MuscleMeat

Goede vetten tijdens cut (Kcal arm) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shoc12

Novice
Lid geworden
8 feb 2015
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
98kg
Beste builders,

Ik ben nu sinds 6 weken aan het cutten en heb moeite om aan mijn dagelijks vetten te komen.
186cm lang
98kg

Ik eet dagelijks circa 1900-2000kcal. Ik begon op cutten op 2300-2400 kcal maar hier viel ik niet mee af dus ben toen omlaag gegaan. Mijn eiwitten haal ik dagelijks (circa 190-200g) maar dan heb ik maar circa 30-40g vetten als macro's gehad. Echter als ik kijk naar mogelijkheden omtrent het verhogen van mijn vetten dan gaat dit ook gepaard met een flinke kcal stijging en dat is dus juist niet de bedoeling.. Mijn kip laten staan in de middag voor wat vetters zal weer een daling geven in mijn eiwitten. Ik zal hieronder posten wat ik grofweg elke dag eet:

Ochtend: 2 eieren op waldkorn brood + 1 1/2 scoop whey + 200ml melk

Tussendoorn: Banaan

Middag: 200gram witte rijst + 200g kip + 350g HAK Dopperwten & Wortel mix (Of harricots)

Avond: Gevarieerd ( Vaak Kip/Hamburger + gebakken aardappels en groente )

Ik heb het gevoel dat ik mij mede door de lage vetten misschien wel suf voel. Ik merk dat ik ook eerder kapot ben de laatste paar trainingen dan ben ik na een paar oefeningen al uitgeblust. Ik eet gezond, neem geen suikers en doe 5x per week krachttraining en toch voel ik me niet fit. Het enige chemische wat ik neem is een pre workout voor de training. Hebben jullie tips hoe ik efficiënt mijn vetten kan verhogen?
 
Kip vervangen door zalm?
Zalm bevat nog een redelijk aantal eiwitten en toch ook aardig wat goede vetten:)
 
Ik vind 1900 kcals wel vrij laag voor 98kg 1.86m.
Ook vraag ik me af of je wel 200 gram eiwit binnenkrijgt..
je ontbijt is rond de 50 gram?
Je lunch is circa 45 gram
Avondeten zal geen 100 gram neem ik aan? een hamburger zit maar 10-15 gram eiwit in.

Ik weet niet of je dat al doet maar probeer eerst op een rijtje te zetten hoeveel calorien je nou precies binnenkrijgt, dus niet ongeveer.
Zet alles in myfitnesspall en kijk of je echt op 1900 uitkomt of minder (of meer)

Daarnaast is het niet erg om minder vet te eten dan aangeraden wordt als het maar niet voor weken of maanden lang is.
Je kan prima een paar dagen wat lager in vet zitten (bijv 50 60 gram) en een aantal dagen wat aangeraden wordt (90-100 gram voor jouw gewicht)
Op deze dagen kan je bijvoorbeeld je KH verlagen, zou dit dan doen op een rustdagen en of lichte trainingsdagen
 
Excuus, ben mijn tweede shake vergeten te vermelden na mijn training. Ook anderhalve scoop whey + 200ml melk. Ik voer mijn eten in in de Fatsecret app
 
Je kunt niet wat carbs vervangen voor vetten ?
 
Zit er niet mogelijk ergens een rekenfout in je schema? Want dit is wel erg weinig voor iemand met jouw stats en dan nog trainen erbij...
Is de rijst bijvoorbeeld gekookt of ongekookt gewogen? En wat heb je in fatsecret ingevoerd?

want 200 gram gekookte rijst is maar 250 kcal en 200 gram ongekookt is ca 700 kcal.. stel je weegt ongekookt af en voert het gekookt in dan heb je al een aardig verschil en kloppen je getallen ook niet.
 
Je voelt je suf doordat je veel te diep cut, niet doordat je te weinig vetten binnen krijgt. Met 1m86 en 96 kg kan 't nooit zo zijn dat je op 2300-2400 kcal nietafvalt met 5x p/w KT. Je hebt geen energie omdat je gewoon veel te weinig binnenkrijgt.
 
