AndroidHealthClinic

Marciano's Powerlog: -83kg = undefined; (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arigato!!

Ps. Lekker bezig jij trouwens Starx6673 , eerst je 100ste pagina bereikt in jouw log en nu ben jij de eerste commenter op mijn 20e pagina!! :eek:
 
Arigato!!

Ps. Lekker bezig jij trouwens Starx6673 , eerst je 100ste pagina bereikt in jouw log en nu ben jij de eerste commenter op mijn 20e pagina!! :eek:
Ja, ik zat al de hele dag te wachten en ik voelde dat dit precies het juiste moment was om als eerste pagina 20 in te wijden! :D
 
Ja, ik zat al de hele dag te wachten en ik voelde dat dit precies het juiste moment was om als eerste pagina 20 in te wijden! :D

Haha, ik zou mijn geluk ook niet op kunnen als mij dat was overkomen :D
 
We gaan ervan uit van niet nee! :D

Zeker, het hielp mij nog eens extra in mijn motivatie terwijl ik dacht dat ik al meer gemotiveerd was. En ja, het mooie van zo'n club is is dat er geen basic fit sfeer hangt, maar een sfeer waar iedereen begrijpt waar jij mee bezig bent en iedereen elkaar ook helpt.

Ik ook nog 's ochtends naar de livestream voor ik vertrek! Dus hoop je daarop te kunnen zien! Weet het niet zeker, maar alleen plankier zwart heeft een livestream?

Nee ik denk van niet. Ik ga gewoon lekker kijken de zaterdag. De 83kg klasse wil ik ook graag zien en die beginnen om half 6. Dat zal ook wel 3 uur duren (vrij grote groep). Daarna ga ik denk ik gewoon naar het hotel en vroeg naar bed.

Kan ik me voorstellen. Merk al zo'n verschil in de basicfit en campus sportschool. Echt fijn!

Ik lift (als laatste) op plankier zwart, dus ik ben nog net sterk genoeg om erbij te horen :p en klinkt ook als een prima plan, lekker rustig aan.
 
In je squat leun je onvoldoende op je hielen. Je ziet vooral je linkervoet de hiel wat loskomen en ook wat naar binnen kantelen. harder je knieën naar buiten drukken, enkelmobiliteit testen en de weg van de stang, het lijkt er ook op dat je onderin voor diepte voorover buigt waardoor je wat naar voren komt. Dit is onnodig maar vaak een gevolg van low bar en bv niet voldoende ellebogen onder de stang krijgen
 
Tot zondag en veel succes gewenst.
 
Succes kerel. Knallen vandaag!!
 
In je squat leun je onvoldoende op je hielen. Je ziet vooral je linkervoet de hiel wat loskomen en ook wat naar binnen kantelen. harder je knieën naar buiten drukken, enkelmobiliteit testen en de weg van de stang, het lijkt er ook op dat je onderin voor diepte voorover buigt waardoor je wat naar voren komt. Dit is onnodig maar vaak een gevolg van low bar en bv niet voldoende ellebogen onder de stang krijgen

Thanks voor de feedback! Je hebt het inderdaad goed gezien wat de pijnpunten zijn. Beiden zijn al langer een probleem en ik moet er meer aan werken, hoewel het de ene keer wat beter gaat dan de ander.
 
Uitslag?? Ik f5 me nog een breuk man!
 
ProudPizza lloydatoni Basma Starx6673 Nog bedankt succeswensers, het heeft me vast ook geholpen vandaag!

---------------

Vandaag mijn eerste officiële meet gehad, de SBD cup.
Over het algemeen redelijk tevreden met hoe de dag verlopen is. Een NK kwalificatie binnenslepen was het hoofddoel, en dat is gelukt!
Hierbij een kort verslag van hoe het is gegaan.

Opgestaan en ontbeten. Voelde me ondanks wat koppijn normaal en kreeg gedurende het ontbijt wel wat meer energie. Niet heel veel slaap gehad maar wel voldoende. In iedergeval genoeg AA'tjes, oreo's en bananen ingeslagen om de wedstrijd door te komen.

Rond een uur of half 9 aangekomen voor de weging. Ingewogen op 87,85. Gewicht schommelde de afgelopen dagen tussen de 87/88 dus dat was goed.
Daarna begonnen met opwarmen voor de squat. Verliep rustig en prettig doordat er wel hulp was met gewichten op en af laden. Opwarmen en de rust tussendoor verliep de hele wedstrijd eigenlijk wel prima.

Hierna het plankier op voor mijn eerste squat.

Eerste beurt: 180kg
Stang voelde redelijk zwaar op mijn rug waardoor er wat lichte onzekerheid toesloeg. Bleek echter helemaal nergens voor nodig te zijn, want 180 voelde sterk en gin met een prima snelheid. Het beetje zenuwen wat ik had viel hier gelukkig ook van mij af. 3 witte lichten!

