XXL Nutrition

Cut of Bulk? Hulp nodig! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Younesss

Novice
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
82kg
IMG_20170703_003719.jpg
IMG_20170702_002736.jpg
Ik ben Younes, 19 jaar.

Ik ben 1,84m en ik weeg 82kg. Ik ben ruim 3 jaar geleden begonnen met trainen.

De eerste 2 jaar is het erg goed gegaan en ben ik van 60kg naar 89kg gegaan.

Het afgelopen jaar heb ik door vele problemen niet goed kunnen eten en trainen waardoor ik een raar lichaam aan over heb gehouden.

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, bulken of cutten? Moet ik eerst het overtollige vet kwijtraken of zal ik eerst weer bulken om spiermassa te kweken. Als iemand me kan helpen zal ik het op prijs stellen.

IMG_20170703_003637.jpg
 
Je capslock stond nog aan ;)
 
Zo raar is het toch niet??
 
Cutten, nadien lekker bulken.

Succes!
 
Eerst cutten. Je hebt best wat spiermassa opgebouwd, maar ook aardig wat vet. Wat is je vetpercentage? Ga lekker cutten tot je rond de 10 zit en dan bulken tot rond de 15. Dan ben je altijd droog.
 
Ik zou wat beginnen met cutten, totdat je je bovenste 4/2 buikspieren ziet, dan weer bulken totdat ze net weg zijn en repeat. dan zit je niet te lang te bulken of te cutten wat mentaal soms niet leuk meer is.

Echter, ik zie ook dat je schouder wat internally rotated is, probeer ook je achterkant wat meer te pakken van je schouders en strek je borstspieren wat meer uit. dit kan op lange termijn blessures/pijn geven en staat niet mooi als houding.
 
Ik zou wat beginnen met cutten, totdat je je bovenste 4/2 buikspieren ziet, dan weer bulken totdat ze net weg zijn en repeat. dan zit je niet te lang te bulken of te cutten wat mentaal soms niet leuk meer is.

Echter, ik zie ook dat je schouder wat internally rotated is, probeer ook je achterkant wat meer te pakken van je schouders en strek je borstspieren wat meer uit. dit kan op lange termijn blessures/pijn geven en staat niet mooi als houding.
Heb je suggesties welke oefeningen je zou kunnen doen?
Heb zelf ook last hiervan
 
Heb je suggesties welke oefeningen je zou kunnen doen?
Heb zelf ook last hiervan

Het kan vanuit meerdere dingen komen, als je teveel borst traint in tegenstelling tot je rug kan het zijn dat die kant meer actief wordt en je schouders naar voren trekken.
Het kan helpen om de omliggende spieren goed te strekken. De oefeningen hiervoor kunnen zijn: Facepulls, reverse fly's, deadlift, barbell pullover, scalp pushups. Maar ook het zelf bewust van zijn en je schouders wat meer naar achteren te plaaten dmv je houding.
 
Het kan vanuit meerdere dingen komen, als je teveel borst traint in tegenstelling tot je rug kan het zijn dat die kant meer actief wordt en je schouders naar voren trekken.
Het kan helpen om de omliggende spieren goed te strekken. De oefeningen hiervoor kunnen zijn: Facepulls, reverse fly's, deadlift, barbell pullover, scalp pushups. Maar ook het zelf bewust van zijn en je schouders wat meer naar achteren te plaaten dmv je houding.
thanks voor de reactie.
Zal zeker proberen zo' n reverse fly te incorpereren.
 
Ik zou ook eerst cutten, je hebt goede spiermassa al

Ik ben zelf een paar maanden geleden met bulken. Ik begin daar altijd mee als ik mijn buikspieren goed kan zien.
 
Ik zou ook eerst cutten, je hebt goede spiermassa al

Ik ben zelf een paar maanden geleden met bulken. Ik begin daar altijd mee als ik mijn buikspieren goed kan zien.
Topic is paar maanden oud, strong first post :D
 
Back
Naar boven