AndroidHealthClinic

Motivatie crisis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 mrt 2016
Berichten
146
Waardering
27
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Beste dbbers,

Ik heb het afgelopen jaar best veel shit en ellende meegemaakt.
Voorheen was ik altijd vurig gemotiveerd om te sporten, en heb hele mooie resultaten behaald.

Maar op een gegeven moment afgezwakt en gaan feesten zuipen etc.
Nu had ik daar spijt van en wilde gewoon weer back in sheap zijn en geen luie zak.

Ik ben dus al weer een maand of 2 gestopt met roken en train weer.
Perfect voedingsschema.

Maar ik merk gewoon aan mezelf dat het gewoon niet lekker gaat.
Ik train 6 dagen in de week waarvan misschien 1tje lekker gaat, de rest ben ik moe en zit de hele tijd te gapen.
Echt fucking frustrerend as fuck gewoon.
Ik wil gewoon vooruit en deze sport is me alles.
Met me hoofd weet ik wat mijn doel is en wat het me brengt maar gevoelsmatig alleen maar tegenstamd of het lukt het gewoon niet.

Heel veel onrust en frustratie.
Kan mezelf echt wel een knal voor me kop geven als ik zit te gapen in de gym.
Dan vecht ik er tegen. Maar ik snap niet waarom het niet wil lukken, waarom ik geen motivatie heb en geen kracht.

Me mindset is gewoon helemaal fucked.
Terwijl ik het echt probeer te forceren.
Ik wil gewoon niet meer opgeven en me doel behalen.

Misschien heeft iemand nog wijze raad?
Wordt er helemaal gek van.

Tnkx
 
Laatst bewerkt:
Zou aan de winny's gaan, winniy waagt winny wint!







Nee zottegeit, je moet jezelf herpakken rust zien te hervinden in jezelf en vooral geduld hebben.
Het besef weer krijgen dat bodybuilden je leven is.
 
Wat ik zou doen in jouw situatie: gewoon even een week lekker rusten van de gym. Of als je bang bent om daarna helemaal nooit meer te gaan, ga eens 3-4 keer die week en train op 75%-80% van je max.

Na die week gaan mijn handen in elk geval weer jeuken om met ijzer te smijten en kan ik weer met frisse moed er tegenaan:)
 
Maar waarom 6 dagen per week ?
 
Zou aan de winny's gaan, winniy waagt winny wint!







Nee zottegeit, je moet jezelf herpakken rust zien te hervinden in jezelf en vooral geduld hebben.
Het besef weer krijgen dat bodybuilden je leven is.


Ja ben ik ook met je eens,
Het is alleen heel lastig zeg maar.
Heb dit ook niet eerder zo gehad.
Wil zo graag die motivatie terug hebben.
Ben gewoon bang dat ik het dan nooit meer zou voelen of er plezier in zou hebben.
Terwijl ik weet dat het echt alles voor me is


Wat ik zou doen in jouw situatie: gewoon even een week lekker rusten van de gym. Of als je bang bent om daarna helemaal nooit meer te gaan, ga eens 3-4 keer die week en train op 75%-80% van je max.

Na die week gaan mijn handen in elk geval weer jeuken om met ijzer te smijten en kan ik weer met frisse moed er tegenaan:)


Bedankt,

Zie je punt en ga dit denk ik ook toepassen.
Wat zeg je kwa voeding?

Maar waarom 6 dagen per week ?

Omdat ik dat altijd al zo heb gedaan.
Gewoon keihard knallen.
 
Qua voeding... wat is een perfect voedingsschema? Een perfect voedigsschema is een schema wat vol te houden is ;)
Zet er ook dingen in die je lekker vind. Je hoeft niet alleen maar bro food te eten.
Maak je eten lekker. Een cheatmeal kan je ook prima in je schema laten passen qua kcal.. Misschien net even andere macro's maar dat kan ook geen kwaad 1 dag per week. Of je nu een pasta maaltijd eet met 150 gram ongekookte paste kip en saus of je pakt een keer een pizza met hetzelfde aantal kcal... Misschien heb je net wta minder eiwitten die dag. Maar dan pas je op een ander moment gewoon even wat aan.

Kortom.. qua training denk aan je rust. Laat het alles perfect MOETEN doen even los. Probeer te genieten van je training en voeding.
Als je dan beter in je vel zit kan je de riem steeds wat strakker zetten. Maar nogmaals... ook als je het strakker doet kan het goed voelen!
 
Laatst bewerkt:
Qua voeding... wat is een perfect voedingsschema? Een perfect voedigsschema is een schema wat vol te houden is ;)
Zet er ook dingen in die je lekker vind. Je hoeft niet alleen maar bro food te eten.
Maak je eten lekker. Een cheatmeal kan je ook prima in je schema laten passen qua kcal.. Misschien net even andere macro's maar dat kan ook geen kwaad 1 dag per week. Of je nu een pasta maaltijd eet met 150 gram ongekookte paste kip en saus of je pakt een keer een pizza met hetzelfde aantal kcal... Misschien heb je net wta minder eiwitten die dag. Maar dan pas je op een ander moment gewoon even wat aan.

