XXL Nutrition

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

Bezoekers in dit topic

Prolactine is duidelijk te hoog en dit is iets wat invloed heeft op libido, erecties en dergelijke. Ik zou toch aan de dokter vragen om dit verder te onderzoeken. LH en FSH zijn te hoog wat dikwijls in verband staat met slechtwerkende ballen omdat die te weinig testosteron produceren en dat daarom de hypofyse op volle toeren draait om deze ballen te activeren maar ik zie dat je dan toch normale testosteronwaardes hebt. Oestrogeen is ook te laag. Volgens mij toch iets om verder na te laten kijken. Ijzer zou ik niet echt nemen of toch niet te lang. Je waarde is maar iets te laag en je ferritinewaarde is normaal. Vit d daarentegen wel. Ikzelf neem het ook al jaren (2000 iu per dag) en mijn bloedtesten geven een mooie waarde aan.
 
Redelijke kick, hopelijk heb je tips/ideeën:

Kamp al jaren met de volgende problemen:

Moeite met inslapen
Libido/erectie problemen
Onvruchtbaar (sperma-onderzoek 2x)
Algehele vermoeidheid, zwak qua kracht
Buikvet/borstvet meer (wel slechte periode qua voeding)
Hersenen lijken ook minder te functioneren (meer vergeten, moeite met concentratie en nadenken)

Eerst werd gedacht aan ADD, dus Ritalin geslikt. Leek kort wat beter te gaan, maar volgens mij toch niet de oplossing.

Heb afgelopen week uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Meeste was in orde, volgende resultaten wijken echter (licht) af van gegeven referentiewaarden.


Wat: ( Referentie: ) Bloedonderzoek:

RDW (39-52) 38.3 fl
IJzer (14-35) 13 uMOL/L
Prolactine (0.09-0.32) 0.52 IU/L
LH (1.7-8.6) 10.0 IU/L
FSH (1.5-12.4) 16.0 IU/L
Oestradiol (95-223) 26 PMOL/L
25-OH-Vit D (75-100) 63.8 NMOL/L

Met name oestradiol lijkt veel te laag (gelezen dat dit o.a. oorzaak kan zijn van libido/erectieproblemen) en prolactine te hoog.
IJzer en Vitamine D ga ik vanaf heden supplementen voor nemen (eigen beweging).

Heb je tips en/of ideeën?

Alvast bedankt voor je reactie!

LH en FSH zijn wat aan de hoge kant (vrij hoog zelfs) en prolactine ook. Dit zijn vreemde waardes. Neem je nog iets anders van middelen/medicatie?

Vitamine D kan je innemen (2000iu/dag zoals skydirk voorstelt) en ijzer kan makkelijk via je voeding.

Voor hoog prolactine zou ik normaal L-dopa voorstellen, maar in jou geval niet vanwege de hoge LH en FSH waarde. Testosteron is voldoende.

Ik raad je aan om dit zeker verder te laten onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga deze week en volgende week nogmaals bloedonderzoeken laten doen om zeker te zijn dat de waarden overeen komen en dit niet eenmalig zo afwijkt.

Ik gebruik geen medicatie, wel de laatste weken ongezond gegeten maar dat zal deze waardes (lijkt mij) niet direct veroorzaken.
Klachten zijn er ook al lang, dus inderdaad verder onderzoeken. Zodra ik andere resultaten heb, dan zal ik dit hier plaatsen.
 
Mijn CK waarde zijn steeds te hoog. Tussen de 300 en 900 steeds. Heb deze al 10x laten controleren afgelopen 5 jaar.
Heb ook al laten testen na een periode van rust en bleef hoog. Lever enzo was allemaal goed.
Heb 10jaar geleden een verkeersongeval gehad en een zenuwtransplantatie op mijn ruggewervel. Waardoor ik een verlamming heb in mijn arm. Maar toch steeds blijf (aangepast) door trainen.

Zou het een met het ander te maken kunnen hebben? Constante spierschade en daardoor hoge ck waarde..
Mijn Dr zegt dit niet verder te moeten laten onderzoeken..

Afspraak maken met de microchirurg destijds is een heel gedoe waar ik niet veel tijd en zin in heb dit moment. Maar ck waarde blijft wat in mijn hoofd steken.
 
Laatst bewerkt:
LH en FSH zijn wat aan de hoge kant (vrij hoog zelfs) en prolactine ook. Dit zijn vreemde waardes. Neem je nog iets anders van middelen/medicatie?

Vitamine D kan je innemen (2000iu/dag zoals skydirk voorstelt) en ijzer kan makkelijk via je voeding.

Voor hoog prolactine zou ik normaal L-dopa voorstellen, maar in jou geval niet vanwege de hoge LH en FSH waarde. Testosteron is voldoende.

Ik raad je aan om dit zeker verder te laten onderzoeken.

Bij de huisarts geweest, LH en FSH waardes zouden kunnen komen doordat ik 9 jaar terug geopereerd ben wegens niet ingedaalde testikels.
Hierbuiten ook nog waarde van Vit B6 binnen gekregen: 151 terwijl de referentiewaarden 35-110 zijn.

De huisarts na jaren eindelijk overtuigd dat ik naar een endocrynoloog mag, daar over een paar weken mee verder.

L-dopa nog steeds geen optie dan? Of alleen aan testosteron denken om het aan te vullen?
 
Mijn CK waarde zijn steeds te hoog. Tussen de 300 en 900 steeds. Heb deze al 10x laten controleren afgelopen 5 jaar.
Heb ook al laten testen na een periode van rust en bleef hoog. Lever enzo was allemaal goed.
Heb 10jaar geleden een verkeersongeval gehad en een zenuwtransplantatie op mijn ruggewervel. Waardoor ik een verlamming heb in mijn arm. Maar toch steeds blijf (aangepast) door trainen.

Zou het een met het ander te maken kunnen hebben? Constante spierschade en daardoor hoge ck waarde..
Mijn Dr zegt dit niet verder te moeten laten onderzoeken..

Afspraak maken met de microchirurg destijds is een heel gedoe waar ik niet veel tijd en zin in heb dit moment. Maar ck waarde blijft wat in mijn hoofd steken.

Je spieren kunnen een sterkere afbraak ondergaan door de verlamming en de hoge CK waarde verklaren.

Hoe zijn je andere bloedwaardes?
 
Bij de huisarts geweest, LH en FSH waardes zouden kunnen komen doordat ik 9 jaar terug geopereerd ben wegens niet ingedaalde testikels.
Hierbuiten ook nog waarde van Vit B6 binnen gekregen: 151 terwijl de referentiewaarden 35-110 zijn.

De huisarts na jaren eindelijk overtuigd dat ik naar een endocrynoloog mag, daar over een paar weken mee verder.

L-dopa nog steeds geen optie dan? Of alleen aan testosteron denken om het aan te vullen?

Dat zou mogelijk zijn dat er een hogere LH en FSH productie/afgifte nodig is omdat je testikels slechter reageren.

L-dopa gaat je prolactine verlagen, maar mogelijk ook LH en FSH verder verhogen. B6 zorgt voor een hogere serotonine aanmaak en dit kan ook prolactine verhogen. Je neemt geen extra B6? Of zit het ergens in misschien?

Testosteron aanvullen is niet nodig, die waarde is goed. Waarschijnlijk komen je klachten van de wat hogere prolactine waarde.
 
Je spieren kunnen een sterkere afbraak ondergaan door de verlamming en de hoge CK waarde verklaren.

Hoe zijn je andere bloedwaardes?

Andere bloedwaarden bedoel je lever enzo? Deze waren allemaal mooi. Juist urinezuur was net te hoog.
 
Andere bloedwaarden bedoel je lever enzo? Deze waren allemaal mooi. Juist urinezuur was net te hoog.

Verhoging van urinezuur wijst ook op verhoogde (spier)cel afbraak. Ik vermoed toch dat her door de verlamming komt en dat je er weinig gaat aan kunnen doen.
 
Verhoging van urinezuur wijst ook op verhoogde (spier)cel afbraak. Ik vermoed toch dat her door de verlamming komt en dat je er weinig gaat aan kunnen doen.

