Fitness Seller

Rate het forum (1 bezoeker)

Welk cijfer geef je het forum ?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 1 1,8%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 1,8%
  • 6

    Stemmen: 5 8,8%
  • 7

    Stemmen: 21 36,8%
  • 8

    Stemmen: 17 29,8%
  • 9

    Stemmen: 5 8,8%
  • 10

    Stemmen: 7 12,3%

  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Verder is het tegenwoordig erg rustig maar dat komt vooral doordat forums de laatste 10 jaar wat uit de mode zijn geraakt.

Dit komt omdat google van 2010-2013 de algoritmes heeft aangepast voor google zoekrobots wat ten nadele was van forums.

Heel veel forums hebben toen 10-50% zelfs van zoekmachine verkeer verloren (afkomstig van google).

Verbetering van de software (xenforo 2.0 doet het bv. beter, wij hebben 1.5) en bepaalde opties verbeteren dit voor een groot deel.

Mensen vinden het forum vooral via google en daar zijn we afhankelijk van. Facebook is niet echt ten nadele voor een forum zoals dit (niche), maar heeft wel effect op het surfgededrag (alles moet zo makkelijk mogelijk gaan).

Maar het ligt dus vooral aan de google algoritmes en dit proberen forumbeheerders al jaren te verbeteren om weer zoals vroeger te ranken. We hebben zelf nog 30% groeimogelijkheden als Nederlands forum.

Tijl had vooral de forumsoftware veranderd omdat vBulletin 3.8 (de oude software) niet meer geupdate werd met beveiligingsleaks tot gevolg en de nieuwe vBulletin (4 en 5) software niet zo goed is (bodynet en bodybuilding.com bv.)

We draaien nu XenForo wat ontwikkeld is door de oude softwareontwikkelaars van vBulletin 3.8, die hebben in 2010 het bedrijf gestart nadat vBulletin was overgenomen door een ander bedrijf.

Topics worden naar mijn smaak ook wat te snel gelocked en bans wat te makkelijk uitgedeeld maar dat is altijd al geweest op dbb.

IVDM en de contests zijn wel leuk. Heb een 7 gegeven.

Dealers uitgezonderd komt een ban er niet van vandaag op morgen en krijgen de leden meer dan kansen genoeg, het is ook niet dat je hier helemaal niets mag doen of zo :o
Bedankt voor de rating ;)
 
Wat een smeerpoetsen bij Google. Ik dacht dat de interesse in bodybuilding, powerlifting en strongman gedaald was.
 
Wat een smeerpoetsen bij Google. Ik dacht dat de interesse in bodybuilding, powerlifting en strongman gedaald was.
Denk dat er wel degelijk nog interesse is, maar het aantal gastjes dat geen kennis heeft en/of te vroeg begint met kuren is aan het toenemen denk ik?
 
Een magere 7.
Dat ligt niet zozeer aan het forum zelf, maar meer aan het feit dat forums niet meer the place to be zijn helaas.

En bijna alles is inmiddels al eens gezegd en geschreven en vluchtig en oppervlakkig(zoals Facebook en Instagram) overheerst momenteel.
Vooral de filmpjes en vlogs, dat mis je hier wel.

Wat ik nog steeds een grote fout vind, maar wat niets te maken heeft met de verminderde belangstelling waarschijnlijk, is de naamsverandering.
Ik blijf het stug DBB noemen. :)
 
Een 7
Er is genoeg info te vinden en het is af en toe even bladeren door de stickies na wat relevante info.
Maar daarentegen worden er genoeg nieuwe topics geopend waar iemand dan een link naar een onderzoek of artikel plaatst.
De censuur door google vind ik dan nergens over gaan maar snap wel dat jullie je daar aan moeten houden. Anders was het een 8 geweest.

Sinds afgelopen weekend heb je me verteld dat ik alle ads kan blocken. Dat maakt het forum voor mij dan weer wat aantrekkelijker. Visueel dan.

