XXL Nutrition

Mayweather vs Mcgregor

Bezoekers in dit topic

Vitali was de betere, denk zelfs dat hij zijn mannetje kan staan tegen elke kampioen. Een gevecht tussen Tyson en Klitschko (Wlad), beide in 'their prime', was zeer waarschijnlijk beslist door Tyson op KO. Mag ik denken althans. Ik ben het eens met je dat de broers ontzettend effectief waren en als je ze vergelijkt ze voor elke kampioen een bedreiging vormen, inclusief Ali. Overigens een gevecht tussen Tyson vs Vitali had erin kunnen zitten wanneer Tyson gewonnen had van Danny Williams.

Edit; filmpje

Great fight.
 
Laatst bewerkt:
Deze maand is Tripple G - Canelo. De grootste fight die boksen kan maken op dit moment, met afstand. Niemand weet het, jij kennelijk ook niet. Dat is niet omdat "de media het niet hypen". Niemand geeft gewoon een fuck en dat is ok. Daar zit Golden Boy Promotions achter, die weten wel waar ze mee bezig zijn. Mensen bepalen zelf wel wat ze willen zien.

Je hebt het gewoon over een markt en een mechanisme waar je -gezien je teksten- duidelijk geen verstand van hebt. Het feit dat je denkt dat de media bepaald wat een grote fight is geeft dat gewoon aan. Je hebt media wel nodig als tool, maar starpower bepaald hoeveel pay per views er worden verkocht. Of dacht je dat andere mensen en media iets niet proberen als "gevecht van de eeuw" te verkopen? Dat de media die hype bepaald?

Je roept maar wat willekeurige dingen op basis van onderbuikgevoelens en wat jou logisch lijkt. Waarschijnlijk ga je het nu nog proberen te verdedigen ook. Laat het los, het raakt echt kant nog wal wat je zegt.

--------------------

Vraag aan letterlijk 10 willekeurig mensen of ze weten wie Mike Tyson is. Wss scoor je 10/10. Vraag daarna aan diezelfde 10 mensen wie Klitschko is (een veel dominantere HW) en kijk hoeveel mensen hem kennen. Denk je dat dit met marketing te maken heeft of met prestaties? Starpower. Wat dat precies is, is lastig te kwantificeren, maar als je het ziet weet je meteen wat het is.

Denk je dat Floyd zo'n gigantische draw is omdat hij zo'n entertaining stijl heeft? Hij is een fkn decission-machine. Denk je dat mensen MayMac wilden zien omdat men verwachte dat het competitief zou worden?

Denk je dat het het by far de grootste ppv sales allertijden heeft opgeleverd omdat iemand is gaan roepen "gevecht van de eeuw"?..... Waarom gebeurd dat niet vaker dan als het zo werkt? Kom op man, volgens mij ben je intelligenter dan dit.

Haha mooi betoog. Je hebt gelijk. Kleine nuance is wel dat ik bedoel dat ik bv zelf nog nooit van Mayweather en/of McGregor had gehoord voor deze pot, en veel mensen met mij. Wat ik bedoel te zeggen is dat die sterren status op een bepaalde manier ook wordt aangemeten door de media en door de kanalen die de sport promoten. Natuurlijk, dat komt niet uit het niets. Mensen moeten ook maar net voor een persoon 'vallen'.

Maar in een meer populaire sport heb je wellicht snel deze sterren status. Mocht boksen enorm populair zijn geweest dan zou de media wel vaker een gevecht tot op bepaalde hoogte kunnen lichten gezien er twee sterren tegenover elkaar staan.

Kijk hoeveel legendarische wedstrijden er binnen alle andere sporten zijn. Dat komt allemaal door een favorite elftal, ploeg of sporter. Maar als de sterren eenmaal bepaalde status hebben kan de marketing machine er zo veel mogelijk spectakel mee maken zonder het publiek te verzadigen.
 
Tja welke bedoel je. Vitali was de betere. Een gevecht tussen Tyson en Klitschko (Wlad), beide in 'their prime', was zeer waarschijnlijk beslist door Tyson op KO. Ik ben het eens met je dat de broers ontzetted effectief waren. Overigens een gevecht tussen Tyson vs Vitali had erin kunnen zitten wanneer Tyson gewonnen had van Danny Williams.
Ik denk dat prime Tyson het beste is dat we ooit als HW gezien hebben. Toen hij echt peakte, voor de dood van Cus d'Amato. Dus niet die gast die headhuntend recht vooruit begon te lopen en alles wat hem bijzonder maakte, op die hook from hell na, buitenboord had gegooid.

Maar:

Als je een tegenstander bent van Tyson en zijn carrière zou willen downplayen, kijk dan eens kritisch naar zijn record. Zijn grootste overwinningen zijn eigenlijk tegen een matig getalenteerde Trevor Berbick (heeft zowat elke grote fight heeft verloren, zowel voor als na Tyson), Larry Holmes die al ver over the hill was en een getalenteerde, maar onmiskenbaar undersized heavyweight in Michael Spinks. Voor de rest heeft Tyson van iedereen van enig kaliber verloren. Dat is niet het hele verhaal uiteraard, maar dat zijn wel de feiten.

Vergelijk dat met Klitschko. Meer dan een decennium ongeslagen en eigenlijk onttroond door de tand des tijds. Begrijp me niet verkeerd, ik heb jaren haat lopen zaaien als het over Klitschko gaat. Pas alleen op dat de wens niet de vader wordt van de gedachte, als je gaat vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb jaren haat lopen zaaien als het over Klitschko gaat. Pas alleen op dat de wens niet de vader wordt van de gedachte.
Ik had mijn bericht wat aangepast. Want het zijn dan niet de meest spannende vechters om te zien, ze waren echt wel goed en heel effectief. Als dat filmpje tussen Lewis en Vitali niet gestopt was had Vitali gewoon gewonnen.
 
Ik had mijn bericht wat aangepast. Want het zijn dan niet de meest spannende vechters om te zien, ze waren echt wel goed en heel effectief. Als dat filmpje tussen Lewis en Vitali niet gestopt was had Vitali gewoon gewonnen.
Wereldkampioenen, intelligent, populair bij de vrouwen, integer, vriendelijk... Maar totaal geen draw. Niet wat mensen willen zien. Dat is niet alleen boksstijl of persoonlijkheid. Zie Mayweather, het is gewoon een bepaalde x-factor.

Dat kun je overigens wel tweaken hoor. Floyd (en ook iemand als Chael Sonnen die dit zelfs presteerde zonder erg veel te winnen) positioneren zich bewust als bad guy, zodat mensen willen betalen om hen te zien verliezen. Je hoeft niet goed, populair of marketable te zijn. Mensen moeten gewoon willen betalen om je te zien.

Kimbo Slice. Draw
Chael Sonnen. Draw
Georges St Pierre. Draw
Ronda Rousey. Draw
Mike Tyson. Draw

----

Tripple G (beste bokser laatste 20 jaar wellicht). Geen draw
Demetrious Johnson (beste pvp mma vechter ooit mss). Geen draw
Luke Rockhold (was MW champ, fotomodel en heeft alles dat een ster zou moeten hebben). Geen draw
Stipe Miocic. Baddest man on the planet. Geen draw.
Lomachenko. (nog?). Geen draw


Dus wat is wijsheid. Zeg het maar...
 
De rede dat bepaalde vechters als Miocic geen populaire vechters zijn, is omdat ze de uitstraling hebben van een Skoda-automonteur (copywright Sierd de Vos). Zeker die Miocic, Mighty Mouse is gewoon te klein.
 
Bizar dat je uitgerekend dit stuk aanhaalt. Ik heb dit deze week nog aan een vriend doorgestuurd omdat het zo armoedig was en dat dit soort schrijvers juist het probleem vormen in de berichtgeving bij events als dit.

Ik ben het overigens wel eens met de general narrative van dit stuk (dat Conor iets teveel praise krijgt - maar ik vind wel dat hij praise verdient), maar het is inhoudelijk echt een heel, heel zwak stuk. Ik denk niet dat de schrijver ooit heeft gebokst of snapt hoe het technisch functioneert. Het voelt een beetje als een gemiddelde bouwvakker die indept analyses over topvoetbal wilt geven en dat probeert aan de hand van van wat termen die interessanter klinken dan ze zijn en een prt screen van CompuBox.
 
