XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

het is 6 dagen in de week, met 1 dag rust, eigenlijk altijd in het traject 80-95% van je kunnen, daar hoort eigenlijk zo nu en dan een deload weekje bij denk ik dan.
wat denk jij??? :exactly:
 
Dat is ook zo :) Ik wil te vaak en te zwaar trainen, ik vind het moeilijk om soms gas terug te nemen ook al is dat eigenlijk beter. Als m'n squat en bench eenmaal goed gaan en ik er een 1RM met goede form uit krijg, stap ik waarschijnlijk over op het 6 weken schema van candito om meer houvast te hebben. Daar is zelfs ruimte voor arm werk :p
 
Deload training 1/5.

Paused bench:

70 kg x 5,5,5,5,5

Pull up:
BW+10 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
9 kg x 8,8,8

Dumbbell rear delt raise:
12 kg x 8,8,8

Dumbbell tricep extension:
9 kg x 8,8,8

Dumbbell curl:
10 kg x 8,8,8

0:28 van de voorkant
0:57 van de zijkant
De stang komt erg laag op m'n buik terecht en een bredere grip zou dat moeten voorkomen. Ik pakte hem vandaag al iets breder maar de volgende keer nog een cm naar buiten. Met een bredere grip komen m'n ellebogen op de weg omlaag ook alvast vanzelf verder naar buiten. Dan hoeven ze onderin niet ineens te ver naar buiten te schieten om het gewicht weer omhoog te krijgen. Ik probeer nu niet meer met m'n hoofd van het bankje af te komen (dat kon hier ook haast niet omdat ik recht in een spotlicht keek als ik de stang volgde :emo:). Polsen staan hier erg ver naar achteren, ga ik de volgende keer op letten. Verder advies is welkom.
 
Waarom zou je wachten met het volgen van zo een mooi programma? :)
 
Ik wil eerst m'n form goed hebben op de squat en bench en als die er eenmaal inzit verwacht ik dat ik de eerste paar weken lineaire progressie kan maken (squat gaat nu al de goede kant op). Dan zou ik mezelf te kort doen door candito te runnen met gewichten op basis van 1RM's die na 2 weken bijvoorbeeld al outdated zijn. M'n deadlift is in ieder geval bijna lineair van sets met 140 naar 162.5 gegaan voordat dat vast liep met goede form :)
 
Duidelijk! Dus ik begrijp dat je nog even wilt 'oefenen' en zodra het vertrouwd voelt de boel los gaat :).
 
Deload 2/5

Deadlift:
140 kg x 3,3,3,3 %double overhand. De allerlaatste rep mixed grip.

Low bar squat:
70 kg x 5,5,5,5
 
Deload 3 van de 5.

Paused bench:
70 kg x 5,5,5,5,5 %ringvinger op de ringen

Pull up:
BW+10 kg x 5,5,5,5,5

Side raise:
8 kg x 8,8,8

Dumbbell rear delt raise:
12 kg x 8,8,8

Ik had het gevoel dat ik met deze grip over de hele range of motion even sterk ben maar dat zou ook kunnen komen doordat het gewicht nog licht is. De volgende keer weer 1 stapje breder proberen met m'n middelvingers erop. Dan ga ik van rek wisselen want ik kan de stang met deze grip al bijna niet unracken + het rek is zo smal dat ik er dan zomaar een vinger tussen kan krijgen :emo:

Form vond ik wel goed. Die elastieken zijn ideaal om deze gladde bankjes lekker stroef te maken. M'n rug stond daardoor veel beter op spanning, arch was beter en verminderde ook niet na elke rep. Voeten nog iets verder naar achteren gezet en zo bleef ik goed op de bank en werkte de leg drive extra goed om spanning te houden op m'n arch. De enige echte form fout is dat de stang nog steeds niet helemaal horizontaal zakt, maar daarvoor blijf ik pin presses doen. Ik zou zeggen, tijd om het gewicht langzaam op te gaan bouwen :D
 
En? Merk je al een beetje effect van het deloaden inmiddels? :)
 
Ja gelukkig wel! M'n schouder en knie klachten zijn weer aan het verdwijnen. Squats gingen gisteren nog niet super soepel maar morgen zou het weer goed moeten gaan.
 
bench ziet er toch goed uit zo?
wel handig gedaan met die band over je bankje, scheelt idd best veel met spanning houden.
voorziet het candito schema in deload?
 
bench ziet er toch goed uit zo?
wel handig gedaan met die band over je bankje, scheelt idd best veel met spanning houden.
voorziet het candito schema in deload?

