XXL Nutrition

log Christian, papa van Yasmine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

40 uren, pff dat is niet niks. Ik ben bekend met migraines (van jongs af aan tot eind puberteit veelvuldig last van gehad) en dat gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker niet als dat 40 aanhoudt. Hopelijk zit er een stijgende lijn in de periodes waarin je geen last hebt.
 
Leuk om je weer eens 'terug te zien'. Succes met het trainen en de gezondheid.
 
40 uren, pff dat is niet niks. Ik ben bekend met migraines (van jongs af aan tot eind puberteit veelvuldig last van gehad) en dat gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker niet als dat 40 aanhoudt. Hopelijk zit er een stijgende lijn in de periodes waarin je geen last hebt.
Jup, de laatste keer begon de hoofdpijn een vrijdagavond en pas zondagavond was die over. Maar toen was ik drie dagen uitgeput. Ik merk wel dat deze aanvallen langer uitblijven als ik veel eet.
 
Leuk om je weer eens 'terug te zien'. Succes met het trainen en de gezondheid.
Bedankt. Ik blijf positief en die verdomde 150 bench en 200 deadlift race moet ik gewoon halen.

Ik ben mijn hele log doorgenomen en man, wat ben ik toch en idioot. Ik hield me nooit aan mijn schéma en liep dan tegen een muur, ook omdzt ik te weinig at en sliep. Ik ga mijn fouten uit het verleden niet meer herhalen.
 
Mijn zopas verworven massief squatrack.


25tyv0w.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Mijn 220 cm, 55 mm barbell met 100 kilo aan gietijzeren schijven. Nog aan het twijfelen of ik deze ga verkopen,en een betere 50 mm barbell ga kopen of gewoon hier nog extra schijven voor kopen.

1zx4bqs.jpg


En dit is de zijkant van de barbell. iemand enig idee welk merk / kwaliteit dit is?
2czsmzo.jpg



En de lat pull down die ik voor een habbekrats, zo goed als nieuw, bij Vic te Workoutsupply kon kopen. Prachtig en massief toestel.

2ds1hqe.jpg
 
Ziet er goed uit!! mooi spul
 
En dan nog de (kick)bokszak.
neeq0k.jpg
 
Training

Bench press
20 x barbell
1 x 60
1 x 80
5 x 85
5 x 85
5 x 90
5 x 90
3 x 95
1x105

Squat
5x40
3x60

5x80
5x95
5x95
5x100

Hexbar deadlift
5x140
5x150
1x160

Barbell row
5 x 60
5x70
5x70
3x80
3x80
 
Ik ben mijn hele log doorgenomen en man, wat ben ik toch en idioot. Ik hield me nooit aan mijn schéma en liep dan tegen een muur, ook omdzt ik te weinig at en sliep. Ik ga mijn fouten uit het verleden niet meer herhalen.

:D Kennis en inzicht in jezelf is een desillusionerende bitch, maar vaak wél noodzakelijk om verder te komen.

Succes! Ik hoop van harte dat je de 'demonen' in je onder controle houdt.
 
Je ging echt veel te hard idd tijdje geleden... succes nu!
 
En niet weer al je shit verkopen als het tegen zit ;)
 
Voor de lol en om te kijken hoe het staat met de gekwetste schouder vandaag eens een ohp gedaan. 1x60 ging zeer vlot terwijl een maand of zo geleden 1×40 al zwaar en pijnlijk was. 1x80 ging voor geeen meter. Mijn pr is 1x87,5. Vermoedelijk haal ik dat terug binnen 3 maanden.
 
Vandaag wakkergeworden met zware koppijn, en pas na 6 uur weggetrokken, Nu zeer moe. Leuke zaterdag.
Positieve noot; net terug van een verkoper: heb een flat bench, van powermark, in nieuwsstaat gekocht voor een prikje.
2de positieve noot: deze ochtend, een luchtje in de tuin geschept om de hoofdpijn te verjagen en voor de lol eens snel de trampoline "ge-OHP ed. Een maand geleden was 10 reps zwaar en pijnlijk. Nu 2 0 reps, alsof het een pluimpje was. Dus op een maand tijd is de schouder er enorm op vooruit gegaan.

Morgen dus voor het eerst sinds lange tijd de big three thuis doen.
 
Deze avond had ik echt geen zin om te trainen. Zaterdag had ik bijna de hele dag hoofdpijn gehad en zondag tot ongeveer 18u00.
Rond 20u00 toch besloten te starten en bij de eerste opwarming set bench 5 x60 voelde ik dat het niet te denderend ging zijn.
Dude , was i wrong.
Het werd een zeer goede training.

Training ging voor het eerst sinds 1 jaar ofzo terug volledig thuis door.

Bench press
5x60
5x80
5x85
5x95
3x100 is sinds herstart beste set
8 x 85 ging zeer vlot
3x95

Ik merk dat de Chinese gold cup barbell echt een goede barbell is.

Squat
5x60
5x85
5x85
5x85
1x115 zwaarste 1rm sinds herstart.

Beslist om eens ohp te testen
OHP
8x20
5x35
5x40
5x55 dit is het zwaarste dat mijn linkerschouder aankan.

Barbell row
5x60
5x75
5x80 rug iedere keer parallel met de grond.

Voor de lol en om eens te checken, barbell curl
3x45

Bij alle sets werden gefilmd om de vorm te evalueren. Ik zal morgen een paar filmpjes posten voor advies uitvoering bench press, ohp, squat.

De training duurdeheel lang omdat ik veel tijd tussen iedere set nam om zo zwaar mogelijk te kunnen tillen.
Een paar uur na de training voel ik reeds dat de schouderspieren me morgen serieus gaan pijn doen.

Blij dat deze training zo goed is uitgedraaid. Blij dat ik terug thuis kan trainen.
 
Zoals in het verleden heb ik dus ook deze keer een aantal lifts opgenomen ter evaluatie en advies.
Laatste set bench press 3 x 95


Ik heb de indruk dat ik de barbell misschien iets te laag naar beneden breng (dus daarmee bedoel ik teveel richting navel op de horizontale as)

Squat 5 x 85
Ik moet nog aan de vorm werken en volgens mij moet het ook nog net iets dieper.

squat 1 x 115

1ste set barbell row 5 x 60

2de set barbell row 5 x 75

3de set brbell row 5 x 80

OHP laatste set 5 x 55
 
Training 3 november

Zeer zware, lange maar goede training achter de rug. Vroeger voelde ik me echt leeg en uitgeput na zo'n training maar nu niet meer. Ik heb een vermoeden dat de dextrose juice pro (of hoe dat ding ook heet) er voor iets tussen zit.


Bench press
10xbarbell
1x65
5x80
5x85
4x95 (vreemd genoeg heb ik de 5de niet geprobeerd omdat ik voelde dat ik zou falen. Te weinig concentratie door dochtertje)
4x95 (idem)
5x95 (ging nu wel en denk dat ik nog onvoldoende opgewarmd was bij vorige sets want deze 5 reps gingen makkelijker dan de vorige 4)
4x100 (5de rep gefaild en mijn homemade customized catches hebben gewerkt).
1x115 (fail) (gefaild omdat dit 107,5 moest zijn maar verkeerd gerekend en verrast)
1x105
1x105
2x105

Volgende training doe ik 5 x 80/ 3 x 5 x 95 / 5 x 100

Moet dringend een paar schijven hebben van 5 kilo want kan geen barbell maken van 90 noch van 110.

Squat
3x60
5x80
5x85
5x95
5x100
1x120 (zwaarste 1rm sinds herstart, lifetime pr was 1x 135, en dat haal ik eind deze maand denk ik)

deadlift
5 x 120 (makkelijk maar de "form" is niet zoals het hoort; Vroeger deed ik dit beter). Ik zal de filmpjes uploaden en luisteren naar advies.

Klaar met de big three maar nog niet leeg dus nog wat extra's.

Barbell row
5x75
3x80
2x100 (life time PR maar niet echt want de "form" was niet perfect. Rug niet perfect horizontaal) You be the judge)

OHP

5 x 60 (beste sinds herstart 30 september 2017, na zware schouderblessure van bijna 1 jaar geleden).

Triceps press down
5 x 35 voelde zwaar aan door flat bench press en ohp
15x 25 (om af te sluiten, zeer vermoeiend)

Barbell curl

5x40

Conclusie van deze training:
"form " verbeteren van deadlift
Volume flat bench press binnen de perken houden.
 
Laatst bewerkt:
Stop met ohp testen aub voor je schouder
 
Volgende training, 5 november

bench
10xbarbell
3x 60
1x75

5x80
5x85
5x95
5x95
5x95

5x80 pauzed

squat
3x60
1x80
5x95
5x95
5x95
5x100
5x100

deadlift
8x120

-----------------------
niks extra doen
 
Back
Naar boven