Tweede beurt: 190kg
Wedstrijd technisch een PR (+5kg) en 5kg onder mijn gym PR. Ook dit voelde als een prima en sterke lift en ook hier had ik volgens ooggetuige een prima snelheid. Ook hier 3 witte lichten!

Derde beurt: 200kg
190 voelde prima, dus op naar de magische grens van 200. Dat zou een 15kg wedstrijd PR zijn en een 5kg gym PR.
De stang voelde ik niet echt op mijn rug. Zat helemaal vol met adrenaline. En ook deze lift gehaald, 1 rood 2 wit.
De lift zelf voelde wel zwaar, maar ik bleef niet echt hangen en had nog wel een constante snelheid. Heel, heel erg blij met deze 200kg!

Daarna bench.
Opwarmen voelde goed aan en verliep ook allemaal vrij vlot.
Bench liep over het algemeen redelijk goed. Geen PR kunnen drukken, maar wel kunnen evenaren. Voor mijn gevoel duurde het wel erg lang voordat het start en press commando werd geroepen. Ik was even bang dat ik het niet gehoord had bij mijn 2e beurt.

Eerste beurt: 127,5kg
De lift ging zoals ik had verwacht en voelde vrij soepel. Drie wit.

Tweede beurt: 132,5kg
Evenaring van mijn PR op de beginnerswedstrijd. Voelde al een stuk zwaarder maar kon hem nog met redelijke snelheid uitdrukken. Had wel gehoopt/verwacht dat hij wat makkelijk zou gaan, omdat ik het gevoel had dat ik de afgelopen tijd het meeste heb gegained op bankdrukken. 3 wit.

Derde beurt: 137,5kg
Geen schijn van kans. Kwam helaas niet verder dan een paar cm van mijn borst. Helaas, volgende keer heb ik hem.

Vervolgens op naar het deadliften. Ik merkte hier wel dat ik begon in te kakken en veel energie verloren was. Tijdens de warming up was dit goed voelbaar. De koppijn werd ook erger. Ik moest in iedergeval mijn opener kunnen deadliften om een NK kwalificatie te halen, dus ik moest nog even doorbijten.

Eerste beurt: 210kg
Voelde vrij pittig helaas. Op film zag de snelheid er nog wel goed uit. We gehaald, 3 wit.

Tweede beurt: 225kg
Dikke faal. Kwam een paar cm van de grond maar kon hem niet meer doortreken. Baalde ik wel van. Had dit makkelijk moeten trekken maar het ging echt niet meer.

Derde beurt: 225kg
Idem dito. Erg jammer.

Totaal: 542,5kg, 350 wilks en een 200kg squat! Echt heel erg blij mee!


Hier op film: 200 squat, 132,5 bench en een gefaalde 225 deadlift.
 
Mooie ervaring, man. En een squat PR! Je hebt net als ik een typische bouw om lekker mee te squaten.

Kwam je voor je gevoel trouwens werkcapaciteit te kort dat je deads zo zwaar aanvoelden?
 
Heb je squat en bench sessies kunnen zien. Deadlift niet ivm kledingcheck maar dat zag er inclusief beurtkeuzes erg solide uit. Gefeliciteerd
 
Nogmaals gefeliciteerd! Heb alle beurten kunnen zien geloof ik, livestream was vandaag goed te doen.
Je wedstrijd zoals je hem gedraaid hebt lijkt best wel veel op die van mij :p

Lekker gelift en een mooi PR!
 
Gefeliciteerd met je kwalificatie!
 
Mooie wedstrijd en een jaloersmakende squat. Heel netjes!
 
Dank allemaal!!

Mooie ervaring, man. En een squat PR! Je hebt net als ik een typische bouw om lekker mee te squaten.

Kwam je voor je gevoel trouwens werkcapaciteit te kort dat je deads zo zwaar aanvoelden?

Zo voelde het wel, maar dat zou niet moeten. Ik had eigenlijk de hele wedstrijd last van hoofdpijn en tijdens de deadlift werd het wel ff iets erger. Had het idee dat dat ook wel speelde waardoor ik me wat minder sterk voelde.
Daarnaast denk ik dat het ergens ook te maken heeft met de blessure die ik gehad heb. Heb een week niet gedeadlift en de weken daarna een stuk lichter moeten deadliften. In aanloop naar de beginnerswedstrijd heb ik vaker zwaarder gedeadlift dan in aanloop naar de SBD cup. Maar eens kijken hoe we dit in de komende wedstrijd moeten gaan opbouwen.
 
Back
Naar boven