XXL Nutrition

Slank,klein meisje, toch klein buikje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit postuur met 'buikje' heb ik ook, zij het dat mijn 'buikje' 'minder groot' is. Nu speelt mijn leeftijd wellicht ook mee, maar amper 5 jaar terug had ik een platte buik. Als hindoestaanse heb ik ook vrij gemakkelijk praten: het hebben van een dergelijk figuur (dus met platte buik) zit er bij de meeste hindoestaanse vrouwen gewoon ingebakken. Mits er gezond gegeten en geleefd wordt, dat dan ook wel weer. Maar het is wel zo dat wij vaak sneller in staat zijn om een dergelijk postuur te bereiken.

Wat marina1975 zegt, is gewoon waar: je lichaamshouding is niet heel erg bevordelijk. Ik heb een dansverleden van 25 jaar op mijn cv staan, waardoor ik een eventueel 'buikje' gemakkelijk camouflees (en een aantal centimeters op mijn geringe lichaamslengte van 1.55 kan liegen, maar dat is een ander verhaal). Daarbij, als je rechtop staat met de schouders iets naar achteren, je hoofd op natuurlijke wijze opgeheven en de rest van je lijf mooi in proportie, dan heb je voor iedereen inclusief jezelf al een veel mooier voorkomen. Bij mij is het zelfs zo dat dat 'buikje' mij meestal niets kan schelen, omdat het toch wel wordt weggemoffeld dóór die houding.

Daarbij wil ik niet zeggen dat het niet 'hindert'. Het is toch een klein stukje vetpercentage, veelal hormonaal bepaald, maar dat met goed met voeding aan de slag, zware krachttraining en cardiotraining prima te beheersen en zelfs weg te werken is. Toen ik in januari voor de eerste keer begon met zware krachttraining begon, was ik verbaasd over hoe snel veel vet aldaar ineens verdween. Let op: plaatselijk vetverbranden bestaat NIET. Ik had een tijdje in de nasleep van een vechtscheiding aanzienlijk verminderd getraind en deed alleen eens in de ca. 2 weken wat cardio, meer niet. Toen ik lid werd van een nieuwe sportschool bij mij om de hoek en het krachthonk zag, kwam ik in de verleiding: nieuwe wegen inslaan kan nooit kwaad.

Het bleek één van de beste keuzes van mijn leven. Het resultaat kwam snel, ik ontwikkel spiermassa, mijn figuur wordt anders en ook op een andere manier mooier en tot slot blijft goede voeding natuurlijk dé sleutel. Een goed, sterk lichaam maak je in de keuken.

Ik ben ook curvyer dan jij, maar idd met plattere buik. Het kan, echt. Ook voor jou. Succes!
Jezus , jij post continu dingen die me aan de tel sell teleshopping verkopers doen denken.... Je zou een goede Jehova getuigen zijn Horsewoman!
 
Jezus , jij post continu dingen die me aan de tel sell teleshopping verkopers doen denken.... Je zou een goede Jehova getuigen zijn Horsewoman!


Negeer dit maar horsewoman ik heb er veel aan gehad.
En je bent een hele sterke vrouw! :thumb:
 
Je postuur is waarschijnlijk heel slecht. Je eet misschien voeding waar je opgeblazen van bent. En waarschijnlijk heb je ook wat vet maar zal minder zijn dan je denkt als je een degelijk postuur zou aannemen.
 
je moet eens googlen op anterior pelvitae. Je postuur doet me hier een beetje aan denken, zeker op de 2de foto. Deze mensen hebben vaak de impressie van een buikje te hebben doordat ze hun rug hol trekken en daardoor hun buik vooruit steken.
ook zeker eens naar de your back is whack part 1 kijken. Daar legt hij uit hoe slanke mensen de illusie wekken van een buikje te hebben.

Er is een zeer makkelijke test die je kan doen (op tafel liggen en knie omhoog trekkenà dat je kan doen om te kijken of je dit in beperkte mate hebt. Maar dat zal je ook wel vinden als je ff googled op anterior pelvitae.
 
je moet eens googlen op anterior pelvitae. Je postuur doet me hier een beetje aan denken, zeker op de 2de foto. Deze mensen hebben vaak de impressie van een buikje te hebben doordat ze hun rug hol trekken en daardoor hun buik vooruit steken.
ook zeker eens naar de your back is whack part 1 kijken. Daar legt hij uit hoe slanke mensen de illusie wekken van een buikje te hebben.

Er is een zeer makkelijke test die je kan doen (op tafel liggen en knie omhoog trekkenà dat je kan doen om te kijken of je dit in beperkte mate hebt. Maar dat zal je ook wel vinden als je ff googled op anterior pelvitae.


oh my god je hebt gelijk.
En ik maar diëten........
Dankjullie wel voor alle reacties.
Het voelt voor mij alsnog onnatuurlijk om de "normale"houding aan te nemen
Maar ik had al een ernstige rugafwijking, misschien heeft het daar wat mee te maken.

Maar het is dus ook grotendeels de houding!
Dankjullie voor dit inzicht
 
oh my god je hebt gelijk.
En ik maar diëten........
Dankjullie wel voor alle reacties.
Het voelt voor mij alsnog onnatuurlijk om de "normale"houding aan te nemen
Maar ik had al een ernstige rugafwijking, misschien heeft het daar wat mee te maken.

Maar het is dus ook grotendeels de houding!
Dankjullie voor dit inzicht
Hup laat het ijs en de chocoladesaus maar aanrukken
 
Hier mee stoppen, light producten zijn misleidend en erg slecht voor de darmen.
Zit vol met bepaalde zoetstoffen wat erg slecht is en je buik erg kan opblazen.

Veel water en groene thee drinken blijven drinken.

Van 1 glas zal ze wel zo enorm niet opblazen.
 
oh my god je hebt gelijk.
En ik maar diëten........
Dankjullie wel voor alle reacties.
Het voelt voor mij alsnog onnatuurlijk om de "normale"houding aan te nemen
Maar ik had al een ernstige rugafwijking, misschien heeft het daar wat mee te maken.

Maar het is dus ook grotendeels de houding!
Dankjullie voor dit inzicht
Wat had je juist aan je rug? Dit kan idd invloed hebben op je houding .

Hoe is je dieet eet je genoeg vetten?
 
Gewoon goed kijken wat je eet en wat dat doet voor je ingewanden.
Kan ook zomaar zijn dat er erg veel lucht in zit. Van graanproducten, noten, bepaalde vetten, groenten kan je opgeblazen worden.
Wat dat dan precies is kan je laten uitzoeken of zelf uitzoeken door 2 weken een bepaalt product te mijden en dan kijken wat je lijf doet.
En doe dit dan niet met meerdere producten want dan kom je niet achter de oorzaak.

Succes.
 
Ik eet iedere dag brood, veel vlees, eiwitten, salades, hollandse pot, veel aardappelen enz. Ik eet best veel, maar snoep vrij weinig.
 
Gewoon goed kijken wat je eet en wat dat doet voor je ingewanden.
Kan ook zomaar zijn dat er erg veel lucht in zit. Van graanproducten, noten, bepaalde vetten, groenten kan je opgeblazen worden.
Wat dat dan precies is kan je laten uitzoeken of zelf uitzoeken door 2 weken een bepaalt product te mijden en dan kijken wat je lijf doet.
En doe dit dan niet met meerdere producten want dan kom je niet achter de oorzaak.

Succes.


Dankjewel voor de tip.
Dat zal vast een lange tijd duren, maar ik hoor vaak dat je door brood en granen opgeblazen kan worden.
Ik heb brood weleens een dag of 1 2 proberen te vermijden, toen zag ik weinig verschil. Vrij logisch ook, na 1 dag haalt het dus niks uit.
Ik zou het erg jammer vinden als het door aardappels , vlees of brood komt, haha , dan moet ik echt even me afvragen hoe graag ik het platte buikje wil.
Met vlees,brood, of aardappelen stoppen zou voor mij nogal een flinke verandering zijn.

