MuscleMeat

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je dat niet beter aan maarten vragen?:p
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik vraag mij af: stel dat ik zaterdag een cheatday heb en ik ga zondagochtend wielrennnen, ca. 80 km, waarvoor ik 's ochtends enkel een shake neem en onderweg bcaa's en eventueel een eiwitreep en banaan. Zou dit een goede manier zijn om tijdens de cut vet te verbranden en de cheatday de volgende dag te compenseren of creëer ik hiermee spierverlies? Ik weet ook niet in hoeverre wielrennen bijdraagt aan sterkere bovenbenen; squatten etc. zal uiteraard belangrijker blijven, maar wielrenners hebben vaak wel goeie bovenbenen.
Ik reken het goed:marvin:

Je verliest naar mijn mening niet zomaar spiermassa..
 
Kan je dat niet beter aan maarten vragen?:p
O ja, bedankt, moet er nog aan wennen dat ik een coach heb.
Doseringen cheatmeal?
Bedankt. Stel dat ik 2 borden pasta + saus + mozzarella eet, mijn cheatmeals vallen wel mee. Al met al, ik schat dat ik op een 'cheatdag' tijdens mijn cut tussen de 3500 en 4000 kcal op een dag eet, dat is op zich niet eens zoveel boven onderhoud aangezien ik dan ook 1,5 uur KT + half uur cardio heb gedaan. De volgende ochtend gelijk wielrennen, 80 km.
 
O ja, bedankt, moet er nog aan wennen dat ik een coach heb.

Bedankt. Stel dat ik 2 borden pasta + saus + mozzarella eet, mijn cheatmeals vallen wel mee. Al met al, ik schat dat ik op een 'cheatdag' tijdens mijn cut tussen de 3500 en 4000 kcal op een dag eet, dat is op zich niet eens zoveel boven onderhoud aangezien ik dan ook 1,5 uur KT + half uur cardio heb gedaan. De volgende ochtend gelijk wielrennen, 80 km.
Ik gebruik meestal deze calculator voor een schatting van het verbruik.

Rekenmachine energieverbruik per sport

Je kunt ook runkeeper (app) een gebruiken tijdens de wielrentocht. Denk dat je met 80kg wielrennen zeker 2000kcals verbrand..zijn het niet meer. Dan kom je naar mijn mening goed weg met een cheatmeal ;). En afhankelijk van de tijd tussen de cheat en het wielrennen zijn alle energie niveaus wel in zo een mate aangevuld dat het naar mijn mening echt niet ten kostte gaat van zuur verdiende spiermasa...
 
Ik gebruik meestal deze calculator voor een schatting van het verbruik.

Rekenmachine energieverbruik per sport

Je kunt ook runkeeper (app) een gebruiken tijdens de wielrentocht. Denk dat je met 80kg wielrennen zeker 2000kcals verbrand..zijn het niet meer. Dan kom je naar mijn mening goed weg met een cheatmeal ;). En afhankelijk van de tijd tussen de cheat en het wielrennen zijn alle energie niveaus wel in zo een mate aangevuld dat het naar mijn mening echt niet ten kostte gaat van zuur verdiende spiermasa...
Ik vind al die online calculators niet zo nauwkeurig, ik track gewoon met mijn horloge (met hartslagmeter) en weet uit ervaring wel zo'n beetje wat ik met cardio verbrand, zeker met hardlopen. Ik heb ook ooit een VO2-max-test gedaan waarbij exact mijn verbruik per hartslag is berekend, maar die resultaten zijn al oud en niet erg representatief meer. Als je een hartslagmeter hebt (zit tegenwoordig gewoon in het horloge zelf) en je maximale hartslag weet, kun je redelijk je verbruik berekenen. Krachttraining vind ik echter lastig te schatten, want dan heb je niet zoveel aan hartslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven