Fitness Seller

Na lang meelezen nu lid

Bezoekers in dit topic

Liana1991

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2017
Berichten
33
Waardering
35
Lengte
1m72
Vetpercentage
38%
Hoi allemaal,

Na een lange tijd meelezen toch maar eens besloten om me aan te melden zodat ik mee kan praten met jullie.

Mijn naam is Liana en doe sinds maart 2017 aan krachttraining. Ik ben begonnen omdat ik graag gezond ouder wil worden en een sterk lichaam wil hebben. Daarnaast zou ik ook graag uiteindelijk een mooi gespierd lichaam willen hebben.

Bij mijn eerste meting viel op dat dat mijn vetpercentage ruim 40% was en mijn spiermassa erg laag. Mijn viscaalvet daarentegen is 5, best oké dus.

De eerste weken heb ik vooral gesport op de fitnessapparaten. Mijn coach heeft een schema voor me gemaakt zodat ik een beetje kon wennen aan de sportschool. Ik heb me namelijk nooit echt op mijn gemak gevoelt tijdens het sporten. Maar wonder boven wonder voel ik me bij deze sportschool prima! Na een aantal weken heb ik dan ook gevraagd om een nieuw schema met losse gewichten. Dit bevalt echt super goed!
Het sporten gaan me dan ook goed af. Ik merk dat ik qua gewichten die ik aankan snel vooruitgang boek. Super leuk. Mijn lijf begint ook iets strakker te worden.
Inmiddels is mijn vetpercentage gezakt naar 37.8% en is mijn spiermassa iets gestegen.

Mijn grote valkuil in al die maanden nog steeds eten geweest. Het eerste half jaar at ik te weinig waardoor ik snaaimomenten kreeg die er dus voor zorgden dat ik futloos was en ook niet echt fatsoenlijk vetmassa kwijt raakte. Inmiddels begin ik dit aardig op de rails te krijgen. Ik eet 200kcal onder mijn onderhoud en probeer ook mijn macro's goed te krijgen.
Ik wil dit nieuwe eetschema nog graag 3 weken volhouden zodat ik goed kan zien of ik hierop meer progressie boek.

Het was een lang en wellicht wat onsamenhangend verhaal, bedankt voor het lezen dus!

Tot snel!
 
Welkom!

Stop de vetmeting op (waarschijnlijk) de weegschaal en ga met meetlinten en de spiegel aan de slag.

200kcal onder onderhoud is wel een vrij klein tekort. Om toch wellicht iets sneller resultaat te boeken zou ik een deficit van tussen de 300 en 500kcal aan houden.

Succes! :thumbs:
 
Welkom!

Stop de vetmeting op (waarschijnlijk) de weegschaal en ga met meetlinten en de spiegel aan de slag.

200kcal onder onderhoud is wel een vrij klein tekort. Om toch wellicht iets sneller resultaat te boeken zou ik een deficit van tussen de 300 en 500kcal aan houden.

Succes! :thumbs:
Bedankt! Ik doe inderdaad een vetmeting op de weegschaal. Zal hem een van deze dagen eens doen dm van de meetlint techtniek. Die schijnt inderdaad wat adequater te zijn dan de weegschaal. Bij mijn sportschool hebben ze helaas geen huidplooimeter.
Heb wel al foto's gemaakt en hou sinds het begin op verschillende punten mijn omtrek bij.

Ik ga de -200kcal nog even aankijken. Ik voel me er heel lekker bij en haal het vaak net niet om deze helemaal op te eten. Als ik op deze manier traag afval dan vind ik het prima denk ik. Maar, ik ga het aankijken en eventueel het aantal kcal naar beneden bijstellen :).
 
Het gevaar van een tekort van 'maar' 200kcal is dat een misrekening zo gemaakt is en het altijd 'bij benadering' blijft en je daardoor wellicht structureel iets hoger uitkomt.

Maar hey, als je afvalt en je voelt je er prettig bij gaat het natuurlijk prima!
 
Het gevaar van een tekort van 'maar' 200kcal is dat een misrekening zo gemaakt is en het altijd 'bij benadering' blijft en je daardoor wellicht structureel iets hoger uitkomt.

Maar hey, als je afvalt en je voelt je er prettig bij gaat het natuurlijk prima!
Daar heb je zeker een punt! Ik neem het in overweging!
 
Ik vind het zo fijn om maar 200 kcal onder mijn onderhoud te zitten omdat ik daardoor nauwelijks behoefte heb aan snaaien. Iets wat ik echt heel moeilijk kan weerstaan. En juist daardoor val ik makkelijker af.
Maar goed, ik ga het dus even aankijken de komende weken/maanden.
 
Ik vind het zo fijn om maar 200 kcal onder mijn onderhoud te zitten omdat ik daardoor nauwelijks behoefte heb aan snaaien. Iets wat ik echt heel moeilijk kan weerstaan. En juist daardoor val ik makkelijker af.
Maar goed, ik ga het dus even aankijken de komende weken/maanden.

Zolang je afvalt en dit snel genoeg is voor u zou ik ook zo houden. Als je een tijdje stil staat zou ik het pas omlaag gooien.
 
Welkom en sterkte in December..
 
Zolang je afvalt en dit snel genoeg is voor u zou ik ook zo houden. Als je een tijdje stil staat zou ik het pas omlaag gooien.
Klinkt als mijn plan. :) Ik denk dat ik het zo ook ga doen. Ik heb geen haast en zit zeker, op van die heftige dieëten, niet te wachten.
Misschien in een later stadium inderdaad.

Welkom en sterkte in December..
Bedankt, jij ook haha.
 
Welkom en succes met het behalen van je doelen!
 
Back
Naar boven