En deze uiteraard :sigar:
 
Logjes zijn nog ok. Gewoon voor de gezelligheid.

Censuur? Tja. Door de wet en Google kan je hier haast niets meer posten. Vooral de aas sectie maar ook bv als je een plaatje wilt posten, ondanks dat het wijd verspreid is, Google nog steeds zegt dat het niet ok is.
En dan natuurlijk her en der posts en links die verwijderd worden, naar bepaalde webshops (supps & trainingsmateriaal) omdat het niet strookt met 'het beleid'.

Daarbij nog het verdwijnen van enkele belangrijke users, door oa de censuur, maakt het forum eigenlijk enkel maar een forum voor de gezelligheid.

Als je echt interesse hebt in info ivm bb'ing, kom je hier maar van een kale kermis thuis.

De updates van RFFNCK natuurlijk buiten beschouwing gelaten. Bedankt btw ;)
 
Als je echt interesse hebt in info ivm bb'ing, kom je hier maar van een kale kermis thuis.

De updates van RFFNCK natuurlijk buiten beschouwing gelaten. Bedankt btw ;)

happy-oh-stop-it-you.jpg
 
De mensen die het forum onderhouden een dikke 10 voor de inzet.

Het geval met "verboden middelen aanbieden en vragen" is perfect. Doe je dit niet word het een marktplaats voor dealers en is de info niet meer betrouwbaar.

Helaas heb ik een 8 moeten geven, dit omdat er veel mensen zijn die te veel roepen en schreeuwen. Dit in plaats van de gevraagde info te verstrekken. Terwijl info volgens mij toch wel één van de grootste redenen is Van dit forum.

Ben je wat langer op het forum weet je ook precies de mensen te vinden in een topic waar je oprecht, uitermate goede informatie van vergaard!
 
Niet helemaal mee eens wat er gezegd wordt door mods.
Ik heb me in het verleden 2009/2010 al eens in een pb kritisch uitgelaten tegen Big-T, over een paar dingen (slotjes, negatief commentaar en het dan op slot zetten, het monddood maken van mensen, kinderachtige dingetjes die je niet verwacht van een volwassen persoon) en werd promt geband zonder motivatie ("ga maar een ander forum zoeken") kwam er terug, hierdoor mijn betaalde elite membership kwijtgeraakt, zo gingen dat soort dingen.
Willekeur van het uitdelen van waarschuwingen, hing van de bui van de mod af, de ene kon alles flikken en een ander niets.
Het dictatoriale sfeertje is weg gelukkig en er wordt nu transparant en op een leuk niveau naar de forumleden toe gecommuniceerd, er zijn nog wel wat dictator dingetjes overgebleven zoals welke "Leiding" er online is, we zitten niet meer op school toch?

De mensen die het forum nu waarnemen zijn zeer gemotiveerd en luisteren itt vroeger naar de forumleden, zie ook deze poll,dat is een welkome verandering waar iedereen voordeel van heeft want nu krijg je ook feedback ipv commentaar.
Dat het minder druk is komt wellicht door social media zoals fb en zo, het is gewoon een andere tijd, zoiets als nieuwsgroepen vroeger, het forum is ook een database van kennis en kunde en daardoor behoudt het zijn waarde.
 
Fijn om te horen. We doen ons best!
 
Ik kijk elke dag wel een paar keer op DBB via de app of de browser van mijn laptop. Het blijft een gezellig forum. Ik volg verschillende logjes, en lang lopende topics met veel plezier. De 'negeer topic' functie is ideaal om alle politieke onzin uit de nieuwe berichten tijdlijn te houden.

Echte 'advanced' informatie is helaas schaars. Er wordt wel erg veel nagepraat, en broscience is everywhere. :)
Wel hulde voor de mods, ik weet dat RFFNCK en Sanca Saxon er erg veel tijd in steken. Interview van de maand is altijd leuk, net als de challenge van de maand.

Al met al een prima forum!
 
Een 8. vind wel wat sommige threads nogal snel een slotje krijgen.
 
Back
Naar boven