MuscleMeat

Aankomen lijkt bijna onmogelijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

C.t.a

Novice
Lid geworden
18 jul 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Mijn naam is Charl ik ben 19 jaar en ik ben aan het trainen voor het korps mariniers en, om me nog beter te voelen. Mijn echte probleem is dat ik niet tot weinig aankom. ik weeg nu ongeveer 62kilo en ik wil 70kg gaan wegen op een gezonden manier. (Ik ben al begonnen met eiwit shakes ) heeft er iemand tips voor mij??!! Alvast bedankt groeten Charl
 
Chocomel, een liter per dag. Als dat niet werkt, nog een liter erbij.
 
Meer eten!

Pindakaas door je shakes voor extra kCal. En gewoon standaard een extra schep rijst/aardappelen/pasta.
 
Op een gezonde manier meer gaan wegen en aankomen staat niet gelijk aan het nemen van een eiwit shake.
Op een gezonde manier aankomen is gewoonweg meer gaan eten. Veelal vergissen mensen zich erin wat ze echt eten en als ze het opschrijven is het eigenlijk best weinig.

post eens wat je nu op een dag eet.... dan kunnen we je beter helpen met waar en wat je aan kan vullen.
 
Vraag 1:hoeveel kcal eet je?
 
Had ik daar maar last van :treuren:

In ieder geval is aankomen/afvallen gewoon een kwestie van voeding. Als jij niet aankomt betekent dat dat je niet genoeg eet.

Je zult dus meer calorieën binnen moeten krijgen om aan te komen. Probeer (als je moeite hebt met meer eten) calorierijkere voeding te nemen. Wat je precies moet eten kunnen wij je niet vertellen. Je moet vooral eten wat je lekker vindt om het vol te kunnen houden en daarbij genoeg vet en genoeg eiwitten binnenkrijgen. Qua vetten moet je in ieder geval 1gr per kg lichaamsgewicht binnenkrijgen per dag. Qua eiwitten is minimaal 2gr per kg lichaamsgewicht aan te raden. De rest kun je aanvullen met koolhydraten.

Doe bijv. wat meer beleg op je brood, smeer er een dikkere laag boter op, doe wat meer olie bij het bakken van je eten, enzovoort.

Succes.
 
Als je niet zwaarder wordt moet je meer eten...ik eet momenteel ook 6000kcal per dag omdat ik anders niet zwaarder wordt...
 
nee gewoon de hoeveelheid vreten die je weg moet werken. ik vind dr echt niks aan, zoveel vreten
Tja als je echt moet gaan duwen duwen tot je bijna overgeeft is het natuurlijk niet echt leuk. En 6000kcal clean zal een hoop volume zijn. Maar beetje dirty moet kunnen vind ik.
Sommigen kunnen nu eenmaal makkelijker wegkrijge nals anderen, ik weet van mezelf dat ik vrij makkelijk wel wat wegkrijg, nu geen 6000kcal maar daar heb ik ook niet het gewicht voor.
 
Ik dacht hetzelfde Charl, toch na 2 maandjes aardig wat aangekomen.

2x500gr Franse volle kwark (Naast ontbijt, lunch, avondeten) En altijd een goed ontbijt (Brood en 3 a 4 eieren).
Denk je dat je niet meer kan eten neem dan gewoon de tijd ervoor. Je eetlust word uiteindelijk ook een stuk groter
 
Als eerste wil ik alvast iedereen bedanken voor de reacties ik had echt eerlijk gezegd niet echt wat verwacht. marina1975 ik zal vandaag of morgen even posten wat ik gemiddeld op een dag eet en de calorieën.

Ik hou jullie op de hoogte!!
 
Wat eet ik op een dag

Ochtend 3 boterhammen 1 glas multivitaminen 1 shake (soms als ik geen zin heb in brood eet ik alleen een bak yoghurt met met muesli honing en kaneel.)

2 stukken fruit met 1 glas multivitaminen

3 boterhammen met een shake

Avondeten het meest 1 stuk 150gram vlees met 150 gram aardappelen en 150 gram groenten met een glas water + yoghurt met muesli kaneel en honing dit is een schatting van het aantal en grammen wat ik op een dag eet maar dit is het wel. Mijn vader houdt van simpel koken.

Later op de op de avond nog koffie en 3 boterhammen.

De calorieën weet ik zo niet maar ik zou denk ik wel flink onder mijn calorieën behoeften zitten.
 
3 boterhammen met beleg ca. 300 kcal
Multivit 80 kcal (200 ml ga ik vanuit)
1 shake ca. 100 kcal

2x fruit a 75 kcal = 150 kcal
Multivit 80 kcal (200 ml ga ik vanuit)

3 boterhammen met beleg ca. 300 kcal
1 shake ca. 100 kcal

Vlees ca. 175 kcal
Groente ca. 40 kcal aardappel ca. 120 kcal
Yoghurt (200 ml) + muesli (30 gram?) + honing (1 el?) ca. 70+90+55= ca. 215 kcal

3 boterhammen met beleg ca. 300 kcal

Totaal: 480 + 230 + 400 + 550 + 300 = 1960 kcal

Zeg ruim gerekend iets meer dan 2000 kcal wat echt heel erg weinig is. Zeg dat als ik heel ruim zal rekenen met je beleg dan nog zal je niet boven de 2300 kcal komen.

Dus je opmerking “ aankomen bijna onmogelijk” is gewoon een kwestie van dat je extreem weinig eet….

Kijk eens in onderstaande link voor meer info over een goed voedingsschema opstellen.

Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
 
Chocomel, een liter per dag. Als dat niet werkt, nog een liter erbij.
Of de gezonde manier: pak de blender, vul met water, lepel pindakaas erin, 2 scoops whey, 100 gram havermout en een banaan. Slurp het op en dan zal je gegarandeerd aan komen;)
 
Of de gezonde manier: pak de blender, vul met water, lepel pindakaas erin, 2 scoops whey, 100 gram havermout en een banaan. Slurp het op en dan zal je gegarandeerd aan komen;)
Of mijn favo ontbijtje....
500 ml soyayoghurt + 100 gr havermout + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 1 el cacao + 1 theelepel kaneel + 1 schep whey (vanille of choco is super lekker erdoor als je het hebt) + 2 el lijnzaadolie.... 1000-1250 kcal en het vult in ieder geval goed. :D
Appeltje gesnipperd erdoor is ook lekker.
 
Of mijn favo ontbijtje....
500 ml soyayoghurt + 100 gr havermout + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 1 el cacao + 1 theelepel kaneel + 1 schep whey (vanille of choco is super lekker erdoor als je het hebt) + 2 el lijnzaadolie.... 1000-1250 kcal en het vult in ieder geval goed. :D
Appeltje gesnipperd erdoor is ook lekker.

Haha dat klinkt ook goed ja! Nog wat bevroren fruit erin om het lekker koel te maken. Elke ochtend pak ik 100 gram havermout/ 2 scoops whey/ 100 gram bevroren fruit(frambozen bijvoorbeeld). Smaakt echt fantastisch en je zit gegarandeerd de komende 3 uur vol!
 
Back
Naar boven