XXL Nutrition

Advies voor wat nu mijn doel is.

Bezoekers in dit topic

VikingJ

Cool Novice
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
140
Waardering
43
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
12%
Beste lezer,

Om een kort verhaal lang te maken: ik ben van 76 kilo met een normaal/goed BMI, naar de 107 kilo gegaan door medicijnen en slaapmedicijnen (Gedwongen). 2 jaar gebruik.
Nu ben ik vanaf april genezen van de medicijnen en is mijn gewicht 8.5 kilo gezakt waardoor ik weer vertrouwen kreeg. Inmiddels zit ik op de 89 kilo(=18 kilo!!!!) en hoop nu dat ik weer een gezond lichaam kan krijgen, mijn vet percentage was overigens van de 6 % naar boven de 30 gegaan (serieus ja)

Vrienden begonnen tegen mij over IF (Intermittent Fasting) maar ze hebben nooit getraint of echt serieus aan fitness gedaan, ik heb voor mijn tijd aan de medicijnen 6 / 7 jaar aan krachtsport gedaan. En ik heb actief gewerkt op de bouw.

Nu train in 4 x per week, cardio en krachttraining (Roeien, Crosstrainer, Lopende band)
Ik doe 2 x kettlebell training thuis,
En heb een mountain bike gekocht waarmee ik fiets in combinatie met een hartslag meter.. en laat de hond dagelijks uit.

Waar ik nu op uit ben is advies, ik ga sinds kort naar een sport diëtiste maar we hebben niet altijd dezelfde ideeën. Ze is bijvoorbeeld geen voorstander van supplementen behalve als je echt topsporter bent. professioneel.

Mijn doel is vet verbranden, op dit moment.

Ik zit te denken aan intermittent Fasting,
Door mijn 'zwakke' periode heb ik nu even de tijd om binnen het tijdsbestek van 16 8 alles te doen wat nodig is.
Eten & trainen. Maar hoe zit het met de volgende supplementen om het proces te versnellen en het nut daarvan.
Olimp BCAA (&glutamine mix)
Creatine
EGCG, Groene koffie/groene thee extract
Caseïne eiwitten tijdens IF en whey na het trainen
+ Fat attack van XXL nutrition

Ik wil best mensen op de hoogte houden, vragen zijn welkom, en ik wil zelf mensen gaan helpen in de toekomst die met psychische aandoeningen te maken hebben of gehad hebben, ik wil een opleiding gaan volgen hier in, mede om dat dit te combineren is met een leefstijl zoals dit.

Ik heb mijn gewichtsverlies nu te danken aan trainen, voeding (Stoppen met medicatie) En vitamine D3 gebruiken, verder niks. ALVAST BEDANKT ><
 
Als eerste welkom en je bent zo te lezen al goed onderweg!

Zelf ben ik ook geen fan van diëtisten en hanteer ik mijn eigen methodes (met supplementen). Als jij IF wilt doen, vooral gaan doen, maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. Wat je moet gaan uitzoeken is wat werkt voor jou, iets waardoor je structureel gewicht verliest, maar waardoor het niet voelt alsof je aan het diëten bent. Veel mensen maken deze fout en zien het als een tijdsblok waarin ze gewicht gaan verliezen om daarna weer in hun oude gewoontes te vallen. Al denk ik dat dit probleem minder groot voor jou is, aangezien het zo te lezen voor een groot gedeelte door je medicatie kwam.

Er zijn wel wat basisregels waaraan je voeding moet voldoen. Voor iemand die niet veel sport moet je 0,8gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit binnenkrijgen. Dit komt met jouw gewicht neer op 89*0,8=71gr eiwit. Nu lees ik dat jij wel flink wat sport en zou ik, ook om je spiermassa te sparen, 89*1,5=133,5gr eiwit aanhouden. Als je ooit een hele dikke sixpack wil, dan zul je onder de 12% 2gr per kg lichaamsgewicht moeten eten.

Eiwit is samen met de calorieën het belangrijkste om af te vallen. Je moet minder calorieën binnenkrijgen dan je verbruikt en genoeg eiwitten zodat je vet verliest i.p.v. vet en spiermassa. Koolhydraten en vet vullen de rest van je voeding op. Hierin ben ik zelf altijd vrij soepel en bekijk ik gewoon wat ik lekker vind en wat past binnen mijn voeding. Supplementen ondersteunen dit proces, door je voeding aan te vullen op dingen die missen. Shakes met eiwit zijn hier een goed voorbeeld van, want elke dag 150gr eiwit binnenkrijgen is niet altijd makkelijk of goedkoop. BCAA zijn vaak nutteloos, mits je genoeg gevarieerde eiwitten binnenkrijgt, uit bijvoorbeeld vlees, melk en groentes. Creatine is vooral bedoelt voor het herstel en wat extra energie om net wat langer te rennen of een paar reps meer te doen. Groene koffie kan je vet verbranding iets versnellen, maar het effect wordt zwaar overdreven, mijn inziens een nutteloos supplement. Net als de fat attack van XXL, die weinig gaat uithalen.

