XXL Nutrition

Zit ik aan limiet spieropbouw op mijn leeftijd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
Ondertussen bijna 3 jaar aan het trainen, momenteel 20 jaar.
Heb het gevoel dat ik aan mijn 'limiet' zit van spieropbouw.. (op deze leeftijd alleszinds).

Als je de foto's ziet, kun je inderdaad zeggen dat er mensen van mijn leeftijd zijn die breder en sterker zijn, maar zoals je op de before foto's ziet was ik echt HEEL mager (smalle botstructuur, kwam moeilijk aan,..)

Nu zit ik wat in met het feit dat ik inderdaad veel progressie heb gemaakt, maar dat het gewoon trager, en trager en trager begon te gaan. In de eerste 6 maanden ben ik zoveel verandert wat ook normaal is (newbie gains). Maar nu is het echt zo erg dat ik zelfs nog twijfel of ik het laatste jaar iets van progressie heb gemaakt.

Bench is wel wa naar boven gegaan, maar als ik dan 2 weken "off" ben, zit ik terug bij m'n vorige bench en lijkt het alsof ik aan het plateau'en ben..
De enige echte progressie da ik de laatste weken maakte was met squats, waar ik me nu echt wel voor in zet.

Slapen doe ik voldoende (als ik te weinig slaap probeer ik tijdens de dag nog een uurtje te slapen). Eten ben ik ook (bijna) maniakaal mee bezig.
Ofwel ligt het aan mezelf en m'n motivatie, ofwel ben ik ??? nog te jong om meer progressie te maken???? En zal ik pas echt uitblinken aan m'n 23,24 en 25ste?


Bekijk de foto's en oordeel zelf...

IMG 7900
IMG 7901
IMG 7893
IMG 7894
IMG 7896
IMG 7897
IMG 7898
IMG 7899

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ligt wss aan de programmering van je trainingsschema.
 
Backday:4
-Pull-ups of lat pulldown heavy 3x10
-Bent over row heavy 3x10 of 8
-Unilateral lat pulldown 3x10
-T-bar row 3x10
-Alternating dumbbell curl 3x10
-Shoulder grip EZ-bar curl 3x10

Chestday:
-Flat BB benchpress 4x8
-Incline dumbbell benchpress 3x8
-Decline dumbbell benchpress 3x10
-Low-high cable rises 3x12
-Dibs 3x8
-Skullcrushers 3x12 (tot achter het hoofd)
-Triceps cable pushdown 3x12


Legs:
Squats 3x10
Leg press machine 3x12
Leg extension 3x12
Leg curl 3x12
Calf raises 3x16


Rotator cuff:
4 oefeningen met shoulder external rotation en erna nog 3 algemene schouderoefeningen.
Ben begonnen met een dag voor schouder omdat ik door het benchen snel last kreeg van biceps tendinitis


Back en chest probeer ik 2x per week te doen (als dit mogelijk is), en legs en rotator cuff 1x per week.

Is hier iets mis mee? Ik doe deze routine wel al even en om variatie in m'n oefeningen te hebben vervang ik om de zoveel weken eens een oefening.
 
Meer eten
Compounds beuken
Herhaal
 
Meer frequentie niet volume
 
Meer frequentie niet volume

Dagen waarbij ik chest en back combineer heb ik geprobeerd. Ik ging ervan uit minder oefeningen voor beide spiergroepen te doen maar dan wel 3x per week beide spiergroepen te trainen.
Het probleem daarbij was dat ik na bijvoorbeeld 3 oefeningen voor chest geen kracht meer had om in dezelfde workout nog eens 3 oefeningen voor rug te doen.

Die gingen wel maar de kwaliteit was zienderogen veel lager dan de eerste oefeningen die ik voor chest deed.
Ik was ermee gestopt omdat ik geen tijd wou verliezen twee grote spiergroepen te trainen in dezelfde workout als er toch maar één echt een kwalitatieve training kreeg..
 
Wat zijn je huidige krachtstats? Hoeveel squat, bench, deadlift en row je?
 
Wat zijn je huidige krachtstats? Hoeveel squat, bench, deadlift en row je?

Eerlijk gezegd nog nooit echt onerepmax gemeten.. Max was 3 reps.
De onerepmax heb ik nu berekend met een calculator op internet, dus is niet accuraat.


Squat:
70 kg 3x12
onerepmax: 97 kg

Bench:
55 kg 3x12
onerepmax: 76 kg

Deadlift:
100 kg 3x12
onerepmax: 140 kg

Bent over row:
51 kg 3x12
onerepmax: 70 kg
 
Eerlijk gezegd nog nooit echt onerepmax gemeten.. Max was 3 reps.
De onerepmax heb ik nu berekend met een calculator op internet, dus is niet accuraat.


Squat:
70 kg 3x12
onerepmax: 97 kg

Bench:
55 kg 3x12
onerepmax: 76 kg

Deadlift:
100 kg 3x12
onerepmax: 140 kg

Bent over row:
51 kg 3x12
onerepmax: 70 kg
Thanks, niet accuraat, maar zeker goed genoeg om een indicatie te krijgen. En gelukkig eerlijk beantwoord zo te zien.

Ik denk dat je met deze stats eigenlijk zelf ook wel begrijpt dat je hier niet groter mee gaat worden. Zorg ervoor dat je maxes omhoog gaan en je zult weer gaan groeien, het is simpel als dat. Qua kracht kan je zelfs nog gewoon je newbie gains maken nu. Doe een schema als Stronglifts 5x5 of Starting Strength en wordt zo sterk mogelijk op de compounds.
 
Meer eten!!

Hoeveel kcal zit je nu boven behoefte?
 
Verhoog naar 500 kcal surplus en kijk of je dan weer aankomt
 
Kom je ook aan?
Zo niet dan zit je niet boven je behoefte ;)
 
Ik kom inderdaad aan, maar echt in "golven". Dwz dat ik dus een paar weken stabiel blijf op gewicht, en dan op een paar weken veel bijkom.

Gestart drie jaar geleden op 60kg,
Vorig jaar 69kg
Nu op 75kg
 
Ligt eerder aan een gebrek aan progressive overload denk ik. Het trainingsschema kan sowieso stukken beter: benen krijgen te weinig aandacht en voor een beginner is het volume gewoon te hoog.

Een basisschema gaat je wss meer opleveren.
 
No offence man maar je zit nog niet eens op het limiet van spiermassa van chicks van je leeftijd. Dr kan echt veeullll meer op.
 
5x5 starting strenght NU en vreten! Je lijkt wel een trol met deze post!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ben sinds vandaag begonnen met 5x5.

Eerste workout was squats, bench en BB row.

Squat viel mee maar bench en BB row waren echt licht. Volgens t 5x5 programma moet ik licht beginnen om m’n lichaam deze frequentie gewoon te laten worden.

Ik moest bij t begin mijn huidige max bench/squat/... ingeven. Dit deed ik en nu laat t programma me benchen sets van 5 32,5kg... met elke nieuwe workout 2,5kg bij. Ik heb echt het gevoel dat dit op dit moment te licht is omdat ik gewoon ben met een veel hogere intensiteit en volume te trainen. Nu zijn het gewichten waar ik vroeger nog niet eens mee opwarmde

Gewicht sneller verhogen of toch het programma volgen? Als er echt een reden achter zit om in het begin zo te trainen dan wil ik dit gerust doen..
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan dat je borst en rufg veelal twee keer per week trainde, dus aan de frequentie hoef je niet te wennen, ik zou dus ook wat sneller verzwaren.
 
Back
Naar boven