AndroidHealthClinic

Ben ik skinnyfat en moet ik deze routine gaan volgen? (met foto's) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
13 apr 2017
Berichten
13
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallo!

1,5 jaar geleden begon ik met afvallen (ik was op het randje van obesitas) en mijn gewicht was 101kg. Mijn gewicht is nu 70kg mijn lengte is 185cm en ik ben 19 jaar oud. Op dit moment fiets ik ongeveer 160 kilometer in totaal per week (voor school) als cardio en sinds 2 maanden geleden train ik elke dag mijn buikspieren met crunches, enz.
Elke sessie is ongeveer 10 tot 15 minuten. 3 keer per week train ik mijn spieren (dumbellcurls etc.) elke sessie is 45 minuten. Ik doe dit dus nu voor 2 maanden en cardio doe ik nu al 1.5 jaar waardoor ik bijna geen spieren meer heb/weg zijn. Kan ik doorgaan met deze routine? Ik zie al een beetje de top twee bovenste buikspieren na een training, maar het is nauwelijks zichtbaar en is na een half uur weer weg, maar mijn onderbuik heeft nog een lange weg te gaan (denk ik).

Een digitale bodyfatmeter verteld me dat ik slechts ongeveer 13% bodyfat ben.

(1.5 jaar geleden foto's)

Screenshot
Screenshot

(Nu foto's)

Screenshot
Screenshot

Ik heb al veel research gedaan en had kwam erop uit dat ik het beste kan bulken en deze trainingsschema kan gaan volgen zonder cardio.
En na een paar maanden weer te gaan cutten.
Denken jullie dat ik hier mijn skinnyfat probleem kan verhelpen of is er een betere oplossing?


Regels:

- 1x5+ is min 5 reps maar probeer zoveel mogelijk te doen in goede vorm
- chinup en pushup days zijn ladders dus bv 3 ladders van 5 pushups
- volgens zijn methode doe je eerst presses dan squats of deadlifts
- benchpress en ohp worden wekelijks afgewisseld dus (ma bp wo ohp vr bp / ma ohp di bp vr ohp ..)


Maandag:
Benchpress / Overhead press 2x5, 1x5+
barbell rows
bicep curl 2x 10-12 (ez bar)
Squats 2x5, 1x5+
Pushup day


Dinsdag:
Chinup day


woensdag:
Overhead press / Benchpress 2x5, 1x5+
weighted chinups 2x6 - 8
Weighted Dips 2x6 - 8
Deadlift 5+
Pushup day


Donderdag:
Chinup day


Vrijdag:
Benchpress / Overhead press 2x5, 1x5+
Barbell rows
Bicep Curl 2x 10-12 (ez bar)
Squats 2x5, 1x5+
Pushup day


Zaterdag:
Chinup day

Ik hoop dat je genoeg informatie hebt!
wink.gif
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

1,5 jaar geleden begon ik met het afvallen (ik was net obesitas) en mijn gewicht was 101kg. Mijn gewicht is nu 70kg mijn lengte is 185cm ik ben 19 jaar oud. Op dit moment fiets ik ongeveer 160 kilometer in totaal per week (voor school) als cardio en en sinds 2 maanden geleden train ik elke dag mijn buikspieren met crunches, enz.
Elke sessie is ongeveer 10 tot 15 minuten. En 3 keer per week train ik mijn spieren (dumbellcurls etc.) elke sessie is 45 minuten. Ik doe dit dus nu voor 2 maanden en cardio doe ik nu al 1.5 jaar waardoor ik bijna geen spieren heb. Kan ik doorgaan met deze routine? Ik zie al een beetje de top twee bovenste buikspieren na een training, maar het is nauwelijks zichtbaar en is na een half uur weer weg, maar mijn onderbuik heeft nog een lange weg te gaan (denk ik).

Een digitale bodyfatmeter vertelt me dat ik slechts ongeveer 13% bodyfat ben.

(1.5 jaar geleden foto's)

Screenshot
Screenshot

(Nu foto's)

Screenshot
Screenshot

Ik heb al veel research gedaan en had kwam erop uit dat ik het beste kan bulken en deze trainingsschema kan gaan volgen zonder cardio.
En na een paar maanden weer te gaan cutten.
Denken jullie dat ik hier mijn skinnyfat probleem kan verhelpen of is er een betere oplossing?


Regels:

- 1x5+ is min 5 reps maar probeer zoveel mogelijk te doen in goede vorm
- chinup en pushup days zijn ladders dus bv 3 ladders van 5 pushups
- volgens zijn methode doe je eerst presses dan squats of deadlifts
- benchpress en ohp worden wekelijks afgewisseld dus (ma bp wo ohp vr bp / ma ohp di bp vr ohp ..)


Maandag:
Benchpress / Overhead press 2x5, 1x5+
barbell rows
bicep curl 2x 10-12 (ez bar)
Squats 2x5, 1x5+
Pushup day


Dinsdag:
Chinup day


woensdag:
Overhead press / Benchpress 2x5, 1x5+
weighted chinups 2x6 - 8
Weighted Dips 2x6 - 8
Deadlift 5+
Pushup day


Donderdag:
Chinup day


Vrijdag:
Benchpress / Overhead press 2x5, 1x5+
Barbell rows
Bicep Curl 2x 10-12 (ez bar)
Squats 2x5, 1x5+
Pushup day


Zaterdag:
Chinup day

Ik hoop dat je genoeg informatie hebt!
wink.gif
Hoe ben je aan dit overgewicht gekomen op de eerste plaats? Medicijnen?
 
Je hebt dus een soort Greyskull variant? Niks mis mee, je kunt er ook nog de burpee challenge bij doen voor conditie en extra verbranding , die doe ik nu ook: » Villain Challenge #1
 
Gewoon skinny, niet fat. Je schema is prima. Als je daarnaast in een calorieoverschot zit en voldoende eiwit eet (richting de 2 gr/kg lichaamsgewicht) dan moet het goedkomen.
 
Respect dat je zoveel bent kwijt geraakt in zo'n korte periode..
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus een soort Greyskull variant? Niks mis mee, je kunt er ook nog de burpee challenge bij doen voor conditie en extra verbranding , die doe ik nu ook: » Villain Challenge #1

Ah, ik heb nu een andere programma gevonden wat goed blijkt te werken de stronglifts 5x5 programma. Dit lijkt mij een beter programma voor mij. Ik doe dit met een app Stronglifts 5x5, zodat alles word bijgehouden. Ben er gister al aan begonnen. Raad u aan dit te blijven volgen?
 
Ah, ik heb nu een andere programma gevonden wat goed blijkt te werken de stronglifts 5x5 programma. Dit lijkt mij een beter programma voor mij. Ik doe dit met een app Stronglifts 5x5, zodat alles word bijgehouden. Ben er gister al aan begonnen. Raad u aan dit te blijven volgen?

5 x 5 is ook prima.

Respect hoor !
 
Als je te hoog in een surplus zit dan gain je natuurlijk behoorlijk wat vet, dat wil je niet (lijkt me).
Dus persoonlijk wil ik niet in een + komen van meer dan 300 Kcal's

Tja gezegd wordt 0,5 kg per week, ik zou zeggen hooguit 1,5 kg per maand, maar dat is persoonlijk.
Ik heb een allergie voor vet :cool:
 
Ik wil inderdaad niet te veel vet aankomen, dus zal het tussen 1 en 1.5 houden.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven