)
- Spider Curl (Preacher Bench verticale stand, 3 sets smalle greep (EZ), 3 sets brede greep (EZ))
- Seated DB Curl (armen naar buiten, 4 sets)
- BOR Cable (Rear Delts, 4 sets)
- DB Hammer Curl (4 sets + dropsets op het eind)
- Smith Shrugs (5 sets + 1 dropset)
- 18 minuten Crosstrainer (rustig opgebouwd, lichte intervallen, quads brandden nog van gisteren :D)

Totale trainingstijd: 1 uur 55 minuten
Ging weer lekker, mijn lats moeten nou echt eens gaan groeien, wil maar niet :scold:.
 
Even geen tijd om uitgebreid te loggen, zit nu pas te eten na mijn training en wil op tijd slapen, maar als volgt getraind:

Pull:

- Pull Up (5 sets)
- T Bar Row (5 sets, van 60 kg tot aan 80 kg + 1 dropset)
- Straight Arm Cable Rope Pulldown (4 sets + 1 dropset)
- One Arm Cable Row (staand, 5 sets)
- V-Grip Lat Pulldown (5 sets + 1 dropset)
- Spider Curl (Preacher Bench verticale stand, 3 sets smalle greep (EZ), 3 sets brede greep (EZ))
- Seated DB Curl (armen naar buiten, 4 sets)
- BOR Cable (Rear Delts, 4 sets)
- DB Hammer Curl (4 sets + dropsets op het eind)
- Smith Shrugs (5 sets + 1 dropset)
- 18 minuten Crosstrainer (rustig opgebouwd, lichte intervallen, quads brandden nog van gisteren :D)

Totale trainingstijd: 1 uur 55 minuten
Ging weer lekker, mijn lats moeten nou echt eens gaan groeien, wil maar niet :scold:.
Misschien wide pul ups proberen of unilateral/single arm trainen zodat je er beter op kunt focussen?
 
Misschien wide pul ups proberen of unilateral/single arm trainen zodat je er beter op kunt focussen?
Bedankt voor de tips, maar dat is ook precies wat ik meestal doe. 1 pull up oefening breed; 1 lat pulldown smal. 1 Row oefening breed (meestal), 1 single-arm row oefening. Daarnaast nog een paar andere rugoefeningen, maar dus altijd 2 pull up / lat pulldown en 2 row-oefeningen, afwisselend tussen breed en smal (heb ook juist instructiefilmpjes gezien waarin smal werd aangeraden).
 
Bedankt voor de tips, maar dat is ook precies wat ik meestal doe. 1 pull up oefening breed; 1 lat pulldown smal. 1 Row oefening breed (meestal), 1 single-arm row oefening. Daarnaast nog een paar andere rugoefeningen, maar dus altijd 2 pull up / lat pulldown en 2 row-oefeningen, afwisselend tussen breed en smal (heb ook juist instructiefilmpjes gezien waarin smal werd aangeraden).
Hmm, misschien is je grip niet perfect?
De dikte in je rug is iig prima!

Wat je kunt doen is Wesley Vissers opzoeken via youtube (VintageGenetics) hij heeft rnoeg filmpjes voor dikte maar ook wijdte rug oefeningen:)
 
Laatst bewerkt:
Ligt het niet vooral aan je posing? Want bij al je foto's (en specifiek die back double bicep) maak je jezelf juist smal ipv breed.

En hoe zit het met je benen? Gaan die een beetje mee? Want volgens mij is er nog veel winst te behalen op je squat en deadlift iig.
 
Hmm, misschien is je grip niet perfect?
De dikte in je rug is iig prima!

Wat je kunt doen is Wesley Vissers opzoeken via youtube (VintageGenetics) hij heeft rnoeg filmpjes voor dikte maar ook wijdte rug oefeningen:)
Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip! Ik heb meer goeie filmpjes van hem gezien, kwam het laatst ook nog tegen.

Ligt het niet vooral aan je posing? Want bij al je foto's (en specifiek die back double bicep) maak je jezelf juist smal ipv breed.

En hoe zit het met je benen? Gaan die een beetje mee? Want volgens mij is er nog veel winst te behalen op je squat en deadlift iig.
Bedankt voor de tips! Mijn posing is inderdaad zeer amateuristisch, aangezien ik hier echt geen ervaring mee heb en alles op eigen houtje doe. Ik ben ook nog relatief nieuw in het hele BB'en. Mijn DL en squat lopen achter en mijn benen dramatisch. Dit weet ik en hier werk ik ook heel hard aan. Vergeleken met 1-1,5 jaar terug (toen ik echt vanaf 0 begon) is het wel een hele verbetering, maar mijn hardloopverleden (jarenlang gelopen, tot aan marathonafstand) heeft zijn sporen nagelaten.

Toch ben ik tevreden als ik hier het vergelijk zie voor-na de contest:
De laatst genomen foto
En hier het vergelijk met 1,5 jaar geleden:
Contest Log - Where there's a will, there's a way!
Toen was ik nog een skinny hardloper en begon ik net met mijn marathonvoorbereiding.
 
Toevoeging op bovenstaande: ik heb nu een coach, dus ga begeleid worden in mijn trainingen en posing.