Zijn er anderen die dit doen?

Cola light drink ik nu weer, met mate.

Of zou ik door alcohol ( eens in de maand bingedrinken) zo eruit zien?

 
Zout vermijd ik zoveel mogelijk, in aardappelen bijvoorbeeld
 
Het kan van alles komen e, dus ook van vlees, aardappelen of brood. Vet krijg je door meer te eten dan wat je verbruikt, ongeacht wat je eet.
 
Je zou natuurlijk kunnen proberen om 2-4 weken het brood te laten staan om te kijken of dit helpt. Heeft dat geen invloed, kun je weer brood gaan eten..
En dan kun je idd ook kijken of het je dat waard is.

Hoe gaat het nu met je houding? Heb je daar profijt van? Misschien kun je een foto delen waarin je wel een goede houding aanneemt, dan kan dat vergeleken worden met je eerdere foto's. Wie weet heeft iemand anders daar in de toekomst ook nog wat aan.

Lijkt me stug dat het van de alcohol komt, als je eens in de maand drinkt.. Maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, we weten niet hoeveel liters alcohol je dan wegdrinkt. Ook dat zou je eens 2 á 3 maanden achterwege kunnen laten om te kijken of dat helpt.

Als je gaat uitvogelen waar het aan ligt, stop dan niet ineens met alles waarvan je denkt dat het kan komen, doe dat één voor één.. anders weet je nog niet precies wat de boosdoener was ;)
 
[QUOTE="


Of zou ik door alcohol ( eens in de maand bingedrinken) zo eruit zien?

[/QUOTE]

Glaasje alcohol zo op z'n tijd is altijd erg lekker, maar waarom gaan bingedrinken? Hoe dan ook vindt je lijf dat écht niet leuk.
 
21076839_10212180081610385_551721717_n.jpg


Hier met mijn nieuwe verbeterde houding.
Hopelijk zien jullie waar de witte muur begint, ik ben bijna even wit ;)

Ik heb trouwens net mijn lichaam laten analyseren in de sportschool :

Gewicht : 50.9 kg
Spier : 84.3
vet : 11.2
Bot 4.5 %

Ik snap hier nog niet heel veel van, maar dit lijkt mij erg goed, ik zal vanavond even googelen.
 
21076839_10212180081610385_551721717_n.jpg


Hier met mijn nieuwe verbeterde houding.
Hopelijk zien jullie waar de witte muur begint, ik ben bijna even wit ;)

Ik heb trouwens net mijn lichaam laten analyseren in de sportschool :

Gewicht : 50.9 kg
Spier : 84.3
vet : 11.2
Bot 4.5 %

Ik snap hier nog niet heel veel van, maar dit lijkt mij erg goed, ik zal vanavond even googelen.
Ik snap geen hol van deze berekening. Wat ik zo zie is vetpercentage op het randje, gewicht aan de lage kant= te weinig spiermassa voor iemand met jou lengte. Dit verklaard automatisch het eea denk ik zo wbt rugklachten en houding.
 
Trouwens, even een heel andere vraag..... Heb je een normale regelmatige stoelgang? Want als ik het zo 1 2 3 zie zou het ook zo kunnen zijn dat er behoorlijk veel ''lucht'' in de darmen zit.. Dus ipv stoppen met wat dan ook zou ik eerder iets van vezels uitproberen en het probleem bij een spastische darm oid zoeken
 
Was geen super professionele berekening , het was gedaan met een lichaamsanalyse apparaat in de basicfit. Maar zal er vast niet erg veel naast zitten , hoop ik.
Ik schrok ook even ; op internet stond tussen 18 en 28 gemiddeld is
Ik dacht dat mijn vetpercentage wat hoog was, gezien dat kleine buikje... Skinny fat ofso.

Hele normale stoelgang, everyday, 1-2 keer, vast patroon
 
Back
Naar boven