Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

He, ik had verwacht dat je zou gaan Greyskullen eigenlijk. Maar doe vooral wat voor je werkt!
Ik volg het ook niet meer.... maar het is een vrij land :D
140 DL is netjes, zeg :) Wees voorbereid op spierpijn in ze trapz ....
 
Ik had hem ook nog ergens staan... Kan het ook wel aardig inschatten nu... :D
Overigens is nu de boekweitvlokken vervangen door rijstpoeder... omdat boekweit niet meer goed valt helaas...
Bekijk bijlage 419662

Keurig receptje dit :D.
Vervelend om te horen dat de boekweit niet goed valt. Echter, veel top atleten zweren bij rijstpoeder ;).

Dat zijn veel oefeningen! Hoe lang ben je met zo'n training bezig?

Jazeker! De pomp zat er ook goed in aan t eind van de training :D
Zo een 90 minuten?

He, ik had verwacht dat je zou gaan Greyskullen eigenlijk. Maar doe vooral wat voor je werkt!

Ik heb het complete boek gelezen en er een hoop van op gestoken! Echter, de Upper/lower opzet werkt voor mij het beste en is daarnaast ook nog eens plezierig qua planning.
Na 2-3 blokken ga ik GS AMRAP methode toepassen trouwens! Nu eerst maar eens wat sterker worden met straight sets.
Daarnaast doe ik vanaf nu al conditioning werk wat aan wordt geraden door JP.

Ik volg het ook niet meer.... maar het is een vrij land :D
140 DL is netjes, zeg :) Wees voorbereid op spierpijn in ze trapz ....

Ha ha! ;)

Thanks! Dat voelde echt heerlijk.
De spierpijn is vandaag inderdaad flink aanwezig. Lekker verzuurde quads, glutes en daarnaast ook een beetje stijfjes in de traps.
En... Geen schouderpijntjes! High-bar squats ftw.
 
Na 2-3 blokken ga ik GS AMRAP methode toepassen trouwens! Nu eerst maar eens wat sterker worden met straight sets.
De AMRAP methode maakt je juist sterker, he? ;)
 
4:55 - 13:03

Las wat over de planning van amrap van je.
Nieuw filmpje van Jeff over training to failure, misschien heb je er wat aan :)
 
4:55 - 13:03

Las wat over de planning van amrap van je.
Nieuw filmpje van Jeff over training to failure, misschien heb je er wat aan :)
AMRAP sets zijn niet tot daadwerkelijk spierfalen, je breekt de set af als je denkt dat de volgende rep niet meer veilig uitgevoerd kunt worden. Toch zal het ongetwijfeld een stuk zwaarder zijn om van te herstellen dan straight sets. De voordelen voor hypertrofie, spieruithoudingsvermogen en de uitdagende resets maken dit weer goed. Het ligt ook een beetje aan je complete programma. :)
 
6/11
BW: Niet gewogen vanmorgen

Tering wat een spierpijn! :P
Vandaag de eerste dag van mijn 8-weeks afstudeerscriptie. Dat wordt even schakelen!

4:55 - 13:03

Las wat over de planning van amrap van je.
Nieuw filmpje van Jeff over training to failure, misschien heb je er wat aan :)
AMRAP sets zijn niet tot daadwerkelijk spierfalen, je breekt de set af als je denkt dat de volgende rep niet meer veilig uitgevoerd kunt worden. Toch zal het ongetwijfeld een stuk zwaarder zijn om van te herstellen dan straight sets. De voordelen voor hypertrofie, spieruithoudingsvermogen en de uitdagende resets maken dit weer goed. Het ligt ook een beetje aan je complete programma. :)

Ik sluit mij aan bij Starx6673 . Een AMRAP tot technisch falen heeft een heel ander trainingseffect dan 4 (!) sets tot compleet falen.

Ps. Vreemd eigenlijk, dat vrijwel alle studies op het gebied van krachttraining van die k*t oefeningen toepassen! In deze studie trainen de bestudeerde atleten met een smithmachine. Hiermee kan je veel verder pushen dan met vrije gewichten, aangezien de stabilisatoren niet hoeven te werken. Dat vertekend het beeld enorm vermoed ik.
 
Zelf nooit amrap bewust gedaan en dacht dat dat ook tot failure was, snap nu het verschil haha.

Studie is inderdaad niet volledig naar mijn inziens door de keuze oefeningen.
Als de resultaten significant bevonden zijn kan er wel enigszins een geldende uitspraak gedaan worden denk ik voor de drie methoden.

Succes de aankomende weken Bas :)
Zit zelf ook middenin het afstuderen.
 
