Fitness Seller

Mijn fysiek/ beginner

Bezoekers in dit topic

Courtney94

Novice
Lid geworden
21 jul 2017
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m70
Square_21072017_152912.jpg
IMG_20170721_100212.jpg
Hey iedereen. Ik ben Courtney en ben vrij nieuw op fitness/bodybuilding vlak. Ik train nu enkele maanden en ben sinds 2 weken ook mijn voeding gaan opvolgen wat ik zal blijven doen.

Mijn vraag hier is vooral wat jullie denken dat haalbaar is voor mij op lange termijn? Rekening houdend dat mijn training &voeding goed opgevolgd worden.

Ik zou in de toekomst ook misschien een wedstrijd willen doen maar ik weet niet in welke klasse mijn lichaam thuis zou horen.

Ik heb in het verleden al een zware operatie achter de rug en kon hierdoor bijna niks meer doen van sport. Fitness lukt dus wel goed.
 
Hoi Courtney!

Er is veel mogelijk, maar het is een sport van de lange adem dus zul je wel geduld moeten hebben en blijven knallen.
Succes met je doelen iig!
 
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aan de slag gaaan voor jezelf en nog niet teveel denken aan wedstrijden of wat er haalbaar is. Zet jezelf gewoon haalbare doelen op kortere termijn en ga ervoor.
 
Hoi Courtney, welkom!

Vrijwel alles is mogelijk (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik zou je niet op zo'n langetermijndoel storten, maar vooral bezig gaan met het hier en nu. Dus inderdaad je trainingen opvolgen, je voeding opvolgen en aanpassingen maken waar nodig.

Jij ziet jezelf in de toekomst graag eens op een wedstrijd staan. Wat vindt je zelf mooi? Is dat de bikiniklasse of is dat een wat gespierdere klasse? Voor alle wedstrijden is in ieder geval een behoorlijk laag vetpercentage gewenst, maar dat extreem lage vetpercentage is een zorg voor de prep dan. Je zou nu al wel kunnen beginnen met het verlagen van je vetpercentage, nu je nog een beginnende sporter bent zul je ook nog wel wat extra spiermassa aanzetten en sla je twee vliegen in 1 klap ;)

Voor nu zou ik me lekker richten op het trainen (juist uitvoeren van de oefeningen) en goede voeding. Het is voor ons vrij moeilijk te zeggen in welke klasse jij het goed zou doen, je fysiek is nu nog te ver verwijderd van een dergelijke shape dat daar moeilijk iets nuttigs over gezegd kan worden.
 
Hoi Courtney, welkom!

Vrijwel alles is mogelijk (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik zou je niet op zo'n langetermijndoel storten, maar vooral bezig gaan met het hier en nu. Dus inderdaad je trainingen opvolgen, je voeding opvolgen en aanpassingen maken waar nodig.

Jij ziet jezelf in de toekomst graag eens op een wedstrijd staan. Wat vindt je zelf mooi? Is dat de bikiniklasse of is dat een wat gespierdere klasse? Voor alle wedstrijden is in ieder geval een behoorlijk laag vetpercentage gewenst, maar dat extreem lage vetpercentage is een zorg voor de prep dan. Je zou nu al wel kunnen beginnen met het verlagen van je vetpercentage, nu je nog een beginnende sporter bent zul je ook nog wel wat extra spiermassa aanzetten en sla je twee vliegen in 1 klap ;)

Voor nu zou ik me lekker richten op het trainen (juist uitvoeren van de oefeningen) en goede voeding. Het is voor ons vrij moeilijk te zeggen in welke klasse jij het goed zou doen, je fysiek is nu nog te ver verwijderd van een dergelijke shape dat daar moeilijk iets nuttigs over gezegd kan worden.

Bedankt! Eerder de bikiniklasse maar ik denk dat dat moeilijk wordt voor mezelf.
Na enkele maanden trainen bankdruk ik nu 5x 50 kg, ik denk dat mijn max rond de 60 kg moet zitten. Is dit een goede vooruitgang voor een vrouw op een 3 maand tijd?
Squat en deadlift kan ik jammer genoeg niet doen door mijn rug operatie en bij bankdrukken moet ik ook mijn rug vlak op het bankje houden(dus met mijn voeten erop) om zeker niet mijn onderrug te gebruiken.
 
Bedankt! Eerder de bikiniklasse maar ik denk dat dat moeilijk wordt voor mezelf.
Na enkele maanden trainen bankdruk ik nu 5x 50 kg, ik denk dat mijn max rond de 60 kg moet zitten. Is dit een goede vooruitgang voor een vrouw op een 3 maand tijd?
Squat en deadlift kan ik jammer genoeg niet doen door mijn rug operatie en bij bankdrukken moet ik ook mijn rug vlak op het bankje houden(dus met mijn voeten erop) om zeker niet mijn onderrug te gebruiken.
Wow, profiel zegt man maar je bent een vrouw, dis must be what they call the internet :roflol:. 60kg is prima!
 
Bedankt! Eerder de bikiniklasse maar ik denk dat dat moeilijk wordt voor mezelf.
Na enkele maanden trainen bankdruk ik nu 5x 50 kg, ik denk dat mijn max rond de 60 kg moet zitten. Is dit een goede vooruitgang voor een vrouw op een 3 maand tijd?
Squat en deadlift kan ik jammer genoeg niet doen door mijn rug operatie en bij bankdrukken moet ik ook mijn rug vlak op het bankje houden(dus met mijn voeten erop) om zeker niet mijn onderrug te gebruiken.