De rede dat bepaalde vechters als Miocic geen populaire vechters zijn, is omdat ze de uitstraling hebben van een Skoda-automonteur (copywright Sierd de Vos). Zeker die Miocic, Mighty Mouse is gewoon te klein.
En DC dan? Die heeft wel penache en attitude. Rockhold? Khabib? Ferguson? Edgar? Aldo? Robbie Lawler? Woodley? Romero?

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Zelfs Anderson Silva was niet echt een top draw in zijn prime.

Ik ken geen andere vechters die ik als een type Stipe Miocic zou karakteriseren en ik vind hem persoonlijk juist een outgoing, sympathieke, blue collar uitstraling hebben. Zeker niet saai.
 
Maar de massa niet. Silva was megapopulair in MMA, je moet het wel eerlijk vergelijken natuurlijk. Lawler is in MMA ook populair. Maar mma is (nog) lang niet zo groot als boksen dus dan is populariteit relatief natuurlijk.
DC pakt evengoed een miljoen per event exc. sponsorcontracten etc dus ik ken wel sporters die minder verdienen.
 
Bizar dat je uitgerekend dit stuk aanhaalt. Ik heb dit deze week nog aan een vriend doorgestuurd omdat het zo armoedig was en dat dit soort schrijvers juist het probleem vormen in de berichtgeving bij events als dit.

Ik ben het overigens wel eens met de general narrative van dit stuk (dat Conor iets teveel praise krijgt - maar ik vind wel dat hij praise verdient), maar het is inhoudelijk echt een heel, heel zwak stuk. Ik denk niet dat de schrijver ooit heeft gebokst of snapt hoe het technisch functioneert. Het voelt een beetje als een gemiddelde bouwvakker die indept analyses over topvoetbal wilt geven en dat probeert aan de hand van van wat termen die interessanter klinken dan ze zijn en een prt screen van CompuBox.
Haha je kan zelf schrijver worden. Ben het eens met de schrijver dat Mayweather alles onder controle had en niet dat het dankzij McG tien ronden duurde maar dankzij Mayweather. De vele foutjes van McG en 'overtredingen' passen niet bij een kwalitatief goede bokser, iets dat hij zelf claimde te zijn. Dat hij terugviel in MMA stance etc naarmate de wedstrijde vorderde is hem vergeven.
 
Haha je kan zelf schrijver worden. Ben het eens met de schrijver dat Mayweather alles onder controle had en niet dat het dankzij McG tien ronden duurde maar dankzij Mayweather. De vele foutjes van McG en 'overtredingen' passen niet bij een kwalitatief goede bokser, iets dat hij zelf claimde te zijn. Dat hij terugviel in MMA stance etc naarmate de wedstrijde vorderde is hem vergeven.
Hahah. Ik kan wel mezelf quoten uit een blog post die op dit event ook wel van toepassing is :p
Puristen zullen altijd kijken naar de sport die ze liefhebben. Zo is wielrennen in ons land een grote sport. Veel mensen kijken ernaar, ongeacht het succes van de Nederlanders. Er komen echter opeens een paar miljoen fans bij als Tom Dumoulin #Mestreech onverwacht op een overwinning in de Vuelta lijkt af te stevenen.

Social media exploderen en je meest stoffige collega heeft uit het niks authentiek wielerbloed. We zitten massaal als pseudo doorgewinterde fans allemaal aan de buis gekluisterd. Iedereen staat opeens als ware fijnproever vooraan om je uit te leggen hoe fantastisch onze jongens het doen. Mensen die doorgaans geen idee hebben wat de Dauphiné of een chasse patat is.

Maar ik ken mijn beperkingen. Het is ook niet makkelijk hoor om echt in detail analyses te geven over wat er in een ring gebeurt. Dat is heel anders dan voetbal analyseren (hoewel veel mensen zelfs daar nog een potje van maken) en je moet ook echt goed weten waar je naar kijkt en wat de technische factoren zijn die belangrijk zijn. Ik denk dat het ook juist die complexheid is die ervoor zorgt dat veel mensen niet snappen hoe slecht ze er daadwerkelijk in zijn.

Dit is in mijn optiek ook de reden dat de schrijver van dat artikel met die zin opent waarmee hij opent.
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke leuk dit soort discussies, maar CM Punk gaat weer de kooi in.

 
wanneer is gevecht tussen connor en mayweather precies?
 
