MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo, komt er ook nog een ATX riem voor olympische lifts? Mijn dikke PL riem is daar totaal ongeschikt voor.
 
Hallo, komt er ook nog een ATX riem voor olympische lifts? Mijn dikke PL riem is daar totaal ongeschikt voor.
Momenteel geen plannen voor, dus voorlopig niet (enkel de IronForce gewichthefriemen).

Edit: misschien wel interessant, ik zal eens wat prijzen aanvragen bij de fabriek die de ATX Powerlift Riem maakt. Ik hou je op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
Momenteel geen plannen voor, dus voorlopig niet (enkel de IronForce gewichthefriemen).

Edit: misschien wel interessant, ik zal eens wat prijzen aanvragen bij de fabriek die de ATX Powerlift Riem maakt. Ik hou je op de hoogte!
Super! Ik ben benieuwd!
 
Super! Ik ben benieuwd!
Ontwerp is gemaakt en de riemen zijn besteld. De ATX Gewichthefriem zal hopelijk tegen eind november verkrijgbaar zijn :-)

Single prong, natuurlijk leder (hetzelfde materiaal als de ATX Powerlift Riem). Prijs zal waarschijnlijk € 49,90 zijn (gratis verzending).
 
Laatst bewerkt:
Damn, dat ging snel!:eek:


Een riem is zowel qua ontwerp als qua productie een stuk minder spannend dan een nieuwe barbell of nieuw toestel ontwikkelen :p

Prototype is ook niet nodig, materiaalkwaliteit is bekend van de ATX Powerlift Riem. Dus dan kan het inderdaad snel gaan :cool:
 
Een riem is zowel qua ontwerp als qua productie een stuk minder spannend dan een nieuwe barbell of nieuw toestel ontwikkelen :p

Prototype is ook niet nodig, materiaalkwaliteit is bekend van de ATX Powerlift Riem. Dus dan kan het inderdaad snel gaan :cool:
Nou ja, het is toch mooi dat ik bij heb kunnen dragen aan een nog completer assortiment! :D
 
Wat is de grip diameter van de Monkey bar van het megatec rack?
Heb ik goed begrepen dat dit rack gebaseerd is op het powertec rack, ook qua belastbaarheid? Ik heb een vriend met een powertec rack dus dan krijg ik een goede indruk van de stevigheid
 
Wat is de grip diameter van de Monkey bar van het megatec rack?
Heb ik goed begrepen dat dit rack gebaseerd is op het powertec rack, ook qua belastbaarheid? Ik heb een vriend met een powertec rack dus dan krijg ik een goede indruk van de stevigheid
De optrekstang is circa 28 mm in diameter, hetzelfde bij alle toestellen van Barbarian/MegaTec. Bij ATX is dit 30 mm en bij Fortex 32 mm.

Het MegaTec Power Rack is qua frame en gewicht inderdaad vergelijkbaar met het Powertec Power Rack. Wel heeft de MegaTec wat luxere features, zoals de rubberen bescherming op de haken, lasergegraveerde nummering, monkey bar, optie voor weerstandsbandpinnen en zes extra hoogteposities (plus een paar centimeter hogere constructie). Ik zie dat de Powertec bij de nieuwe dealer inmiddels al bijna evenveel kost als onze Barbarian Power Cage :rolleyes:

mt-pr-10-lmo-sw-detail13.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: gose
Ok mooi rack, en de chinup bar zit dus ook op de maximale hoogte van het rack zo te zien?
Edit: ja al gezien op de afbeelding!
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller hebben jullie niet zoiets als op de onder staande foto. Wat je om je voet kan plaatsen en voor pulley hamstring curls
Nee zoiets hebben wij niet. Dan kom je al uit bij normale enkel straps of nylon eenhandsgrepen, die worden wel eens voor hamstring curls gebruikt.
 
Zijn er nog voor en/of nadelen aan de verschillende modellen jhooks zoals bijvoorbeeld die bij Fortex en Megatec racks?
 
Die van Megatec zijn iets dieper. Meestal is dat minder aangenaam om te racken en unracken bij het benchen.
Voor squats maakt dat naar mijn mening minder uit.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Ja nu je het zegt...passen de ATX specialty bars MG, Fatbar, SSB etc wel in de Fortex J hooks?
 
Ja nu je het zegt...passen de ATX specialty bars MG, Fatbar, SSB etc wel in de Fortex J hooks?
Ja die passen uiteraard :)

Met de diepte bedoelt Rik76 denk ik dat de MegaTec hooks schuin naar beneden lopen. Bij Fortex (en de nieuwe Barbarian en ATX hooks) loopt dit gewoon vlak.

Voordeel van die diepe vorm is bijvoorbeeld dat de halterstang altijd stil komt te liggen en niet naar voren of achteren kan rollen. Je moet de bar wel een klein beetje verder optillen om te unracken.

MegaTec:
mt-fh-i-detail03.jpg



Fortex:
fx-jh-detail01.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: gose
Is het ook nog zo dat de Fortex strakker op het rack passen met die extra laag aan de buitenkant of is dat alleen om krassen te voorkomen?
 
Is het ook nog zo dat de Fortex strakker op het rack passen met die extra laag aan de buitenkant of is dat alleen om krassen te voorkomen?
Dat is met name om krassen te voorkomen, ook bij de Fortex haken zit een beetje speling.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Back
Naar boven