Dank je. Super!
 
Dat zou mogelijk zijn dat er een hogere LH en FSH productie/afgifte nodig is omdat je testikels slechter reageren.

L-dopa gaat je prolactine verlagen, maar mogelijk ook LH en FSH verder verhogen. B6 zorgt voor een hogere serotonine aanmaak en dit kan ook prolactine verhogen. Je neemt geen extra B6? Of zit het ergens in misschien?

Testosteron aanvullen is niet nodig, die waarde is goed. Waarschijnlijk komen je klachten van de wat hogere prolactine waarde.

Neem geen extra B6, het heeft mogelijk wel in een ergens in gezeten wat ik maanden geleden gebruikt heb. Had voor nu ook ZMA besteld, maar daar zit ook B6 in. Beter niet nemen dan en het gewoon bij Zink houden?

Nog tips hoe ik anders de prolactine kan verlagen? Heb gelezen over Vitamine E (besteld, 200IU per tablet) en Ashwagandha (ook besteld). Zou dit genoeg moeten zijn of is er een betere manier?


Bedankt voor je reacties tot dusver, erg informatief!
 
Neem geen extra B6, het heeft mogelijk wel in een ergens in gezeten wat ik maanden geleden gebruikt heb. Had voor nu ook ZMA besteld, maar daar zit ook B6 in. Beter niet nemen dan en het gewoon bij Zink houden?

Nog tips hoe ik anders de prolactine kan verlagen? Heb gelezen over Vitamine E (besteld, 200IU per tablet) en Ashwagandha (ook besteld). Zou dit genoeg moeten zijn of is er een betere manier?


Bedankt voor je reacties tot dusver, erg informatief!

Beter niet nee. Zink kan je apart extra innemen, dit kan je vrije testosteron ook verhogen.

Vitamine E en ashwaganda zou je kunnen proberen of dit een positief effect heeft. Beiden hebben mogelijk ook een effect op de testosteronproductie Maar ik zou het apart testen.

De gevoeligheid van je Leydig cellen zouden moeten verbeteren waardoor LH en FSH zakt en ik vermoed prolactine ook. Probeer eerst bovenstaande supplementen eerst en aan de hand van het effect kunnen we kijken naar andere opties indien nodig.
 
Cools , ben nu op vakantie en weet mijn bloedresultaten niet meer van buiten.
Enkel de test wel die was 178 (onderste waarde was 300tot900)Vrije test was ook laag.
Ondertussen neem ik xtreme test van xxl, zink en vid d en ashwaganda poeder start ik er vrijdag mee als ik terug kom.
Volgende week laat ik nog een 2de test doen. Wat laat ik allemaal best testen dat ik niets overslaag of achteraf moet teruggaan voor iets. Ik ga gewoon bij mijn huisdokter gaan. Zou niet weten waar ik rond leuven een goede andro vind. Maar als weer zou laag is zullen ze me toch een gel aanraden?
 
Cools , ben nu op vakantie en weet mijn bloedresultaten niet meer van buiten.
Enkel de test wel die was 178 (onderste waarde was 300tot900)Vrije test was ook laag.
Ondertussen neem ik xtreme test van xxl, zink en vid d en ashwaganda poeder start ik er vrijdag mee als ik terug kom.
Volgende week laat ik nog een 2de test doen. Wat laat ik allemaal best testen dat ik niets overslaag of achteraf moet teruggaan voor iets. Ik ga gewoon bij mijn huisdokter gaan. Zou niet weten waar ik rond leuven een goede andro vind. Maar als weer zou laag is zullen ze me toch een gel aanraden?

Dat is een vrij lage waarde, ben benieuwd of supplementen gaan helpen. In xtreme test zitten natuurlijke anti-oestrogenen in dus vermoed van wel als je leydig cellen goed reageren tenminste.

Dus je LH waarde ook laten testen en FSH, prolactine en oestrogeen als dat mogelijk is. Bij zo een lagere waarde gaan ze inderdaad trt gaan aanraden, maar als we weten waar de oorzaak juist ligt is het misschien te verhelpen.
 
