Fitness Seller

Trainingswijze van personal trainers

Bezoekers in dit topic

Inderdaad.
 
Vergeet trouwens niet dat hoe "goed" een PT ook is, zodra er vanuit de sportschool zelf richtlijnen zijn, dan zal hij/zij zich daar meestal aan houden.

Verder heeft ook een goede PT z'n eigen ervaring en achtergrond wat betreft oefening uitvoering en effectiviteit. ( zou eigenlijk een slechte PT zijn wanneer hij/zij deze niet mee zou nemen).
 
Dat knieën over tenen verhaal is denk ik een misverstand wat uit hand is gelopen. De meest gemaakte fout bij beginners is dat zij perfect rechtop willen blijven en daarom meteen al die knieën naar voren laten komen, met als gevolg dat ze quarter squats doen omdat ze anders om pleuren. Vertel deze mensen dat knieën niet voorbij tenen moeten gaan en ze gaan automatisch beter squatten. In principe een prima que dus. Maar iedereen met gezond verstand snapt dat knieën naar voren moeten komen bij een squat, want hoe dacht je anders in balans te blijven zonder helemaal voorovergebogen te staan?

Maar er is zo fucking veel goeie informatie te vinden op internet. Als mensen eens een beetje moeite deden hadden we die debiele PT's niet nodig gehad.
 
Vergeet trouwens niet dat hoe "goed" een PT ook is, zodra er vanuit de sportschool zelf richtlijnen zijn, dan zal hij/zij zich daar meestal aan houden.

Als een PT zich aan richtlijnen houdt die tegen zijn of haar (gezonde) principes / kennis ingaan, dan vindt ik het ook geen goede PT.
 
Ik denk dat iedereen die werkt wel eens "iets" op zn werk moet doen waar huj/zij zelf niet achter staat. Maakt dat iemand dan slecht in wat hij doet?

Vergeet niet dat je het over een beroep heb waar iemand de kost mee moet verdienen.
 
Ik denk dat iedereen die werkt wel eens "iets" op zn werk moet doen waar huj/zij zelf niet achter staat. Maakt dat iemand dan slecht in wat hij doet?

Vergeet niet dat je het over een beroep heb waar iemand de kost mee moet verdienen.

Ja dat is waar, ik vind alleen wel dat als iemand zijn eigen normen en waarden met voeten gaat treden dat je dan beter ander werk kunt gaan zoeken.
Zeker als het zaken betreffen waar je gepassioneerd over bent.............idd als je dat doet dan vind ik iemand slecht in wat hij doet.

Slechter eigenlijk nog als iemand die onwetend dezelfde fouten maakt.
 
Als een PT zich aan richtlijnen houdt die tegen zijn of haar (gezonde) principes / kennis ingaan, dan vindt ik het ook geen goede PT.
Concrete voorbeelden?
 
Natuurlijk is er kwaliteitsverschil tussen de een of de ander. Net zoals in de rest van de wereld.

Verder is iemand die zich PT noemt maar duidelijk geen kennis heeft van basis anatomie/fysiologie en zijn klanten onzin verkoopt duidelijk geen PT maar een oplichter.

Iemand die wel verstand van zaken heeft maar zich houd aan de richtlijnen van het bedrijf waar hij/zij werkt is dat niet.

Ik ken een PT die bij meerdere sportscholen les geeft en zijn klanten bij de ene sportschool laat squaten en deadliften maar bij de ander niet gewoon omdat dat tegen het beleid van de sportschool is.

Maakt dat hem een slechte PT?
 
Natuurlijk is er kwaliteitsverschil tussen de een of de ander. Net zoals in de rest van de wereld.

Verder is iemand die zich PT noemt maar duidelijk geen kennis heeft van basis anatomie/fysiologie en zijn klanten onzin verkoopt duidelijk geen PT maar een oplichter.

Iemand die wel verstand van zaken heeft maar zich houd aan de richtlijnen van het bedrijf waar hij/zij werkt is dat niet.

Ik ken een PT die bij meerdere sportscholen les geeft en zijn klanten bij de ene sportschool laat squaten en deadliften maar bij de ander niet gewoon omdat dat tegen het beleid van de sportschool is.

Maakt dat hem een slechte PT?

Nee, zeker niet.

Aan de andere kant is dit wel een van de belangrijkste redenen waarom ik nooit als PT ben gaan werken op commerciele basis.
 
Ik denk dat niet iedereen in de comfortabele positie zit te kunnen kiezen.
 
Natuurlijk is er kwaliteitsverschil tussen de een of de ander. Net zoals in de rest van de wereld.

Verder is iemand die zich PT noemt maar duidelijk geen kennis heeft van basis anatomie/fysiologie en zijn klanten onzin verkoopt duidelijk geen PT maar een oplichter.

Iemand die wel verstand van zaken heeft maar zich houd aan de richtlijnen van het bedrijf waar hij/zij werkt is dat niet.

Ik ken een PT die bij meerdere sportscholen les geeft en zijn klanten bij de ene sportschool laat squaten en deadliften maar bij de ander niet gewoon omdat dat tegen het beleid van de sportschool is.

Maakt dat hem een slechte PT?

Maar dan vraag ik mij vooral af, hoe kan het tegen het beleid zijn van een sportschool als je PT's bepaalde oefeningen (in uw voorbeeld dé basis oefeningen die iedereen zou moeten doen) niet mogen toepassen op hun klanten?

Dat je nu een oude man van 70 die gewoon alles wat los wil houden en toch een beetje wilt bewegen niet laat deadliften of squaten snap ik. Maar ik kan geen enkele reden verzinnen om een gezonde man of vrouw die oefeningen niet te laten uitvoeren.
 
Ik denk dat je die vraag het best aan sportschooleigenaren kan stellen die dit soort beleid voeren.

En waarom zou je iemand van 70 niet laten squaten en deadliften? Wat is volgens jou de max. Leeftijd voor dit soort oefeningen?
 
Ik denk dat je die vraag het best aan sportschooleigenaren kan stellen die dit soort beleid voeren.

En waarom zou je iemand van 70 niet laten squaten en deadliften? Wat is volgens jou de max. Leeftijd voor dit soort oefeningen?
69
 
Ik denk dat je die vraag het best aan sportschooleigenaren kan stellen die dit soort beleid voeren.

En waarom zou je iemand van 70 niet laten squaten en deadliften? Wat is volgens jou de max. Leeftijd voor dit soort oefeningen?

Dat was maar gewoon een voorbeeld. Ik weet ook dat er mensen van 70 zijn die makkelijk kunnen squaten terwijl er 20 jarige zijn die amper nog door hun knieën raken. Natuurlijk bestaat er geen max leeftijd maar vanaf een bepaalde leeftijd kan je er vanuit gaan dat bepaalde oefeningen moeilijk of niet meer haalbaar zijn.
 
Back
Naar boven