Vandaag:

Legs:

Seated Leg Curl (5 sets, gewicht op opgebouwd, reps afgebouwd van 25 tot aan ca. 12 + 1 dropset) :fire:
Leg Press (aangepast Marvin-style: 4 x 100 kg (1 set = 10 normaal - 10 smal - 10 hoog&breed - 10 laag) :fire::fire:
Squat (WU met 20-40-60 kg, vervolgens 2 x ca. 15 x 80 kg, 2 x ?? x 90 kg, 2 x 6 (ofzo?) x 100 kg, 1 x 3 x 110 kg, dropset ATTG 12 x 60 kg, goed naar de kl*te
Seated Leg Extension (5 sets, gewicht op opgebouwd, reps afgebouwd van 25 tot aan ca. 12 + 1 dropset)
Seated Rotary Calf (4 sets met veel reps + dropsets)
Standing Calf Smith (4 sets met veel reps + dropset)
10 minuten killer ab workout
17 minuten crosstrainer

Totaal: 1 uur 47 minuten


Ik was nog veel langer in de gym, want had een collega meegenomen die zo ongeveer voor het eerst echt trainde. Uiteraard hem niet hetzelfde laten doen als ik, maar o.a. Pull-Ups (zwaar assisted :P), Squat, Bench, BB Rows, BB OHP (nog even geen DL) en daarna wilde hij nog even abs doen. Alles 3 sets, lijkt mee meer dan genoeg zo.

Drukke week gehad, wat te weinig geslapen, dus blij dat het weekend is.
 
Toevoeging op bovenstaande: ik heb nu een coach, dus ga begeleid worden in mijn trainingen en posing.

Vandaag:

Legs:

Seated Leg Curl (5 sets, gewicht op opgebouwd, reps afgebouwd van 25 tot aan ca. 12 + 1 dropset) :fire:
Leg Press (aangepast Marvin-style: 4 x 100 kg (1 set = 10 normaal - 10 smal - 10 hoog&breed - 10 laag) :fire::fire:
Squat (WU met 20-40-60 kg, vervolgens 2 x ca. 15 x 80 kg, 2 x ?? x 90 kg, 2 x 6 (ofzo?) x 100 kg, 1 x 3 x 110 kg, dropset ATTG 12 x 60 kg, goed naar de kl*te
Seated Leg Extension (5 sets, gewicht op opgebouwd, reps afgebouwd van 25 tot aan ca. 12 + 1 dropset)
Seated Rotary Calf (4 sets met veel reps + dropsets)
Standing Calf Smith (4 sets met veel reps + dropset)
10 minuten killer ab workout
17 minuten crosstrainer

Totaal: 1 uur 47 minuten


Ik was nog veel langer in de gym, want had een collega meegenomen die zo ongeveer voor het eerst echt trainde. Uiteraard hem niet hetzelfde laten doen als ik, maar o.a. Pull-Ups (zwaar assisted :P), Squat, Bench, BB Rows, BB OHP (nog even geen DL) en daarna wilde hij nog even abs doen. Alles 3 sets, lijkt mee meer dan genoeg zo.

Drukke week gehad, wat te weinig geslapen, dus blij dat het weekend is.
Nice! Wie is je coach?
 
Foto's en resultaat kun je trots op zijn!

Bijna tijd om aan de slag te gaan en wat massa te gaan bouwen :)
 
Hoe vaak en welke dag ga je naar fox?
 
Hoe vaak en welke dag ga je naar fox?
In principe heb ik 1x per maand op zaterdag een afspraak met mijn coach. Ik wil wellicht wat vaker daar gaan trainen, maar is voor mij toch 50 minuten rijden met de auto (zonder files), terwijl de gym op mijn werk gratis en om de hoek is en F4F 2 km van mijn huis.
 
In principe heb ik 1x per maand op zaterdag een afspraak met mijn coach. Ik wil wellicht wat vaker daar gaan trainen, maar is voor mij toch 50 minuten rijden met de auto (zonder files), terwijl de gym op mijn werk gratis en om de hoek is en F4F 2 km van mijn huis.
Ga je nog doorloggen?
 
Ga je nog doorloggen?
Zat er over te twijfelen. Misschien dat ik een log aanmaak, maar dan wel iets minder frequenter log (tijd/prioriteit, werk/sport/eten/preppen/slapen, blijft weinig vrije tijd over). Al met al ben ik nog een beetje aan het doorgaan met cutten, zit rond de 2800 kcal per dag, weekend 3000 kcal. Verder dagelijks trainen (PPL). Vorige week zondag even 80 km gewielrend. Als het mooier weer is, wil ik dat wat vaker gaan doen. Heb een 2e hands fietsje gekocht. :D

Gewicht zit nu rond de 89 kg. Pas in september en oktober wat vakantie gepland, wil dan eigenlijk nog net zo droog zijn. Shredded over het strand lopen.:cool:
 
Toch mooi dat je hebt doorgezet op het moment dat je dacht dat je alleen spier aan het verliezen was en geen vet. Uiteindelijk gewoon een topresultaat neergezet.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Toch mooi dat je hebt doorgezet op het moment dat je dacht dat je alleen spier aan het verliezen was en geen vet. Uiteindelijk gewoon een topresultaat neergezet.
Ja, bedankt! Nu ben zelfs nog gestaag verder aan het cutten. Ondanks dat ik kracht en spiermassa heb verloren, voel ik mij veel beter en ben ik nu ook meer tevreden over mijn fysiek. :D

Ik vraag mij af: stel dat ik zaterdag een cheatday heb en ik ga zondagochtend wielrennnen, ca. 80 km, waarvoor ik 's ochtends enkel een shake neem en onderweg bcaa's en eventueel een eiwitreep en banaan. Zou dit een goede manier zijn om tijdens de cut vet te verbranden en de cheatday de volgende dag te compenseren of creëer ik hiermee spierverlies? Ik weet ook niet in hoeverre wielrennen bijdraagt aan sterkere bovenbenen; squatten etc. zal uiteraard belangrijker blijven, maar wielrenners hebben vaak wel goeie bovenbenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven