MuscleMeat

Whey door koffie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitnessfeetje

Novice
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
59kg
Vetpercentage
19%
Hoi sporters,

Als je whey door je koffie mengt, gaat het dan even snel naar je spieren als je een shake neemt maar dan met water? Ik vind het door de koffie lekkerder dan met water. Ik weet dat met melk de whey wordt vertraagd. Ben benieuwd!
 
Hoezo zou melk de opname vertragen? :scratch:

Sowieso mealtiming is grotendeels broscience. Het is niet dat je een uur na je training alle gains maakt en daarna niets meer.

Lijkt me pauper ranzig het door de koffie te gooien maar zou niet weten waarom dat niet kan of de opname belemmert.
 
Koffie is water met een smaakje... Dus zou niet uitmaken lijkt me.

Ik gooi zelf ook wel (oplos) koffie door mijn havermout is een lekkere combi met vanille eiwitpoeder en kaneel :)
 
Doe ik wel vaker. Lekker wat kaneel, vanillepudding, klein beetje kaneelsuiker en vanille whey. Heerlijk!
 
Whey valt eerst de lactose aan, vervolgens de melkvetten, grasresidu's, overige bestanddelen en vermengt zich dan pas met water. Dat duurt erg lang :haha:

Ben erg benieuwd wat je bedoelt met vertragen door melk?
 
Koffie is water met een smaakje... Dus zou niet uitmaken lijkt me.

Ik gooi zelf ook wel (oplos) koffie door mijn havermout is een lekkere combi met vanille eiwitpoeder en kaneel :)

Koffie door havermout nooit aangedacht klinkt lekker
 
Vertragen door melk zou komen door het vetgehalte van de melk want vet vertraagd de opname van eiwitten...heb dit al vaker gehoord
 
Ik heb geleerd dat er in melk vooral langzame eiwitten zitten en whey zijn snelle eiwitten, die je na je training wilt nemen om spieropbouw te stimuleren. Dus als je dat met melk zou mengen na een training, wordt het alsnog langzaam opgenomen.

Thx voor reacties en aanraders! Ga k eens proberen :)

Ps pauper ranzig is wel erg over de top voor bakkie pleur met vanille nasmaak :emo:
 
Net nog een lekkere ijskoffie gemaakt!

- 100 ml melk
- 2 koppen koffie
- 40 gr whey
- Kaneel, speculaas kruiden en vanille poeder
- Hoop ijsblokjes
- blenderen en klaar
 
Ja ik hou sowieso niet van koffie :o

Ach jij moet t eten, ik niet, gelukkig :roflol:
 
de koffie is dan toch hopelijk koud? want warme koffie met whey lijkt me niet echt een goede combo
 
Heb het eerlijk gezegd ook niet geprobeerd maar iets zegt me gewoon dat het niet lekker is. Volgende keer maar wat choco whey in mijn cappucino gooien dan;)
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Net nog een lekkere ijskoffie gemaakt!

- 100 ml melk
- 2 koppen koffie
- 40 gr whey
- Kaneel, speculaas kruiden en vanille poeder
- Hoop ijsblokjes
- blenderen en klaar

Heerlijk!! :flexing:
 
Een schep whey krijg je toch niet opgelost in een kop koffie (?), laat staan 2.
 
Is dat lekker???
 
Vaak Whey cappachino gemixed met koffie ..lekkerder kan niet...
 
Back
Naar boven