Beste builders,

Ik ben nu sinds 6 weken aan het cutten en heb moeite om aan mijn dagelijks vetten te komen.
186cm lang
98kg

Ik eet dagelijks circa 1900-2000kcal. Ik begon op cutten op 2300-2400 kcal maar hier viel ik niet mee af dus ben toen omlaag gegaan. Mijn eiwitten haal ik dagelijks (circa 190-200g) maar dan heb ik maar circa 30-40g vetten als macro's gehad. Echter als ik kijk naar mogelijkheden omtrent het verhogen van mijn vetten dan gaat dit ook gepaard met een flinke kcal stijging en dat is dus juist niet de bedoeling.. Mijn kip laten staan in de middag voor wat vetters zal weer een daling geven in mijn eiwitten. Ik zal hieronder posten wat ik grofweg elke dag eet:

Ochtend: 2 eieren op waldkorn brood + 1 1/2 scoop whey + 200ml melk

Tussendoorn: Banaan

Middag: 200gram witte rijst + 200g kip + 350g HAK Dopperwten & Wortel mix (Of harricots)

Avond: Gevarieerd ( Vaak Kip/Hamburger + gebakken aardappels en groente )

Ik heb het gevoel dat ik mij mede door de lage vetten misschien wel suf voel. Ik merk dat ik ook eerder kapot ben de laatste paar trainingen dan ben ik na een paar oefeningen al uitgeblust. Ik eet gezond, neem geen suikers en doe 5x per week krachttraining en toch voel ik me niet fit. Het enige chemische wat ik neem is een pre workout voor de training. Hebben jullie tips hoe ik efficiënt mijn vetten kan verhogen?

Noten in het algemeen bevatten veel goede vetten. Denk aan walnoten, cashewnoten. Je zou eventueel een lepel pindakaas kunnen nemen van 25 gram. Ook zou je ipv 2 eireren --> 4 eireren kunnen gaan pakken. Je moet echt niet bang zijn voor goede vetten, ik zou nog eerder je eiwitten iets omlaag doen en meer 'gezonde' vetten toevoegen, zo onder andere nootjes, olijfolie, avocado en eieren.

Het is trouwens ook geheel normaal dat je je niet super 'fit'voelt als je al 6 weken in een calorie deficit zit. Doe je wel eens cheatmeals?
 
Bedankt nog voor de verdere reacties! johnyjordaan top die ga ik bestellen! marina1975 goede tip, maar dat had ik al gecheckt, dat ik het niet verkeerd ingevoerd zou hebben met gekookt of ongekookt. Wat betreft extra vetten door meer kcal toe te voegen ben ik een beetje huiverig voor omdat ik dan bang ben dat ik weer teveel binnen krijg en dus niet genoeg afval. ik merk de laatste weken wel dat ik aan het afvallen ben, dus zal het weer eens iets verhogen met 200/250 kcal dmv wat extra vetten om eens te kijken hoe dat het vet verbranden beïnvloed en ik me wellicht wat minder suf voel.Zoals marr zegt wat carbs inruilen voor vetten zou sowieso natuurlijk kunnen

Gargolyl in het weekend neem ik inderdaad wel eens een ''cheatdag'' , op zo'n dag eet ik dan wel richting de 3000 kcal.
 
Als jij niet afvalt op zo'n laag aantal kcal in combinatie met jouw lengte en gewicht dan eet jij in het weekend op je cheatdagen hoogstwaarschijnlijk veel meer dan de 3000 kcal.

Op één of andere manier trek jij ergens het door jou gecreëerde tekort weer recht waardoor je niet afvalt, het is echt niet zo dat jouw onderhoud zo laag is.. Tenzij er iets mis is met je metabolisme/verbranding e.d.

Om meer vetten binnen te krijgen gewoon meer olie gebruiken bij het bakken/koken, een paar keer per week wat tonijn of andere vette vis eten enzovoort.

Succes!
 
Back
Naar boven