MuscleMeat

Squat Pull Up verwarring

Bezoekers in dit topic

Hm beetje afhankelijk van wat je voelt
 
Wat bij mij praktisch alle blessures weggehouden heeft sinds een tijdje is-
isolatie als isolatie beschouwen en niets meer dan dat.. Dus niet om de hoeveelheid gewicht maar puur op concentratie en gebruik van de spier die ik wil isoleren. Dus niet op een pulldown gaan zitten om vervolgens 4-5 reps te maken met swingende vorm bijv. zonder te voelen wat ik nu eigenlijk überhaupt aan het trainen ben ..... Of ik nu op een legpress-extensie of curl met 600kg ga zitten of met 60 zou me eerlijk gezegd een worst wezen..... Ik kan het beide maar het is imo veel effectiever om het met minder gewicht te doen.
Verder oefeningen die ik niet vertrouw, praktisch alle schouderoefeningen in mijn geval side raises, front raises heb ik gekapt. Gevolg is natuurlijk wel dat ik geen enorm goed ontwikkelde schouders krijg door alleen OHP en wat oefeningen om m'n schouders gezond te houden.. Maar het positieve is wel dat ik kan blijven trainen zonder 's nachts wakker te liggen met allerlei ellende en continu allemaal blessures of voortdurende pijnen ervaar. Als je wat meer fitness ervaring krijgt en je continu filmpjes kijkt van betrouwbare bronnen kun je daar op ten duur ook écht wat mee.. Dat is in het begin wellicht wat moeilijker maar je kunt elke oefening op ten duur finetunen squat, ohp, row, deadlift, bench voor elke oefening bestaan wel specifieke punten waarmee je je lift drastisch kunt verbeteren of de vorm veel kunt verbeteren.
 
Dat klopt. In rust eigenlijk niet voelbaar maar gedurende de training wordt het erger.
ik heb het meestal andersom. Maar heb je nu dan enkel last met squat ?
 
ik heb het meestal andersom. Maar heb je nu dan enkel last met squat ?
Nee. Ook met de barbell Row of bijvoorbeeld chin ups.Zou ook zomaar kunnen dat mijn arm in het algemeen wat overbelast is.
 
Nee. Ook met de barbell Row of bijvoorbeeld chin ups.Zou ook zomaar kunnen dat mijn arm in het algemeen wat overbelast is.
Pull-ups kunnen ook belastend zijn. Heb je dunne polsen ook?? Ik zou gewoon lekker doortrainen en de oefeningen waar je last van hebt gewoon skippen. Bij de squat gewoon even andere bar positie proberen! Ik doe tegenwoordig vaker seated cable row ipv BOR.. Meer uit luiigheid maar mijn rug reageert wel ook beter op seated row dan op BOR.. Wissel wel af tussen de grips zo nu en dan))
 
Pull-ups kunnen ook belastend zijn. Heb je dunne polsen ook?? Ik zou gewoon lekker doortrainen en de oefeningen waar je last van hebt gewoon skippen. Bij de squat gewoon even andere bar positie proberen! Ik doe tegenwoordig vaker seated cable row ipv BOR.. Meer uit luiigheid maar mijn rug reageert wel ook beter op seated row dan op BOR.. Wissel wel af tussen de grips zo nu en dan))
Wat is dun?7,5 cm omtrek. Seated cable Row kan ik thuis niet uitvoeren. Maar misschien de pull-ups voorlopig met de power band uitvoeren. Is nog een behoorlijke uitdaging zonder. Dan zit ik op 4 setjes met reps 7-5-5-4.Misschien dat die te belastend zijn. Of deze afwisselen met een keer zonder powerband en met powerband
 
Idd uitkijken. Ik loop er ook al een tijd mee te kloten en je wordt er niet vrolijk van.

Beter gwn een week of twee rust en er wat omheen trainen. Verder idd aan je mobiliteit werken. Shoulder dislocations helpen veel mensen. Daarna je techniek verbeteren en hopen dat het opgelost is.
 
Idd veel techniek verbeteren en waar je last van hebt niet meer doen. 7.5??
 
Omtrek van je pols is 7,5cm? Denk dat jij de verkeerde pols vasthebt :roflol:
 
van zn teen dan miss.
 
Idd uitkijken. Ik loop er ook al een tijd mee te kloten en je wordt er niet vrolijk van.

Beter gwn een week of twee rust en er wat omheen trainen. Verder idd aan je mobiliteit werken. Shoulder dislocations helpen veel mensen. Daarna je techniek verbeteren en hopen dat het opgelost is.
Ik heb even een hark gedemonteerd om de steel te gebruiken voor de Shoulder dislocations.
 
Back
Naar boven