Maar ik word dan bij een slecht resultaat naar gashthuisleuven doorverwezen. Daar werken ze dan met spychologen en dat is niet wat ik zoek. Vriend van mij ongeveer zelfde probleem kwam van de whey volgens hunne androloog...in de whey zaten gevaarlijk hormonen in en moest stoppen daarmee en hij kreeg een boze ploeg rond hem dat zei da hij zot was om whey te gebruiken enzo enzo... weet jij een goede plaats om de juiste hulp hiervoor? Alvast bedankt makker!
 
Laatst bewerkt:
Maar ik word dan bij een slecht resultaat naar gashthuisleuven doorverwezen. Daar werken ze dan met spychologen en dat is niet wat ik zoek. Vriend van mij ongeveer zelfde probleem kwam van de whey volgens hunne androloog...in de whey zaten gevaarlijk hormonen in en moest stoppen daarmee en hij kreeg een boze ploeg rond hem dat zei da hij zot was om whey te gebruiken enzo enzo... weet jij een goede plaats om de juiste hulp hiervoor? Alvast bedankt makker!

:roflol:

Er kunnen foute stoffen (anabolen bv.) in whey en andere supplementen zitten inderdaad, maar dat weten ze alleen als ze de whey testen.

Dus dat is wel heel makkelijk van die arts om er zo niet teveel moeite in te steken. Ik kan je niet meteen doorverwijzen want zo gaat het in België nu eenmaal.

Wat neem je allemaal van supplementen en kuren toevallig?
 
:roflol:

Er kunnen foute stoffen (anabolen bv.) in whey en andere supplementen zitten inderdaad, maar dat weten ze alleen als ze de whey testen.

Dus dat is wel heel makkelijk van die arts om er zo niet teveel moeite in te steken. Ik kan je niet meteen doorverwijzen want zo gaat het in België nu eenmaal.

Wat neem je allemaal van supplementen en kuren toevallig?


Absoluut GEEN kuren meer

Ik neem nu whey xxl. Xtreme test. Vit d3000. Zink. En vanaf overmorgen ga ik nog ashwagandha proberen.
Woensdag of donderdag ga ik alles nog eens laten testen zoals je voorgesteld had hierboven . Dus volgende week zullen die resultaten wel in mijn bus zitten.

Had een afstraak bij dehertoghe maar heb die even afgezegd want het word mij anders wat teveel plots. Als je begrijpt
 
Maar het komt dus mogelijk van je kuren ;)

Wat je nog zou kunnen proberen als bovenstaande middelen niet helpen is proberen met hcg low dose je leydig cellen gevoeliger te maken gevolg door clomid.
 
Maar het komt dus mogelijk van je kuren ;)

Wat je nog zou kunnen proberen als bovenstaande middelen niet helpen is proberen met hcg low dose je leydig cellen gevoeliger te maken gevolg door clomid.

Hey Cools, ik dacht dat je je leydigcellen door middel van een hcg blast kon heractiveren. Werkt low dose ook dan? Misschien gedurende een lange periode low dose hcg in plaats van paar weken hoge dosering?
 
Maar het komt dus mogelijk van je kuren ;)

Wat je nog zou kunnen proberen als bovenstaande middelen niet helpen is proberen met hcg low dose je leydig cellen gevoeliger te maken gevolg door clomid.

Bon deze ochtend nieuw bloedonderzoek gaan afnemen. LH , FSH, prolactine, oestrogeen , test , vrije, denk zowat alles. Ook nog wat extra's zoals zink , vit d, witte en rode enzo...
Moet wel 10 dagen wachten om het resultaat ivm verschillende labo's.

Ben benieuwd. Wat hij wel al zei op voorhand dat hij nooit gel zou toevoegen als je rond de 200 zit van testosteron. Is laag zegt de Dr maar niet laag genoeg. Maar dat zijn problemen voor later. Nu ga ik kunnen zien en vergelijken of die supps tov laatste keer me hebben geholpen. (Neem al een tijd xtreme test)

Bij verder slecht resultaat word ik verder doorverwezen naar een androloog.
 
Back
Naar boven