Jawel he? De uitvoering was makkelijker te fixen dan ik dacht. Tijdens de 6e week kun kiezen of je gaat maxen, deloaden of meteen weer een nieuwe trainingscycle begint bij week 1. Het volume ligt ook wat lager met maximaal 4 sets per oefening en 3-5 trainingsdagen in de week.

Ik heb het schema alvast goed doorgenomen en het blijkt dat je vanaf week 3 met rep ranges gaat werken, waarbij je als het licht gaat dus nog een rep of 2 erachteraan kunt plakken. Dat past perfect bij de snelle vooruitgang die ik verwacht te boeken in de eerste weken met m'n nieuwe form dus ik kan volgende week gewoon al beginnen! Ik ga werken met een paused bench 1RM van 95 kg, squat 110 kg en deadlift 180 kg. In week 5 zit m'n paused bench dan op 92.5 kg x 1-4 en m'n squat op 107.5 kg x 1-4.

Deadlift (straps):

140 kg x 3,3,3

Low bar squat:
70 kg x 5,5,5,5 %veel beter dan eergisteren, het kostte haast geen moeite

Leg extension:
75 kg x 8,8,8

Lying leg curl:
50 kg x 8,8

En twee keer 40 seconden planken.

 
Missie voltooid.

Paused bench:
72.5 kg x 5,5,5,5,5

Pull up:
BW+10 kg x 5,5,5,5,5

Dumbbell shoulder press:
20 kg x 5,5,5

Dumbbell curl:
10 kg x 8,8

Dumbbell tricep extensions geprobeerd maar ik had m'n elleboog gisteren gestoten en daardoor kon ik ze met 5 kg niet eens doen.
 
Ano_071120 thanks. Vorige week heeft me echt goed gedaan, vandaag weer vol energie kunnen trainen :)

C6W c1w1d1

Low bar squat:
87.5 kg x 6,6,6,6

Deadlift (straps):
145 kg x 6,6

Unilateral leg extension:
55 lbs x 10,10,10

Seated calf raise:
80 kg x 10,10,10

Hanging leg raise:
8,8

Plank:
60,60 s

Squats gingen weer licht en soepel en de deadlift ging makkelijker dan ik had verwacht. Ik ben sinds een aantal dagen ook weer begonnen met creatine na een stop van 3 weken dus daar zal ook wat kracht van terug komen.

set 1 en 4. Laatste rep stiekem met een kleine pauze gedaan :D


BW weet ik niet, de batterij van m'n weegschaal is al een tijdje leeg en ik heb nog geen zin gehad om die te vervangen (prima excuus om tijdelijk wat losser te zijn met kcals :p). Maar ik gok dat ik nu op zo'n 74.5 kg zit op basis van hoe ik eruitzie.
 
C6W c1w1d2

Erg slecht geslapen en een lange dag gehad. Bench in ieder geval netjes volgens schema gedaan, op de accessories hier en daar een rep/set gemist maar dat is allemaal niet super belangrijk. Na de verplichte accessories heb ik ook geen optionele meer gedaan, het was goed zo.

Paused bench:
47.5 kg x 10
65 kg x 10
72.5 kg x 8,6

Dumbbell row:
24 kg x 10,10,8,6

Dumbbell shoulder press:
20 kg x 12,12,9 %moest 12,12,10,8. Misser op de set van 10 dus gewicht maar iets omlaag gedaan.
18 kg x 8

Pull up:
BW+10 kg x 10,7 %dit verkeerd ingeschat. Moest 12,12,10,8. Volgende keer BW reps.
BW x 6
 
op brakke dagen mag je gewoon wat skippen en wat reps missen hoor.
 
Ja dat vind ik ook, voor de accessories staat ook geen gewicht aangegeven dus daar kan ik zelf een beetje aan knooien.

C6W c1w1d3

Paused bench:

47.5 kg x 10
65 kg x 10
72.5 kg x 8,6

Dumbbell row:
24 kg x 10,10
26 kg x 8,6

Dumbbell shoulder press:
20 kg x 12,12,10,8

Pull up:
BW x 12,8 %dit valt echt tegen na de dumbbell rows haha. Ik moest weer 12,12,10,8 reps maar dat werd hem niet. Hierna nog 1 set lat pull down gedaan met 120 lbs voor 8 herhalingen.

Optionele accessories:

Dumbbell tricep extension:
9 kg x 10,10 %elleboog is nog niet 100% hersteld maar dit ging wel oke

Dumbbell curl:
14,12 kg x 8
 
2x upper achter elkaar? :thinking:
 
Back
Naar boven