Mijn advies is om naar je huidige voeding te kijken en op het moment dat je GEEN gewicht verliest er dingen uit te gaan halen. Vaak is dit voor veel mensen het makkelijkste i.p.v. opeens naar een voedingsschema te gaan en geen tot weinig flexibiliteit te hebben. Dus ik zou gewoon verder gaan zoals je nu doet en op het moment dat je op hetzelfde gewicht zit en de spiegel geen gewichtsverlies laat zien, kleine dingen uit je voeding te halen of je porties kleiner te maken.
 
Bedankt voor je reactie.
Van mij hoeft een supplement niet perse lekker te smaken als het maar werkt. Verder geloof ik wel wat je zegt.
Het lijkt mij moeilijk als je 500 calorieën minder eet per dag om dan binnen het aantal calorieën toch aan de juiste hoeveelheid eiwitten te komen.
Zelf eet ik dagelijks franse magere kwark met noten. en een paar keer per week vis en kip. verder zit ik aan de rauwkost en dagelijks ei. En dan probeer ik veel te variëren met fruit en groentes.
 
Diëtiste heeft geen ongelijk dat je die supp's niet nodig hebt mits een goede voeding. Ik zie dat je daar vijf supp's opnoemt waarvan er al drie zijn die je zeker niet nodig hebt. Eiwitten en creatine zou je desnoods kunnen gebruiken maar met de juiste voeding zijn ze ook niet nodig. Ik persoonlijk heb nooit wat gehad aan creatine maar het schijnt dat het bij de meesten wel werkt. Geloof niet in die zever van Fat Attack en groene thee pilletjes om te vermageren. Groene thee zal wel zijn voordelen hebben wat polyfenolen betreft maar om vlugger vet te verbranden heb je dat niet nodig.
 
Van mij hoeft een supplement niet perse lekker te smaken als het maar werkt.
Dat is net het probleem. De meeste supplementen werken niet en heb je niet nodig. Vit D3 kun je blijven gebruiken omdat het bewezen is dat de meesten een vit D tekort hebben door ons klimaat.
 
Mag ik vragen wat je nu qua voeding tot je neemt? Hou je het bij? Heb je een schema?
 
Uhm. Wat ik eet ziet er als volgend uit. Ik heb niet alles precies of zelf berekend maar wil dit wel nauwkeurig gaan doen. Als eerste wil ik zeggen dat ik wel eens achter de bar sta en ik ben gestopt met alcohol drinken fast food eet ik ook niet.

De diëtiste had berekend teveel koolhydraten en te kort aan eiwitten. Dat is nu redelijk in orde.

3 x per dag zuivel. Het meest eet ik skyr van de lidl 150 ml per keer 11 gram eiwitten per 100 gram.
Rauwkost en verse groente
Kip of vis.
Alles zoveel mogelijk afwisselen voor de variatie van de voedingsstoffen.
Dagelijks noten. 20 gram.
En verder een beetje alles wat gezond moet zijn waar niet teveel zout en koolhydraten in zitten.

500 calorieën minder is het idee. Per dag.

Vanmorgen heb ik op mijn rustdag een winterse groente soep gemaakt met roggebrood en huttenkase. En dagelijks eey ik ei. Gekookt maar soms ook een omelet met bijvoorbeeld zalm gerookt en verse groentes.

Ik val niet om en heb geen honger. Merk ook resultaat.

Hoop dat dit genoeg info is. Waar ik van hou is een bonenschotel zelf in elkaar geknutseld een soort chili concarne. En koken met pepertjes knoflook ui. Alles voor de spijsvertering. Ik weeg alles af en houd de calorieën bij op de eetmeter of voedingsmeter(app) maar stap misschien over naar myfitnesspal
 
En dagelijks fruit.
 
Bloedtest laten doen en t3 t4 tsh test lh fsh oestradiol enz laten just in case er iets niet optimaal is.

Daarnaast wat krachttraining gaan doen.
 
Is dat een sporttest in het ziekenhuis. Dat overweeg ik wel te doen.

Inmiddels ben ik van 107 naar 76.6/77 kilo en vet gedaald van 35 naar 16 procent. Mijn volgende meting is 9 januari.

Gisteren 55 km gemountainbiked en morgen begin ik aan the new body 28 days van burnthefatfeedthemuscle want vandaag was de gym closed.
 
Back
Naar boven