MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

In mijn hoofd is cardio binnen op een apparaat :)

Van bulgarians krijg ik spierpijn in mijn glutes, meer dan welke andere oefening dan ook. Dat is een goede zaak!
OK, cardio binnen is ook uitemate saai, doe ik ook nooit.
Goed voor de glutes, maar ook de quads wel en het ontziet de rug.
Dat is de meest verschrikkelijke vorm van cardio die er bestaat :).
Nee man, is toch lachen eeen beetje raggen door de bush? :D
 
Nee man, is toch lachen eeen beetje raggen door de bush? :D

Mountainbiken is prima! Alhoewel ik er in 2011 bijna mijn rug mee heb gebroken bij een valpartij.
Ik doelde hier op indoor cardio ;)
 
Ja, mountainbiken was pittig maar wel 1000x leuker dan op de crosstrainer.
 
Mountainbiken is prima! Alhoewel ik er in 2011 bijna mijn rug mee heb gebroken bij een valpartij.
Ik doelde hier op indoor cardio ;)
OK, I get you.

Rug breken is niet goed .... :P
 
Bench Press 2 sec paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3

Barbell Row Pendlay
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6

Military Press beltless
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 60 kg × 7
Set 4: 60 kg × 7
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 1
Set 5: 150 kg × 1

Deadlift leverde me weer een rotstreek, 150 kreeg ik amper van de grond. Dus toen maar romanian gedaan.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 2
Set 5: 72,5 kg × 3
Set 6: 72,5 kg × 3

In orde.

Front Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 100 kg × 3

Ging prima, het is echt specifiek een dl-dingetje en niet heel LB.

Bench press 3x paused, legs up
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 110 kg × 3

Zakken naar ca. 5 cm boven borst, pauzeren, op borst, pauzeren, weer + 5cm, pauzeren, uitdrukken. Zelf bedacht en megazwaar :) Kreeg de derde op 110 bijna niet uitgedrukt.

Sloom en humeurig aan de training begonnen, na deadlift bijna helemaal gestopt. Maar blij dat ik heb doorgezet, voel me een stuk beter.
 
Goed gedaan!

Die deadlift. Je bent een pak sterker dan ik maar die deadlift lukt niet. Je bent volgens mij beetje hetzelfde postuur als dat ik ben. Moet hem toch echt in de techniek zitten. Misschien iets te hardnekkig op je ques aan het letten waardoor je ''vergeet'' lomp te tillen?
 
Ik kreeg ooit mijn warming-up niet eens van de grond, stond ik daar te kijken naar 130kg, heel apart gevoel is dat.
 
Niks nieuws hoor Craak...voor jouw misschien wel...pittig hé? -3/4 -1/4 -chest -Press
Jij brengt er een kleine verandering in -1/4 -chest -1/4 en press ...lijkt me nog zwaarder
Variatie is the key
Prima voor je sticky points

 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan!

Die deadlift. Je bent een pak sterker dan ik maar die deadlift lukt niet. Je bent volgens mij beetje hetzelfde postuur als dat ik ben. Moet hem toch echt in de techniek zitten. Misschien iets te hardnekkig op je ques aan het letten waardoor je ''vergeet'' lomp te tillen?
Bij mij is net net andersom. Lomp liften en de techniek vergeten resulteert in een zeer zware DL. Een DL moet je volgens mij echt heel geconcentreerd doen en die geeft ook de mogelijkheid om tijdens de lift aan een hele hoop cues te denken. Zeker bij een single of als je bij elke rep in een set re-set.
 
Netjes, de FSQ met name ook!
 
Goed gedaan!

Die deadlift. Je bent een pak sterker dan ik maar die deadlift lukt niet. Je bent volgens mij beetje hetzelfde postuur als dat ik ben. Moet hem toch echt in de techniek zitten. Misschien iets te hardnekkig op je ques aan het letten waardoor je ''vergeet'' lomp te tillen?

Ach ik kan me er echt niet meer druk om maken. Fuck de deadlift. Na de cut ga ik nog maar max 1x/maand "zwaar" deadliften.

Ik kreeg ooit mijn warming-up niet eens van de grond, stond ik daar te kijken naar 130kg, heel apart gevoel is dat.

Je leest wel eens dat de lage rugspieren oververmoeid kunnen raken door deadliften en meer dan gemiddeld nodig hebben om te herstellen. Ik heb hier wel mee te maken volgens mij. Als ik een te hoge inspanning lever, betaal ik een prijs. Heel moeilijk om balans te vinden tussen voldoende trainen en teveel.