Waarom denk je dat dat moeilijk is voor jezelf? Je kunt er overigens pas echt iets zinnigs over zeggen (of het wat voor je is) als je in de buurt komt van de fysieken die daar voor nodig zijn.

Je kracht is prima, maar je hebt natuurlijk ook veel massa daarvoor. Vergelijk je niet met anderen, jij bent jij. Neemt niet weg dat 50kg bankdrukken erg goed is hoor ;) Ik doe het je niet na.

Squats en deadlifts dan maar gewoon laten voor wat het is. Je moet plezier hebben in je training en je lijf moet het aankunnen. Je kunt ook prima een goed fysiek creëren zonder de grote 3 (ook al is dat hier vloeken in de kerk :) )

Succes met alles!
 
Je kunt zeker een goed fysiek behalen zonder de grote drie. Alleen de grote 3 doen wel veel voor je dus als je ze kunt pakken doe dat dan. Ik denk dat dat meer de strekking is van wat men bedoelt.
 
Je kunt zeker een goed fysiek behalen zonder de grote drie. Alleen de grote 3 doen wel veel voor je dus als je ze kunt pakken doe dat dan. Ik denk dat dat meer de strekking is van wat men bedoelt.
Hierin zit idd de nuance, grote 3 is geen vereiste, maar het is wel de snellere weg en zal altijd beter zijn dan een rommelschema met wat machine's dat je van je trainer krijgt.
 
Waarom denk je dat dat moeilijk is voor jezelf? Je kunt er overigens pas echt iets zinnigs over zeggen (of het wat voor je is) als je in de buurt komt van de fysieken die daar voor nodig zijn.

Je kracht is prima, maar je hebt natuurlijk ook veel massa daarvoor. Vergelijk je niet met anderen, jij bent jij. Neemt niet weg dat 50kg bankdrukken erg goed is hoor ;) Ik doe het je niet na.

Squats en deadlifts dan maar gewoon laten voor wat het is. Je moet plezier hebben in je training en je lijf moet het aankunnen. Je kunt ook prima een goed fysiek creëren zonder de grote 3 (ook al is dat hier vloeken in de kerk :) )

Succes met alles!

Bedankt! Ik ziet nu op een 21% vet, was begonnen op een 25% vet dus ik denk dat ik daarmee wel in de goede richting ga.
De reden dat ik denk dat de bikini klasse moeilijk ligt is omdat ik merk van mezelf dat ik heel snel vooruit ga in spiermassa, ik moet er eigenlijk zelf niet al te veel voor doen en het komt echt heel snel.
Ook moet ik wel zeggen dat ik ongelofelijk veel vocht vasthou. Ik let er nu ook op dat ik genoeg water drink en genoeg zout vermijdt maar toch hou ik toch nog vrij veel vocht vast.. Het is al veel verminderd maar ik zou het graag toch nog wat minder hebben want ik merk bijvoorbeeld dat er gewoon vocht rond mijn enkels zit.

Iemand hier ook wat tips voor misschien?
 
Na inlezen enzo besef ik dat "de grote 3" wel belangrijk zijn maar ik zit dus met een stuk in mijn rug door een operatie op jonge leeftijd en buiten fitness en zwemmen kan ik niks doen van sport.
Ik moet dus ook goed opletten met welke oefeningen ik doe en als ik een free squat doe, doe ik dat heel licht zodat ik zeker niet teveel druk zet. Deadlift is al helemaal onmogelijk en ook bij hack squats voel ik dat er teveel druk opkomt.

Daarmee ben ik wel genoodzaakt om meer machines te gebruiken, ik zou het zelf ook liefst anders zien maar ik heb nu eenmaal geen keus daarin..
 
Je hoeft dan natuurlijk niet gelijk te denken dat je alleen maar met machines kunt trainen. Er zijn nog zat alternatieven met vrije gewichten of alleen lichaamsgewicht.
 
Je hoeft dan natuurlijk niet gelijk te denken dat je alleen maar met machines kunt trainen. Er zijn nog zat alternatieven met vrije gewichten of alleen lichaamsgewicht.

Bovenstaande transformatiefoto die ik postte is bereikt door enkel en alleen thuis te trainen, op moment van de rechter foto had ik nog geen sportschool van binnen gezien.. :rolleyes:
 
Bovenstaande transformatiefoto die ik postte is bereikt door enkel en alleen thuis te trainen, op moment van de rechter foto had ik nog geen sportschool van binnen gezien.. :rolleyes:

Wat voor oefeningen heb je zoal gedaan? Mijn vriendin is ook begonnen een gedeelte van haar training thuis te doen omdat t i.v.m. de kleine en gebrek aan een oppas niet altijd mogelijk is voor haar om naar de sportschool te gaan...
 
Wat voor oefeningen heb je zoal gedaan? Mijn vriendin is ook begonnen een gedeelte van haar training thuis te doen omdat t i.v.m. de kleine en gebrek aan een oppas niet altijd mogelijk is voor haar om naar de sportschool te gaan...

Ik ben in die 3 jaar tijd vooral veel gaan hardlopen. En letten op mijn eten.
Pas na 2 jaar kwam krachttraining erbij.
Qua kracht veel thuis met eigen gewicht toen en een simpel trappetje met lichte gewichten. Later een kettlebell toegevoegd.
Hierdoor werd ik vooral strakker nadat ik eerst veel VP moest verlagen.

Oefeningen zoals squats, lunges, hip thrusts, side plank, gewone plank.
Na een tijdje zoeken ging ik uiteindelijk echt de ene dag de benen/billen trainen, andere dag de buik/rug en weer een andere dag mijn armen.

Ze mag me altijd vragen stellen via mijn Instagram: hermiek
 
Back
Naar boven