MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hoezo kan als je heel vet bent wel? Er kan geen 'simpele conversie' zijn van vet naar spiermassa: proteinen zijn de enige moleculen die een stikstof hebben, dus hoe zou dat dan plaatsvinden zonder een surplus?

En in algemene zin kan je lichaam geen anabole (biosynthetische) processen van de benodigde energie voorzien in een deficit.

Dus nee, spiermassa aanzetten gaat niet lukken. Door hoog in je eiwitten te zitten kan je misschien de ratio spier/vet verbranding in positieve zin beinvloeden.
Zo simpel is het lichaam niet helemaal.
Natuurlijk: voldoende en hoogwaardige proteinen zijn een randvoorwaarde.
Maar zelfs in een netto deficit is er wel energie voorhanden voor allerlei anabole processen. Er worden voortdurend energie vooraaden aangesproken en weer aangevuld. In een deficit gaat het opmaken van je voorraaden alleen netto harder. Maar hoe hoger het surplus hoe efficienter de anabole processen lopen, daarom zie je eigenlijk alleen bij beginnende krachtsporters merkbare spiergroei in een deficit, bij gevorderde KT'ers is de spiergroei al te moeizaam. Misschien bedoelen we wel hetzelfde, maar het is toch een beetje andere invalshoek.
 
De eerste weken, gedurende novice gains, lukt het bij hele dikke mensen soms wel omdat het lichaam het gebrek aan kCal uit voedsel, uit overtollig lichaamsvet gaat halen.
Maar dat duurt blijkbaar ook maar heel even. Zeker niet tot ze al hun overbodige massa kwijt zijn.
Ze vallen dus zeker ook niet af die eerste paar weken. (naar wat ik begrepen heb van Austin Baraki en Jordan Feigenbaum)
Dat was het enige geval dat ze wisten te bedenken wanneer je in een deficit spiermassa zou kunnen winnen.

Het internet staat anders vol met sites die iets heel anders beweren. Als je heel precies de juiste macro's op precies de juiste momenten tot je neemt, gecombineerd met tot op de rep en seconde getimede workouts, kun je in 6 maanden van vetklep naar podium pro bb. #dedicated

:roflol:
 
Het internet staat anders vol met sites die iets heel anders beweren. Als je heel precies de juiste macro's op precies de juiste momenten tot je neemt, gecombineerd met tot op de rep en seconde getimede workouts, kun je in 6 maanden van vetklep naar podium pro bb. #dedicated

:roflol:
Is dat niet de standaard dagelijkse routine van iedere dbb-er????
 
Hier het visuele resultaat van de cut:

eqxj53.jpg


In beide is de buik ontspannen.
 
Zo dat scheelt wel een paar centimeter! Netjes hoor!
 
dat is echt wel een behoorlijk verschil, goed gedaan :thumbup:
 
Damn, heb je nog wel een gaatje over in je riem? Tijd voor een maatje kleiner! :)
 
Thanks all!

Damn, heb je nog wel een gaatje over in je riem? Tijd voor een maatje kleiner! :)

Nog 1 gaatje over, maar ik zou met plezier een nieuwe kopen ;)

---

Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 125 kg × 8
Set 4: 125 kg × 8
Set 5: 125 kg × 8

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 6
Set 6: 110 kg × 6
Set 7: 110 kg × 6

Pull Up
Set 1: 6 reps normale grip
Set 2: 6 reps 1 hand breder
Set 3: 6 reps nog een hand breder

Prima zo.

Heb weinig lol van de extra cals... heb ook veel meer honger. Heel moeilijk om niet teveel te eten :(
 
Een grote riem geeft wel meer steun, omdat de lengte van de overlap groter is. Op die plaats heeft de riem de dubbele dikte. Het kan dus voordelen hebben om geen nieuwe te kopen. :D
 
Heb weinig lol van de extra cals... heb ook veel meer honger. Heel moeilijk om niet teveel te eten :(
Voorzichtig doen hoor, jezelf niet teveel gaan belonen nu. Anders ga je op mij lijken.
 
Veel reps zorgen ook voor meer honger.
Je gaat van 3 top-sets van 3 tot 5 reps naar 3 top-sets van 8 a 10 reps. Dat is een redelijke toename in volume.
 
Een grote riem geeft wel meer steun, omdat de lengte van de overlap groter is. Op die plaats heeft de riem de dubbele dikte. Het kan dus voordelen hebben om geen nieuwe te kopen. :D

Daar geloof ik helemaal niks van!

Voorzichtig doen hoor, jezelf niet teveel gaan belonen nu. Anders ga je op mij lijken.

Hopelijk is het gewoon even wennen. De laatste dagen was het meer afzien dan de hele cut bij elkaar!
 
Veel reps zorgen ook voor meer honger.
Je gaat van 3 top-sets van 3 tot 5 reps naar 3 top-sets van 8 a 10 reps. Dat is een redelijke toename in volume.

Ik deed meestal niet eens 3 topsets, maar dat kan ook een verklaring zijn ja.
 
Daar geloof ik helemaal niks van!
Ik heb het zelf nooit getest, maar er is een reden dat de dikte van de riem bij wedstrijden een beperking heeft tot 13mm. Een dikkere riem geeft meer steun.
Brett Gibbs kreeg de raad van zijn coach om een langere riem te kopen, net om die reden.
Of je het echt gaat merken bij de gewichten die wij tillen weet ik niet.
 
Ik heb het zelf nooit getest, maar er is een reden dat de dikte van de riem bij wedstrijden een beperking heeft tot 13mm. Een dikkere riem geeft meer steun.
Brett Gibbs kreeg de raad van zijn coach om een langere riem te kopen, net om die reden.
Of je het echt gaat merken bij de gewichten die wij tillen weet ik niet.

De stevigheid komt toch voornamelijk vanuit je eigen pens. Als de riem sterk genoeg is om die te houden, gaat een extra laag weinig meer brengen.

Denk ik dan :)
 
Waarom zou je dan geen riempje van 5mm dik gebruiken? Die kan je pens ook wel houden hoor.
Het is de stevigheid van die riem die extra stevigheid bied. Maar uiteraard houdt dat op een bepaald moment ook wel op. Of je echt het verschil merkt tussen een 13mm of een 26mm dikke riem als je 200kg squat weet ik niet.
 
Waarom zou je dan geen riempje van 5mm dik gebruiken? Die kan je pens ook wel houden hoor.
Het is de stevigheid van die riem die extra stevigheid bied. Maar uiteraard houdt dat op een bepaald moment ook wel op. Of je echt het verschil merkt tussen een 13mm of een 26mm dikke riem als je 200kg squat weet ik niet.

5mm rekt teveel mee. Dikker = minder rek. Er is een dikte die zo goed als maximale steun biedt. Ik denk dat 13 mm aardig in de buurt komt, maar ook ik gok maar wat.
 
Back
Naar boven