AndroidHealthClinic

Voeding voor trainen

Bezoekers in dit topic

Marijnd01

Novice
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
65kg
ik ben een jongen van 16 jaar ik ben 1.80m en weeg ongeveer 65 kg. Ik ben van plan binnenkort naar de sportschool te gaan en heb gehoord dat naast het trainen de voeding ook erg belangrijk is. En omdat ik geen moeite wil verspillen door wel te trainen maar niet de goede voeding te hebben vraag ik het volgende: wat moet ik eten? Dan denk je natuurlijk van dat kan je overal op internet vinden, maar de meest diëten die ik kan vinden vereisen dan 's ochtends een heleboel eieren of iets dergelijks eet en dan om 10 uur weer iets van kip, maar ik heb hier helemaal geen tijd voor want ik moet ook naar school, dus wat voor dingen kan ik in mijn dagelijks leven gewoon eten wat niet al te ingewikkeld is en niet veel tijd kost om te bereiden en wat ook mee naar school te nemen is (ik ben namelijk van plan na school te gaan trainen).
 
Geupdatet excel voedingsschema
Kijk maar even in deze link. Zit ook een excel schema bij.

Je kan prima ook gewoon brood eten en simpele dingen als wraps. Havernout kan je droog meenemen en even melk erbij knallen en opdrinken op school.
Je hoeft echt niet moeilijk te doen met kip en rijst oid. Gewoon even een schema maken en dan kan je altijd tips vragen.
 
16 jaar, 1,80 en 65 kg.. maak je nog maar niet zo druk over schema's , voldoende eiwitten enz .

Discipline moet je hebben, om een eetschema te volgen en gezien je leeftijd de " slechte dingen te laten "
De vette hap in de schoolkantine, de zakken chips in de pauze en de MacDonalds, KFC en Burger King in de tussenuren. Tussendoor de RedBull / Monster en andere " energy drinks " , dat zijn de valkuilen die je moet weerstaan.

Er is genoeg " verantwoord " eten wat makkelijk mee te nemen is.
Brood met kipfiletplakjes, bak kwark met noten / zaden / vers fruit , hard gekookt ei / Bak sla met gerookte kip / blik tonijn , Rijstwafels met pindakaas en banaan
 
Lekker veel donuts eten.
 
16 jaar, 1,80 en 65 kg.. maak je nog maar niet zo druk over schema's , voldoende eiwitten enz .

Discipline moet je hebben, om een eetschema te volgen en gezien je leeftijd de " slechte dingen te laten "
De vette hap in de schoolkantine, de zakken chips in de pauze en de MacDonalds, KFC en Burger King in de tussenuren. Tussendoor de RedBull / Monster en andere " energy drinks " , dat zijn de valkuilen die je moet weerstaan.

Er is genoeg " verantwoord " eten wat makkelijk mee te nemen is.
Brood met kipfiletplakjes, bak kwark met noten / zaden / vers fruit , hard gekookt ei / Bak sla met gerookte kip / blik tonijn , Rijstwafels met pindakaas en banaan

En hoeveel gram eiwitten is genoeg voor als je gaat trainen?
 
bulken 1.5 gram per kilo lichaamsgewicht
 
Ja de standaard denk ik: salade, tonijn, kip, rijst, eieren, biefstuk, koolvis, broccoli, melk, kwark, noten, pinda's, kaas, selderij, blauwe bessen, aardbeien.
Ik denk als het van een dier komt.
Of van een plant.
En onze voorvaderen, en hun voorvaderen, en hun voorvaderen het aten, het meestal wel goed is.

Vikings vraten alleen maar varkens, melk, gedroogd vlees, zuurkool en bonen.
Ze waren ook gigantisch sterk.
 
Ik eet altijd 2 muffins voor de training
 
Back
Naar boven