Kortom.. qua training denk aan je rust. Laat het alles perfect MOETEN doen even los. Probeer te genieten van je training en voeding.
Als je dan beter in je vel zit kan je de riem steeds wat strakker zetten. Maar nogmaals... ook als je het strakker doet kan het goed voelen!

Ja inderdaad,
Heb vandaag ook gewoon een dikke pizza op en maar een bakje eten minder.
Denk wel idd dat rust misschien meer mag en ik ga ook wat minder trainen en dan rustig weer opbouwen.

Het is wel duidelijk dat dat nu niet meer werkt voor je.

Hoop dat dat niet blijvend is....
 
Soms moet je al eens een stapje achteruit zetten om daarna 2 stappen vooruit te gaan.

Ja alleen vind ik dat gewoon heel lastig.
Ik ben gewoon iemand die ergens 100% voor gaat, en ik heb dit altijd uiterst serieus genomen.
En nu voel ik er gewoon niet zo veel bij maar weiger gewoon op te geven.
Ga voorlopig gewoon wat rustiger aan doen en meer rust nemen en kijken wat dat voor me doet.
Denk dat het ook wel is dat ik ben verhuisd en dat ik minder goed in me vel steek.

Bedankt in ieder geval mensen.
 
Zie je punt en ga dit denk ik ook toepassen.
Wat zeg je kwa voeding
Ik sluit mij weeral aan bij Marina. Eten wat jij het liefste eet en zorg dat het binnen je macrodoelen past. dat is ook iets wat mij het beste afgaat. Iedere genoeg vitaminen etc binnenkrijgen, maar ik pas er altijd wel iets minder voedingsrijk in zoals een koekie of een chipje:o
 
Ja ben ik ook met je eens,
Het is alleen heel lastig zeg maar.
Heb dit ook niet eerder zo gehad.
Wil zo graag die motivatie terug hebben.
Ben gewoon bang dat ik het dan nooit meer zou voelen of er plezier in zou hebben.
Terwijl ik weet dat het echt alles voor me is

Heb je er wel over nagedacht of het daadwerkelijk alles voor je is zoals je beschrijft? Iedereen kampt weleens met motivatieproblemen, maar meestal lossen die na een een relatief korte periode wel weer op.

Zoek (tijdelijk) een andere afleiding en als je BB dan echt gaat missen komt wellicht de motivatie vanzelf weer terug. Zo niet, er toch over na gaan denken om je leven een andere invulling te gaan geven.
 
Ik herken wel wat je zegt.
Als je ervoor gaat dan het liefst meteen met 200%....
Rustig aan doen wil je niet want dan heb je het idee dat het niet goed genoeg is. Perfectionisme :rolleyes:

Maar soms is een stap terug juist een stap vooruit. Ik moet nu ivm gezondheidsklachten tijdelijk helemaal stoppen met trainen. Dat voelt als falen. Maar met relativeren weet ik ook wel dat het me uiteindelijk hopelijk meer zal opleveren dienstwapen tijdelijk terug te doen dan doorgaan en alles zodanig forceren dat herstel nog langer duurt.

Dus hoe lastig ook... Een stapje terug zal je mogelijk meer opleveren dan je denkt.

Sterkte en succes!
 
Zoek een trainingsschema waar je plezier in hebt. Ik zou in ieder geval even starting strength proberen, lekker kort te volgen en 3x in week met goeie progressie.
Probeer het weer rustig op te bouwen en die vonk komt vanzelf weer. Soms heb je geen motivatie nodig, soms heb je gewoon doorzettingsvermogen nodig ;).
 
Heb je er wel over nagedacht of het daadwerkelijk alles voor je is zoals je beschrijft? Iedereen kampt weleens met motivatieproblemen, maar meestal lossen die na een een relatief korte periode wel weer op.

Zoek (tijdelijk) een andere afleiding en als je BB dan echt gaat missen komt wellicht de motivatie vanzelf weer terug. Zo niet, er toch over na gaan denken om je leven een andere invulling te gaan geven.

Nee sorry,
Ik kan niet anders zeggen dan dat niets in mijn leven mij zo goed heeft gedaan en zo heeft gevormd als dit.

Toen ik in een burn out zat en ik eigelijk helemaal niks meer kon en niks meer zag zitten en nergens energie voor had, ben ik hier mee begonnen.
Het was echt de beste keuze die ik ooit in mijn leven gemaakt had.
Ik had altijd een hekel aan me lichaam.
Werd er ook altijd genadeloos mee gepest vroeger.
Was 188 met 60 kg.
Uiteindelijk is het 103 geworden en therapeutisch heeft het iets met me gedaan; het heeft me als persoon veranderd, sterker gemaakt, en ik vond mezelf terug (als ik die ooit al had)

Dus ja ik kan veel zeggen, veel shit meegemaakt ook met jeugdzorg.
Dierbaren verloren, bijna dood in een motor ongeluk. En nog meer ellende.

