MuscleMeat

Sticky Wat is mijn RPE?

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.850
Waardering
14.704
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Voor de mensen die het niet kennen. RPE staat voor percieved exertion. Oftewel, het geeft aan hoe zwaar een set was.

Nu werk ik zelf al een tijdje met rpe en ik gebruik het als leidraad. Om het objectiever te maken leek het mij leuk/interessant om een topic (sticky?) hiervoor aan te maken.

Zo kunnen we elkaar helpen om de rpe te bepalen!:)

Hou er rekening mee dat hoe meer reps je doet, des te lastiger het is om de RPE te bepalen

download.png


Meer info

Beginning RTS ReactiveTrainingSystems|
 
Laatst bewerkt:
Nou is het voor mij eindelijk duidelijk wat RPE is, thanks.....(nooit te oud om te leren:rolleyes:)
 
3? RPE @7.5
 
zoiets, ik dacht aan 2 omdat je bij de laatste rep op het filmpje al wat vertraagde en dan moet je op gaan letten @8

Volgende keer 1 extra..maar alleen met n spotter!! :)
 
Laatst bewerkt:
Veel info..thnxs
 
zoiets, ik dacht aan 2 omdat je bij de laatste rep op het filmpje al wat vertraagde en dan moet je op gaan letten @8

Volgende keer 1 extra..maar alleen met n spotter!!

Het valt me op dat je steeds pauzeerd bovenin
Daardoor sta je ook nog "na te schudden" wat je met je knieen (extra belasting) opvangt.
Kost je ook kracht..
Probeer bovenin aantikken en meteen weer naar beneden
Wellicht haal je dr dan nog ook een extra repje uit
Zo had ik het altijd gedaan..:)

Bovenin ff pauzeren, quads/hams/glutes maximaal aanspannen voor die gainz bro :cool:
 
Heb ik al een prijs gewonnen met mijn antwoord?
 
Ik denk max 2
 
zoiets, ik dacht aan 2 omdat je bij de laatste rep op het filmpje al wat vertraagde en dan moet je op gaan letten @8

Volgende keer 1 extra..maar alleen met n spotter!!

Het valt me op dat je steeds pauzeerd bovenin
Daardoor sta je ook nog "na te schudden" wat je met je knieen (extra belasting) opvangt.
Kost je ook kracht..
Probeer bovenin aantikken en meteen weer naar beneden
Wellicht haal je dr dan nog ook een extra repje uit
Zo had ik het altijd gedaan..:)
Hoe kan je goed bracen als je elke keer gelijk weer naar beneden gaat.
 
Gewoon lekker in je ritme blijven thats all

(Dat doe je ook met Benchen)
 
Ik blijf vanaf 70% 1rm altijd even 'hangen' (locken). Met bench, sq en deadlift. Anders gaat mijn ademhaling/spanning naar de mallemoer. Daarnaast schommelen die schijven/ barbells ook met voldoende snelheid waardoor je evt. het kleinste stukje balansverstoring al voelt.
 
goed topic.

Het valt me op dat je steeds pauzeerd bovenin
Daardoor sta je ook nog "na te schudden" wat je met je knieen (extra belasting) opvangt.
Kost je ook kracht..
Probeer bovenin aantikken en meteen weer naar beneden
Wellicht haal je dr dan nog ook een extra repje uit
Zo had ik het altijd gedaan..:)

dan heb jij het altijd fout gedaan. je wil juist bovenin "rusten" om adem te halen en opnieuw spanning pakken. als je in 1x door gaat ga je spanning verliezen tijdens de set.
 
Ah ok ik dacht om daardoor je knieen te ontlasten thnxs

Ik zal mn post aanpassen
 
@6 (inc. grinders)
 
Back
Naar boven