Tripple G (beste bokser laatste 20 jaar wellicht). Geen draw


GGG de beste bokser van de laatste 20 jaar waar haal je dat vandaan?
Gewoon omdat hij boksers knockout slaat? Hij heeft nog tegen niemand noemenswaardig gebokst.
Nu zaterdag is de eerste test van zijn carrière en deze zal hij spijtig genoeg wel verliezen want Canelo is echt oppermachtig op dit moment.
 
GGG de beste bokser van de laatste 20 jaar waar haal je dat vandaan?
Gewoon omdat hij boksers knockout slaat? Hij heeft nog tegen niemand noemenswaardig gebokst.
Nu zaterdag is de eerste test van zijn carrière en deze zal hij spijtig genoeg wel verliezen want Canelo is echt oppermachtig op dit moment.
Ik zei sowieso "wellicht"... Ik kan zo snel geen dominantere bokser opnoemen buiten Floyd. Je kan verder Pacquiao, Trinidad, Klitshko en Hopkins wellicht ernaast zetten en met veel goeie wil mss Barrera. Maar of dat allemaal per se beter dan Tripple G is, ik weet het niet hoor.

Daarbuiten zit ik alweer laat in de jaren '90 voor ik iemand met een beter cv en een dominantere en stijl kan opnoemen. Ik sta echter open voor suggesties.

Noem 5 betere als dit zo'n gekke stelling is, hoewel alles uiteraard subjectief blijft. Ik ben benieuwd wie al die andere bokser zijn die beter zijn dan Tripple G. Mannen als Roy Jones Jr, Pernell Whitaker, Lennox Lewis en De la Hoya zijn echt van de generatie daarvoor.

Gewoon omdat hij boksers knockout slaat?
Euhm, ja dat heeft er wel veel mee te maken idd...

--------------

Ik ben daarnaast fan van Canelo, maar dit is wel een lastige pot voor hem. Ik denk als iemand me zou forceren om zwaar in te zetten dat ik voor Tripple G zou kiezen, die niet voor niks de betting favorite is. We gaan het zien. Ik vind overigens dat als je Wade, Lemieux, Kell Brook, Jacobs en Willy Monroe "niemand" noemt dat je je huiswerk beter moet doen. Dat is buiten Canelo allemaal top10 zo niet top5 wat er op dit moment rondloopt rond dat gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Maar de massa niet. Silva was megapopulair in MMA, je moet het wel eerlijk vergelijken natuurlijk. Lawler is in MMA ook populair. Maar mma is (nog) lang niet zo groot als boksen dus dan is populariteit relatief natuurlijk.
DC pakt evengoed een miljoen per event exc. sponsorcontracten etc dus ik ken wel sporters die minder verdienen.
Silva was niet zo'n grote ppv draw hoor. Alleen de Weidman fights waren prima. Lawler totaal niet. Ook niet voor mma begrippen (ik ben wel een groot fan, maar cijfers liegen niet). Als je het vergelijkt met Ronda, GSP en zeker Conor zijn dat echt geen indrukwekkende cijfers. Ook Jones is/was een grotere draw. Dat is juist wat ik aangeef, je moet casual fans kunnen verleiden om er geld aan uit te geven. Lukt dat niet, dan kunnen nog zoveel hardcore fans enthousiast zijn, dat maakt geen kut uit.

Als je er overigens bokscijfers naast legt dan valt dat ook reuze mee. Floyd heeft een hoop verbloemd. Voor de rest scheelt het niet zoveel:
Boxing had its biggest drawing fight ever in 2015 when 4.6 million paid out to watch box-office juggernauts Mayweather and Manny Pacquiao collide but, with only one card mustering a million viewers since, that is looking like a last hurrah.

Three guys have kept crowds coming since Mike Tyson and Evander Holyfield faded from view: Oscar De La Hoya, Mayweather and Pacquiao, but the latter is the youngest of the three at 38.

While boxing insiders fret over where their next landscape changer will surface from, UFC is enjoying the most successful spell of its existence, pulling in over a million views five times in 2016 alone, an incredible rise for a company averaging around the 50,000 mark 15 years ago.

UFC vs boxing: How the pay-per-view numbers compare | bwin graphic
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven