MuscleMeat

Goed ontbijt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je kan prima brocolli of spinazie door een shake doen. Proef je ook niet veel van als je wat whey erbij doet.
 
Ik gooi soms wel eens andijvie door de smoothie, proef je ook niets van:)

Geen idee of je er een voordeel mee uit haalt om het later op de dag te doen, ik drink het gewoon heel bad ass wanneer ik dat wil:o
 
Heeft iemand wel eens geprobeerd om ook groente door de shake te doen? Ik heb er niet echt veel verstand van en vraag me af of dit ook goed voor je is. Wel makkelijk om zo ook meteen wat groene vezels binnen te krijgen namelijk of kan je dat beter later op de dag doen?

Maakt voor de gemiddelde persoon geen drol uit wat je wanneer eet op een dag. Gaat uiteindelijk om wat je gedurende de week gegeten hebt.

Groente zijn over het algemeen goed voor je, mij lijkt het vies maar je kan in principe alles wat je wilt in de blender flikkeren en opdrinken. Het is maar wat je lekker vindt.
 
In de bulk eet ik soms 15 plakken ontbijtkoek en een litertje melk als ontbijt.. hoef dan niet zo op me voeding te letten tot savonds... ( tussendoor natuurlijk wel een shake of 1 of 2 bakken kwark etc )
Werkt zeer goed voor mij in de bulk :)
 
Dank voor de reacties. Goed om te weten. Ik vind het persoonlijk inderdaad niet superlekker maar wel mooi meegenomen om ook meteen wat groentes binnen te krijgen.
 
Mijn nieuwe ontbijt is nu:

500 ml melk, 30 gram brinta, 100 gram havermout en 25 gram aan mik proteïne

En dan na 2 uur trainen :)

Ook prima toch?
 
Zoals al eerder gezegd, zolang t in je schema past is t prima. In de bulk gooi ik nog wel eens dextrose met een 10gr Whey voor de smaak in een anderhalve liter fles voor tijdens t trainen. Puur mentaal. Koolhydraten goed rond je training plannen voelt altijd wel lekker
 
Mijn nieuwe ontbijt is nu:
500 ml melk, 30 gram brinta, 100 gram havermout en 25 gram aan mik proteïne
En dan na 2 uur trainen :)
Ook prima toch?

Als ontbijt krijg je nu van alles heel wat binnen, dus lijkt me inderdaad prima!
Maar zoals iedereen altijd zegt: zolang het in je schema past...
 
Heeft iemand wel eens geprobeerd om ook groente door de shake te doen? Ik heb er niet echt veel verstand van en vraag me af of dit ook goed voor je is. Wel makkelijk om zo ook meteen wat groene vezels binnen te krijgen namelijk of kan je dat beter later op de dag doen?

Je kunt ingevroren spinazie blokjes in de blender gooien met eiwit, havermout en een banaan... Smaak is prima te doen!
Daarnaast kan je vrijwel alles in een blender tot een shake maken: bieten, asperges, spinazie etc.
 
Gooi nu 70 gram brinta + 100 gram havermout in mijn 500 ml melk met dan 1 scoop milk protein, drinkt goed weg! :D

Hoeveel eiwitten en carbs zal dit ongeveer zijn?

Dat zou jij moeten weten.
 
Gisteren vanuit mijn werk meteen wezen fitnessen (16.00 uur) en om 15.30 500 ml melk + 30 gram brinta + 100 gram havermout + 1 scoop milkprotein +creatine + een banaan genomen en wezen knallen.

Toen na het trainen nog een banaan en door omstandigheden 1,5 uur na het trainen mijn avondeten gegeten.

Had ik hiertussen nog een eiwitshake moeten nemen of niet nodig omdat ik een half uur voor de training die uitgebreide shake heb gedronken?
 
Gisteren vanuit mijn werk meteen wezen fitnessen (16.00 uur) en om 15.30 500 ml melk + 30 gram brinta + 100 gram havermout + 1 scoop milkprotein +creatine + een banaan genomen en wezen knallen.

Toen na het trainen nog een banaan en door omstandigheden 1,5 uur na het trainen mijn avondeten gegeten.

Had ik hiertussen nog een eiwitshake moeten nemen of niet nodig omdat ik een half uur voor de training die uitgebreide shake heb gedronken?

De eiwitten die je na je training neemt zijn waarschijnlijk al te laat. Beste is om 1 a 1.5 uur voor je training de eiwitten te nemen, zodat je tijdens en na je training alle aminozuren door je lichaam hebt razen.
 
De eiwitten die je na je training neemt zijn waarschijnlijk al te laat. Beste is om 1 a 1.5 uur voor je training de eiwitten te nemen, zodat je tijdens en na je training alle aminozuren door je lichaam hebt razen.
Ik doe het alleen op deze manier als ik echt niet anders kan......1 tot 2x per maand. Dus dan zal het voor die keren niet heel erg zijn wel?
 
De eiwitten die je na je training neemt zijn waarschijnlijk al te laat. Beste is om 1 a 1.5 uur voor je training de eiwitten te nemen, zodat je tijdens en na je training alle aminozuren door je lichaam hebt razen.

Gvd zeg. Ben je nou serieus?! :roflol:
 
Gvd zeg. Ben je nou serieus?! :roflol:

Wil je zeggen van niet? Denk je dat het uitmaakt of je direct na je training of 1,5 uur later je eiwitten neemt?
 
Wil je zeggen van niet? Denk je dat het uitmaakt of je direct na je training of 1,5 uur later je eiwitten neemt?

Nee. Dat maakt niet uit.
 
Je doet het prima.
 
Dus wat ik doe is prima? Of beter even een eiwitshake met een banaan erna?

Wat zijn je doelen?
Wat eet je op een dag?
Boek je momenteel het gewenst resultaat?
 
Zo nauw komt het allemaal niet. Buiten de cut is mealtiming helemaal niet zo heel belangrijk. Kijk naar mensen die een IF-schema volgen en 's ochtends trainen. Ik train na het werk regelmatig met enkel 1 schep whey en een stukje fruit en eet dan pas 2 uur na mijn training. Ik zeg niet dat dat ideaal is, maar als je over geheel de dag aan je macro's komt (en niet al je eiwitten tegelijk neemt, maar verspreid) is het prima.
 
Back
Naar boven