Zelf nooit amrap bewust gedaan en dacht dat dat ook tot failure was, snap nu het verschil haha.
In theorie zou je bij Greyskull dus altijd naar een RPE 9 toewerken, maar omdat velen dit eigenlijk helemaal niet zo goed kunnen inschatten (me included) denk ik dat in de praktijk de AMRAP vaak tussen de 8 en 8,5 inzit op de RPE schaal. Wel een goede en leuke manier om vast wat met RPE te experimenteren volgens mij.
 
In theorie zou je bij Greyskull dus altijd naar een RPE 9 toewerken, maar omdat velen dit eigenlijk helemaal niet zo goed kunnen inschatten (me included) denk ik dat in de praktijk de AMRAP vaak tussen de 8 en 8,5 inzit op de RPE schaal. Wel een goede en leuke manier om vast wat met RPE te experimenteren volgens mij.

Volgens mij is RPE lastig in te schatten inderdaad, het blijft altijd een benadering.

Moet zeggen dat ik ook maar weinig momenten in training heb gehad dat ik tot failure ging; dit was dan vaak een bench die niet meer omhoog kwam. Terwijl dat zelfs soms voor die rep nog voelde alsof ik er 2 kon doen.
 
Zelf nooit amrap bewust gedaan en dacht dat dat ook tot failure was, snap nu het verschil haha.

Studie is inderdaad niet volledig naar mijn inziens door de keuze oefeningen.
Als de resultaten significant bevonden zijn kan er wel enigszins een geldende uitspraak gedaan worden denk ik voor de drie methoden.

Succes de aankomende weken Bas :)
Zit zelf ook middenin het afstuderen.

AMRAP is bedoel als een methode waarmee je lift tot aan technisch falen en niet verder. Het mogen m.a.w. geen lelijke grinders zijn :P.

Bedankt! Ik had al zo een idee. Jij ook heel veel succes gewenst.


Welkom, welkom :wave:

In theorie zou je bij Greyskull dus altijd naar een RPE 9 toewerken, maar omdat velen dit eigenlijk helemaal niet zo goed kunnen inschatten (me included) denk ik dat in de praktijk de AMRAP vaak tussen de 8 en 8,5 inzit op de RPE schaal. Wel een goede en leuke manier om vast wat met RPE te experimenteren volgens mij.

RPE blijft lastig.
Met name door het mentale aspect. Als je compleet hyped bent (als gevolg van frustratie, simulanten of noem maar op) dan zul je jezelf verder kunnen pushen en veranderd de RPE scale dus.
Stel jij komt die week daarna terug in de gym en je bent gewoon rustig, dan durf ik te wedden dat je niet dezelfde prestatie kunt leveren...


Volgens mij is RPE lastig in te schatten inderdaad, het blijft altijd een benadering.

Moet zeggen dat ik ook maar weinig momenten in training heb gehad dat ik tot failure ging; dit was dan vaak een bench die niet meer omhoog kwam. Terwijl dat zelfs soms voor die rep nog voelde alsof ik er 2 kon doen.

Juist.

Ha ha, de bench blijft een bitch wat dat betreft! Letterlijk de enige lift waarop ik heb gefaald.
 
6/11
Ps. Vreemd eigenlijk, dat vrijwel alle studies op het gebied van krachttraining van die k*t oefeningen toepassen! In deze studie trainen de bestudeerde atleten met een smithmachine. Hiermee kan je veel verder pushen dan met vrije gewichten, aangezien de stabilisatoren niet hoeven te werken. Dat vertekent het beeld enorm vermoed ik.

Klopt wel. Vaak begin je eerder te zwabberen bij vrije zware gewichten dan dat het helemaal niet meer omhoog komt. Dus een gevalletje assessorische spieren.

Succes de aankomende weken Bas :)
Zit zelf ook middenin het afstuderen.
Succes allebei!
 
Klopt wel. Vaak begin je eerder te zwabberen bij vrije zware gewichten dan dat het helemaal niet meer omhoog komt. Dus een gevalletje assessorische spieren.


Succes allebei!

Dan kunnen we het er dus over zijn dat deze studie niet relevant is.

Merci Neet! :)
 
Maaltijd waar ik nu mee bezig ben telt zo’n 2300 kcals :)

Voelt echt niet zo aan, is beetje dirty

3x60gram yumyum shrimp noodle
2 grote eieren
500g kwark
200 gram elitehaver
 
Maaltijd waar ik nu mee bezig ben telt zo’n 2300 kcals :)

Voelt echt niet zo aan, is beetje dirty

3x60gram yumyum shrimp noodle
2 grote eieren
500g kwark
200 gram elitehaver

Niiiiceee! :flex:
 
Back
Naar boven