MuscleMeat

Vocht vasthouden door spierpijn?

Bezoekers in dit topic

Fitnessgirl.x

Novice
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
68kg
Hoi allemaal!
Ik was al 2 maanden bezig met krachttraining in de sportschool, en nu het seizoen van wedstrijdzwemmen weer is begonnen ben ik daar weer opbouwend aan het mee doen in de topselectie
Daar doen we dan als landtraining crossfit in de week nu 2 x een uur crossfit, en 3 keer 30/45 minuten zwemmen voor zwemmen opbouwfase zeg maar dus word nog uitgebreid)

Na de training bij crossfit van donderdag had ik de spierpijn goed te pakken in m'n benen en billen en ook wel buik.

Maar klopt het dat als je spierpijn hebt vocht vasthoud en dat dan de omtrek van je been meer is dan voorheen.

Ik schrok namelijk wel toen omdat ik namelijk gewoon goed eet om stabiel te blijven.

Fijn weekend allemaal en alvast dankjewel!
 
Omtrek meten als je helemaal in rust bent. Dus alle spanning eraf is.
 
Ja dus als je zeg maar ontspannen staan? Zonder aan te spannen?
Dat doe ik altijd namelijk
 
Hoe lang na de training heb je gemeten?
 
Een dag na de training en de 2e dag na de training
 
Maar klopt het dat als je spierpijn hebt vocht vasthoud en dat dan de omtrek van je been meer is dan voorheen.

Spierpijn (DOMS) is wat men noemt een 'inflammation response', een soort ontstekingachtige reactie van met name het bindweefsel in de spier.
Bij dit soort fysiologische reacties wordt er meestal op lokaal niveau meer vocht vastgehouden

Dus ja, dat meer vocht wordt vastgehouden is heel waarschijnlijk en mogelijk neemt de omtrek van de spiergroep daardoor ook wat toe.
 
Geen stress over wat vocht.
Is weer extra cortisol, wil je niet.
relax, vocht trekt wel weg ;)
 
Maar hoe weet ik zeker dat het vocht is?
Als ik met m'n benen bijvoorbeeld over elkaar zit voel ik het wel pijn doen enzo
 
Maar hoe weet ik zeker dat het vocht is?
Als ik met m'n benen bijvoorbeeld over elkaar zit voel ik het wel pijn doen enzo

Gewoon aannemen van mij en anders een punctie laten doen ;)

Buiten dat, wat had je zelf gedacht wat het anders zou moeten zijn?
 
Back
Naar boven