Maar dit heeft mij echt weer doen leven en de waarde van het leven doen inzien.

Klinkt heel stom misschien maar dat is wel wat het voor mij betekend.

Ik herken wel wat je zegt.
Als je ervoor gaat dan het liefst meteen met 200%....
Rustig aan doen wil je niet want dan heb je het idee dat het niet goed genoeg is. Perfectionisme :rolleyes:

Maar soms is een stap terug juist een stap vooruit. Ik moet nu ivm gezondheidsklachten tijdelijk helemaal stoppen met trainen. Dat voelt als falen. Maar met relativeren weet ik ook wel dat het me uiteindelijk hopelijk meer zal opleveren dienstwapen tijdelijk terug te doen dan doorgaan en alles zodanig forceren dat herstel nog langer duurt.

Dus hoe lastig ook... Een stapje terug zal je mogelijk meer opleveren dan je denkt.

Sterkte en succes!

Ja klopt,

Zo steek ik inderdaad in elkaar.
Zeer perfectionistisch, en als het dan niet met 200% lukt vind ik zelf al dat ik gefaald heb.

Maar ik doe nu rustiger aan, net getraind en mezelf weer iets verder gepushed en vond het wel weer lekkerder zegmaar.

Ik merk dan ook dat de motivatie ook weer meer terug komt langzamer hand.
Ik ga gewoon door en het komt vanzelf wel goed.

Tnkx man

Zoek een trainingsschema waar je plezier in hebt. Ik zou in ieder geval even starting strength proberen, lekker kort te volgen en 3x in week met goeie progressie.
Probeer het weer rustig op te bouwen en die vonk komt vanzelf weer. Soms heb je geen motivatie nodig, soms heb je gewoon doorzettingsvermogen nodig ;).

Ja idd,
Zag vandaag ook een motivatie filmpje daar over.
Dat als het echt niet gaat en er lijkt alleen maar frustratie boosheid onbegrip en moeilijkheden te zijn, dat je dan juist moet doorzetten omdat je op h3t punt staat door te breken.
En dat na kut tijden de mooiste tijden komen. Dit is wel zo, als ik terug kijk is dat altijd zo gegaan.

Dus ik ga inprenxipe 3x per week nu.
En als ik meer zin / energie heb ga ik meer.

Tnkx man!
 
Perfectionisme is op zich goed maar kan soms ook tegen je werken. Dat is wel verdomd bekend mag ik zeggen :o

Maar ik ben blij te horen dat je wat kan met de gegeven adviezen en dat het nu al wat beter gaat.

Gewoon rustig aan doorzetten dan komt t inderdaad wel goed.
Succes in ieder geval. :)

Oh ja... Ben vrouw :o ;)
 
Dus je doet een schema wat je op je piek deed na eerst flink wat volume opgebouwd te hebben? Ik heb na mijn blessure ook een paar weken weer moeten wennen aan het volume en kon pas na een maandje of 2 weer op mijn oude niveau volume draaien. Draai dus eerst wat minder sets bijvoorbeeld, om later ze weer stuk voor stuk toe te voegen.
 
Dat deze levensstijl zoveel voor je betekent kan ik me echt heel goed in herkennen.
Ik kramp nu ook best wel erg met een motivatiecrisis. Maar toch blijft die vonk altijd zachtjes branden op de achtergrond. Terwijl ik gewend ben om 24/7 research te doen, dingen te leren, te sporten, nergens anders aan denken en ga zo maar door. Heb ik dit op het moment totaal niet, maar toch merk je wel dat je toch nooit zal stoppen met deze levensstijl.

We komen er altijd weer bovenop.

Hoe gaat het momenteel met je sport motivatie?
 
Momenteel doe ik eigelijk niet veel, voel me extreem vermoeid en eigelijk gaat bijna niks op dit moment ook werken niet.
Vandaag naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken om te kijken of er een lichamelijke oorzaak voor mijn vermoeidheid is, maar ik denk zelf dat het gewoon tussen mijn oren zit.
Bij mij gaat er geen uur voorbij dat ik hier aan denk, ik wil niets liever dan deze leefstijl volgen en ik weet niet hoe of waneer maar wel dat ik er ga komen, ook al voelt het niet altijd zo maar idd dat vlammetje zit er wel, het heeft meer brandstof nodig lijkt het wel.
ik weet gewoon dat dit is wat ik wil en ik zal het nooit loslaten en wacht gewoon tot dat ik kan.
 
Back
Naar boven