XXL Nutrition

5x5 stronglift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TTurbo

Novice
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
72kg
Beste lezers,

Heb vandaag weer een poging gewaagd om weer opnieuw te beginnen. Aantal maanden geleden goeie start gemaakt en tot de 70kg gekomen. Helaas door wat persoonlijke issues weer teruggevallen naar mijn oude gewicht (62kg) wat toch echt veel te weinig is voor mijn lengte. Ik heb gelukkig geen anorexia ofzo. Ik blijf altijd, als ik "normaal eet", haken op de 62kg. Al sinds dat ik 16 ben.

Ik ga het weer doen met 5x5 stronglifts en nu hopen dat ik alles vol houd. Heb de stickys op het forum gelezen over voeding etc. Heb besloten om gewoon te eten wat ik wil, als ik aan het einde van de dag maar over de 3000kcal kom. Haal ik dit niet heb ik thuis nog een pot van die mammoth2500 weightgainer troep staan, liever neem ik deze niet maar als het moet om die kcal te halen lijkt het me de enige optie.

Naast het fitness voetbal ik ook 2 dagen in de week.

Ik vroeg me af hoe lang ik door zou moeten gaan met het 5x5 programma. Heb veel op internet etc gekeken maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Graag hoor ik tips van jullie! :)
 
Ik vroeg me af hoe lang ik door zou moeten gaan met het 5x5 programma.

Beetje afhankelijk ook van je (lineaire) progressie.
Ik zou het zeker niet te vlug opgeven. 5x5 is een programma waar je veel uit kunt halen.
 
5x5 is prima programma. Gezien je snelle terugval in gewicht heb je ook een snelle stofwisseling. Is 'normaal eten' 3000kcal - en ben je daarmee teruggevallen naar 62kg? Ik stel voor om (zeker voor iemand met een snelle stofwisseling) - 500kcal boven onderhoud te gaan eten en bijv. 3x per week naast voetbal het 5x5 schema aan te houden.
 
Die 2 dgn voetbal (cardio) mag je best wat meer eten...
 
Bedankt voor de reacties!

5x5 is prima programma. Gezien je snelle terugval in gewicht heb je ook een snelle stofwisseling. Is 'normaal eten' 3000kcal - en ben je daarmee teruggevallen naar 62kg? Ik stel voor om (zeker voor iemand met een snelle stofwisseling) - 500kcal boven onderhoud te gaan eten en bijv. 3x per week naast voetbal het 5x5 schema aan te houden.

Normaal eten was zeker geen 3000 kcal. Vaak onder de dagelijkse hoeveelheid denk ik zelfs. Probeer daarom nu standaard de 3000 te halen. Hoop dat dit voldoende is.


Die 2 dgn voetbal (cardio) mag je best wat meer eten...

Hoeveel kcal zou jij het schatten? Vind 3000 al zat veel :p
 
3000 is misschien voldoende om mee te beginnen, maar daarna ga je toch echt wel meer moeten eten. Succes!
 
Mijn tip om je gewenste aantal kcal te halen: smijt een lading oats in de blender (160 gram ofzo), banaantje erbij, wat melk erbij en 1 minuutje blenden. Opdrinken... en dan heb je zo 1200kcal binnen. Als het lekker moet zijn kun je er ook nog wat bevroren fruit in smijten.

Dit is al 2 jaar mn ontbijt. Werkt perfect.
 
Mijn tip om je gewenste aantal kcal te halen: smijt een lading oats in de blender (160 gram ofzo), banaantje erbij, wat melk erbij en 1 minuutje blenden. Opdrinken... en dan heb je zo 1200kcal binnen. Als het lekker moet zijn kun je er ook nog wat bevroren fruit in smijten.

Dit is al 2 jaar mn ontbijt. Werkt perfect.

Haha heel toevallig vandaag dat gedaan met Brinta volkoren pap. Helaas was de blender ietwat te klein waardoor het een vieze plakkerige bende werd. Heb nu ook 2x500gr pakjes volle kwark per dag. Dat lijkt veel te helpen
 
Haha heel toevallig vandaag dat gedaan met Brinta volkoren pap. Helaas was de blender ietwat te klein waardoor het een vieze plakkerige bende werd. Heb nu ook 2x500gr pakjes volle kwark per dag. Dat lijkt veel te helpen

Brinta zet ook enorm uit en wordt dikker als er vocht bij komt. Je kunt beter havermout pakken. Smaakt veel beter en zet niet uit, waardoor je shake drinkbaar blijft :) bovendien smaakt het zoveel beter en is het veel goedkoper

Ik gebruik zelf zo'n skeer action blendertje. Iets van 9 ekkies. Is niet groot maar doet de trick :)
 
Vandaag bij het voetballen helaas een scheurtje in mn hamstring opgelopen... ongelofelijk..

Dit betekent dus komende tijd geen squads voor mij.
Heeft iemand ideen wat voor oefeningen ik kan doen bij het 5x5 ipv de squad en deadlift?

Groetjess
 
Back
Naar boven