MuscleMeat

Creatine Minderjarig

Bezoekers in dit topic

Le0

Novice
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m83
Vetpercentage
16%
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 15 jaar en sinds Maart dit jaar ben ik gaan aan krachttraining gaan doen. Na bijna een halfjaar trainen ben ik volgensmij aardig wat sterker. Ik voer de oefeningen steeds beter uit. Van mijn ouders mag ik niet individueel trainen dus doe ik alles in klasjes. Ik doe meestal 3x per week full body workout.

Ik heb op internet whey en creatine gekocht en ben dan ook van plan het te gaan gebruiken. Is dit een goed idee? Extra eiwit kan natuurlijk geen kwaad maar ik weet niet of er ook gevaren zijn bij creatine voor minderjarige.

Weet iemand wat dat voor effect heeft?
 
Nee geen gevaren. Maar supplementen blijven wel toevoegingen op je huidig voedingspatroon. Heb je een degelijk eetschema of iets dergelijks?
 
  • Like
Waarderingen: Le0
Ja dit is het ongeveer:

Ochtend:

200g skyr (yoghurt)
100g fruit
50 g haver

Middag
5 boterhammen met pindakaas, kaas, ham, hagelslag met boter, dat soort dingen
50g nootjes
1 haring
Ook nog wel wat pure chocolade ofzo

Avond
wat de pot schaft
1 glas melk

EDIT: nu in de vakantie bijna geen brood maar meer yoghurt ei en vis
ik zit natuurlijk nog op school, dus ik ontkom niet aan soms wat ongezonds in de pauze
 
Laatst bewerkt:
In plaats van de whey kan je ook kiezen voor magere kwark en bijvoorbeeld wat gekookte eieren in de week. Al is dat laatste nu wat onder vuur komen te liggen vanwege het gerotzooi met eieren. Normaal kan je er wel 2 per dag nemen.
 
Je eet wel erg weinig voor iemand in de groei..

Whey is gewoon eiwit uit zuivel.. creatine zit ook gewoon in vlees en normale voeding. Het zijn aanvullingen en echt niet perse noodzakelijk..

Je kan ook nog aardig wat met je voeding doen. Lees onderstaande info in de link even. Mogelijk kan je daar al wat verder mee komen.

Geupdatet excel voedingsschema
 
Ik hou me hier ook niet heel erg aan ofzo, pakte gwn een typische dag, ik probeer 35 25 40 te eten met ongeveer 2300 kcal, is dat goed of moet ik meer gaan eten?
 
Ik hou me hier ook niet heel erg aan ofzo, pakte gwn een typische dag, ik probeer 35 25 40 te eten met ongeveer 2300 kcal, is dat goed of moet ik meer gaan eten?

Wat doet je fysiek?
 
Je eet wel erg weinig voor iemand in de groei..

Whey is gewoon eiwit uit zuivel.. creatine zit ook gewoon in vlees en normale voeding. Het zijn aanvullingen en echt niet perse noodzakelijk..

Je kan ook nog aardig wat met je voeding doen. Lees onderstaande info in de link even. Mogelijk kan je daar al wat verder mee komen.

Geupdatet excel voedingsschema
Als 15jarige is het toch net allemaal wat moeilijker qua eten aangezien je gebonden bent aan de thuissituatie. Als TS zijn macro's niet haalt is een shake een handige oplossing. Creatine uit vlees halen is haast onmogelijk aangezien je daar kilo's van moet eten wil je je dagelijkse creatine binnenkrijgen. Kost niks en kan niks kwaad.
 
Als 15jarige is het toch net allemaal wat moeilijker qua eten aangezien je gebonden bent aan de thuissituatie. Als TS zijn macro's niet haalt is een shake een handige oplossing. Creatine uit vlees halen is haast onmogelijk aangezien je daar kilo's van moet eten wil je je dagelijkse creatine binnenkrijgen. Kost niks en kan niks kwaad.
Klopt en heb je helemaal gelijk in.
Maar neemt niet weg dat het handige info is en hij de sheet kan gebruiken om een beetje te zien wat ie binnen de mogelijkheden van thuis wonen eet en wat hij makkelijk aan kan vullen en hoe. Shake is een prima optie maar een bak kwark die zijn ouders betalen ook ;)

Creatine kan nooit kwaad. Maar het is geen must zeg maar.
 
Wat doet je fysiek?
Ik kom een beetje aan als dat is wat je bedoelt.
Ik denk dat daarvan iets meer dan de helft ofzo spier is.

Tnx allemaal voor de info trouwens
 
Toen ik 15 was at ik chips en speelde ik online games. Ik wou dat ik begonnen was op m'n 15e :(
 
Back
Naar boven