Op dit moment in de cut ben ik er extra gevoelig voor misschien.

Niks nieuws hoor Craak...voor jouw misschien wel...pittig hé? -3/4 -1/4 -chest -Press
Jij brengt er een kleine verandering in -1/4 -chest -1/4 en press ...lijkt me nog zwaarder
Variatie is the key
Prima voor je sticky points


Heb er zowaar spierpijn van in de tietjes!
 
Je leest wel eens dat de lage rugspieren oververmoeid kunnen raken door deadliften en meer dan gemiddeld nodig hebben om te herstellen.

Hear, hear. Hier heb ik ook last van gehad. Afgelopen 2 maanden een best wel vaak op hoog % van 1RM getraind en aan het eind van de rit werd m'n rug al moe van een tas boodschappen uit de auto tillen. Straks naar 1x per week deadlift op hoog %, 1x per week 60% oid. Duurde wel een paar dagen voor het er uit was...
 
Hear, hear. Hier heb ik ook last van gehad. Afgelopen 2 maanden een best wel vaak op hoog % van 1RM getraind en aan het eind van de rit werd m'n rug al moe van een tas boodschappen uit de auto tillen. Straks naar 1x per week deadlift op hoog %, 1x per week 60% oid. Duurde wel een paar dagen voor het er uit was...

Ik geloofde het eerst niet zo, er zijn immers zat goede lifters die de deadlift net zo behandelen als alle andere lifts. Maar terugkijkend gaat het bij mij eigenlijk altijd fout na enige tijd op hoge intensiteit. Bijv. een rep-out doen op 180 en de volgende week 185 niet van de grond krijgen.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 8
Set 6: 120 kg × 8

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Heb duidelijk mijn onderrug verkloot, voelt sinds gistermiddag stijf en pijnlijk - en niet als normale spierpijn. Had die 150 niet moeten afmaken vrijdag.

Gesquat met een gewicht waarbij ik zeker niet voorover zak en verder voor wat doorbloeding gezorgd.

Ik beschouw de onderrugvermoeidheid nu als een gegeven en ga daarnaar trainen. Nog niet tijdens de cut, daar is het te handig om allround te belasten.
 
Misschien toch eens je techniek filmen dan? Het kan in de kleine dingen zitten.
 
Misschien toch eens je techniek filmen dan? Het kan in de kleine dingen zitten.

Het is een vrij bekend fenomeen, kwam zo een paar voorbeelden tegen door te googelen (en nee, niet van potloodnekkies met een paleodieet). Bekendste is de Westside-club. Die trainden de deadlift nauwelijks.

Was net ook even op zoek gegaan naar mogelijke verklaringen voor de onderrugvermoeidheid en kwam dit tegen:

Acute neuromuscular and endocrine responses to two... : The Journal of Strength & Conditioning Research

CNS fatigue is het dus niet. Maar dat beweerde ik ook niet. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat het een van de weinige (en relatief zeer zware) belastingen van de onderrug is zonder eccentrische fase,
 
Ik heb er ook last van hoor, maar niet in die maten dat ik 75% niet meer van de grond zou krijgen. Wel dat ik bijna constant met een vermoeid gevoel in de onderrug rond loop.

Maar een kleine aanpassing aan de techniek schijnt echt wel de belasting op de onderrug te kunnen verminderen. Bij de set-up de kont verder naar achteren steken helpt. Ik voel dan duidelijk minder irritatie in de onderrug. Maar het is echt heel moeilijk om het consistent goed te doen. Ik denk dat het echt lang duurt voordat die kleine aanpassing er volledig in zit en een automatisme wordt.
Je zou dan eigenlijk een hoog aantal reps per week moeten doen. Dat betekent dan wel dat je met lage gewichten moet trainen en heel veel sets moet maken omdat je bij lange sets moeilijker aan een perfecte techniek kan werken.
Jammer genoeg zijn veel reps op DL nu net niet zo aangenaam als je al een vermoeide onderrug hebt. Complex probleem dit ...
 
wat is er precies met je onderrug aan de hand?
kan mijn namelijk niet echt voorstellen dat met het deadlift volume wat jij draait je onderrug zwaar overbelast is, of je techniek moet echt fout zijn.

Bekendste is de Westside-club. Die trainden de deadlift nauwelijks.

westside staat ook niet bekend om hun goede deadlift.
als je een superheavy weight bent en multiply lift is de deadlift een veel kleiner deel van je totaal. dus gaat er logischer wijs ook minder aandacht naar toe.
 
Back
Naar boven