MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Moest de "Boeuf bourguignon" even opzoeken maar dat klinkt heerlijk zeg!
Welk vlees gebruik je daar precies voor? Of volg je een specifiek recept?

Ik heb denk ik al zeker 2-3 jaar geen recept gevolgd. Doe nu alles op gevoel :).
Soms gebruik ik stooflappen, maar vandaag voor sukade lappen gegaan. Beetje vetter en daardoor dus extra smaakvol!

Eerst op hoog vuur in een flinke scheut olie aanbakken.

Zodra het vlees gekleurd is peper, zout, laurier, komijn en wat aromat overheen. Vervolgens een paar scheppen bloem erbij.

Als alle vocht is opgenomen afblussen met rode wijn. Ongeveer een half fles per kg vlees zou ik zeggen.

bouillon blokje erbij en lekker laten pruttelen..

Ik voeg daarnaast nog een paar wortels en een ui toe om mee te laten stoven.
 
Ik heb denk ik al zeker 2-3 jaar geen recept gevolgd. Doe nu alles op gevoel :).
Soms gebruik ik stooflappen, maar vandaag voor sukade lappen gegaan. Beetje vetter en daardoor dus extra smaakvol!

Eerst op hoog vuur in een flinke scheut olie aanbakken.

Zodra het vlees gekleurd is peper, zout, laurier, komijn en wat aromat overheen. Vervolgens een paar scheppen bloem erbij.

Als alle vocht is opgenomen afblussen met rode wijn. Ongeveer een half fles per kg vlees zou ik zeggen.

bouillon blokje erbij en lekker laten pruttelen..

Ik voeg daarnaast nog een paar wortels en een ui toe om mee te laten stoven.

Klinkt erg goed. Zal dit binnenkort eens gaan maken!
Heb nog nooit wat met stoofvlees gemaakt, maar doe je dit in een gewone koekenpan of een andere pan?
 
Ik heb denk ik al zeker 2-3 jaar geen recept gevolgd. Doe nu alles op gevoel :).
Soms gebruik ik stooflappen, maar vandaag voor sukade lappen gegaan. Beetje vetter en daardoor dus extra smaakvol!

Eerst op hoog vuur in een flinke scheut olie aanbakken.

Zodra het vlees gekleurd is peper, zout, laurier, komijn en wat aromat overheen. Vervolgens een paar scheppen bloem erbij.

Als alle vocht is opgenomen afblussen met rode wijn. Ongeveer een half fles per kg vlees zou ik zeggen.

bouillon blokje erbij en lekker laten pruttelen..

Ik voeg daarnaast nog een paar wortels en een ui toe om mee te laten stoven.

Klinkt lekker. Die advertentie servers zijn goed trouwens. Ik zie hiernaast nu een reclame voor recepten met groene (Ierse) koeien :)
 
Klinkt erg goed. Zal dit binnenkort eens gaan maken!
Heb nog nooit wat met stoofvlees gemaakt, maar doe je dit in een gewone koekenpan of een andere pan?
Nee, een ouderwetse juspan, of andere pan met dikke bodem waar het zonder aanbranden 1.5 -2 uur in kan blijven pruttelen :)
 
Klinkt erg goed. Zal dit binnenkort eens gaan maken!
Heb nog nooit wat met stoofvlees gemaakt, maar doe je dit in een gewone koekenpan of een andere pan?

Daar zal je geen spijt van krijgen. Laat mij maar weten wat je er van vindt :). Ik zou het in ieder geval 3 uur lang laten stoven trouwens.

Ik bak het in een koekenpan inderdaad, omdat die een dikke bodem heeft.
 
Klinkt lekker. Die advertentie servers zijn goed trouwens. Ik zie hiernaast nu een reclame voor recepten met groene (Ierse) koeien :)

Meen je niet?! Ze worden er inderdaad steeds beter in..

Nee, een ouderwetse juspan, of andere pan met dikke bodem waar het zonder aanbranden 1.5 -2 uur in kan blijven pruttelen :)

Does the trick as well ;).
2 uur is te kort. Ik adviseer om het in ieder geval 3 uurtjes te laten pruttelen.
 
Meen je niet?! Ze worden er inderdaad steeds beter in..



Does the trick as well ;).
2 uur is te kort. Ik adviseer om het in ieder geval 3 uurtjes te laten pruttelen.
Scary hm?

Als het helemaal in draadjes uit elkaar valt is het nog lekkerder idd :eating:
 
Ik heb denk ik al zeker 2-3 jaar geen recept gevolgd. Doe nu alles op gevoel :).
Soms gebruik ik stooflappen, maar vandaag voor sukade lappen gegaan. Beetje vetter en daardoor dus extra smaakvol!

Eerst op hoog vuur in een flinke scheut olie aanbakken.

Zodra het vlees gekleurd is peper, zout, laurier, komijn en wat aromat overheen. Vervolgens een paar scheppen bloem erbij.

Als alle vocht is opgenomen afblussen met rode wijn. Ongeveer een half fles per kg vlees zou ik zeggen.

bouillon blokje erbij en lekker laten pruttelen..

Ik voeg daarnaast nog een paar wortels en een ui toe om mee te laten stoven.

Oeh lekker hoor... en wat heb je aan tijdens het koken....
 
Scary hm?

Als het helemaal in draadjes uit elkaar valt is het nog lekkerder idd :eating:

Vind je? In dat geval zou ik er gewoon wat aan doen. Surfen met ad-blocker aan is al een goed begin in ieder geval.

:thumb:

Oeh lekker hoor... en wat heb je aan tijdens het koken....

No Homo :roflol:.

10/11
BW: Niet gewogen.

10-11-2017.png

Opmerkingen:
Wat een heerlijke training! :D
 
Vind je? In dat geval zou ik er gewoon wat aan doen. Surfen met ad-blocker aan is al een goed begin in ieder geval.
Gisteren was op mijn werk zonder Ad blocker. Dan valt het op, die rotzooi :D
 
Nice. Doe je zwaardere DL's met zo'n trap bar?
 
I don’t mind :D

Gelukkig maar! :P

Gisteren was op mijn werk zonder Ad blocker. Dan valt het op, die rotzooi :D

Zo ging ik laatst eens achter de pc van m'n pa zitten. Man, man, wat een drama zonder ad-blocker!

Nice. Doe je zwaardere DL's met zo'n trap bar?

Inderdaad ja! Om nog even terug te komen op de training van daarnet:

Squat:
5 kg zwaarder dan vorige week en minstens zo hard. Dit gaat lekker zeg..

Trap-Bar DL:
M'n trainingsmaat en ik zijn erachter waarom dit gevaarte een TRAP-bar heet hoor.. Alsof ze afscheuren, zeker bij het laatste setje, haha :P!

Lunges:
Oprecht makkelijk! Dat had ik niet verwacht zeg.

SLDL:
Deze training ook het tweede setje 10 herhalingen + mooie form zoals op de video te zien.. Volgende training lekker 12 reps maken met een beetje geluk :)

Sled-pushes:
Waar ik vorige week helemaal gesloopt was en 2 minuten op de grond lag, viel het mij nu behoorlijk mee. Dit gaat ook lekker dus!!
 
Zo ging ik laatst eens achter de pc van m'n pa zitten. Man, man, wat een drama zonder ad-blocker!



Inderdaad ja! Om nog even terug te komen op de training van daarnet:

Squat:
5 kg zwaarder dan vorige week en minstens zo hard. Dit gaat lekker zeg..

Trap-Bar DL:
M'n trainingsmaat en ik zijn erachter waarom dit gevaarte een TRAP-bar heet hoor.. Alsof ze afscheuren, zeker bij het laatste setje, haha :P!
Idd.

Mooie diepe squats ook nog broeder, kontje tot helemaal onder de vangbalk.

Tja... die trap-bar... als je rug niet zo sterk is kan je de DL meer uit je benen tillen en dus hogere getallen halen. Maar ik zou mijn rug liever sterker maken....
Tenzij het je natuurlijk echt om de traps te doen is, dan is het legitiem :)
 
Idd.

Mooie diepe squats ook nog broeder, kontje tot helemaal onder de vangbalk.

Tja... die trap-bar... als je rug niet zo sterk is kan je de DL meer uit je benen tillen en dus hogere getallen halen. Maar ik zou mijn rug liever sterker maken....
Tenzij het je natuurlijk echt om de traps te doen is, dan is het legitiem :)

Ik stond zelf behoorlijk te kijken van de diepte. Ben er erg bij mee!

En wat nou als ik alles tegelijk sterker maak? :)


11/11:
BW: 89.4

Katertje van gisteren. Gelukkig nog wel zo een 6.5 uur slaap kunnen pakken en gewoon gaan trainen.

11-11-2017.png


Opmerkingen:
Prima progressie gemaakt, ondanks de kater.

 
Katertje van gisteren. Gelukkig nog wel zo een 6.5 uur slaap kunnen pakken en gewoon gaan trainen.

Op karakter dus, dat zijn de lekkerste :)
 
Katertje van gisteren. Gelukkig nog wel zo een 6.5 uur slaap kunnen pakken en gewoon gaan trainen.
Ik ben trots op je! Ik ben ook wel weer toe aan een katertje...
 
Op karakter dus, dat zijn de lekkerste :)

Uhu. Het ging in ieder geval stukken beter dan vandaag... :(

Ik ben trots op je! Ik ben ook wel weer toe aan een katertje...

Haha! Feestje gepland dan?

Eerst helemaal hersteld zijn! :p

Wel verstandig!

Dat was ik vandaag niet in ieder geval....

13/11
BW: Niet gewogen

Training:
High-bar squat: 5x3x95
DL 3x5x110

Opmerkingen:
Het was vanmorgen helaas weer eens tijd voor een ouderwetse k*t training.. Vraag mij niet waarom, maar het ging gewoon niet. Ik was dit weekend thuis-thuis geweest, maar daar wel geprobeerd zoveel mogelijk te eten. Allicht dat het toch nog een resultaat was van m'n verstoorde slaapritme.. Ik was in ieder geval niet fit en had daarnaast behoorlijk last van gasvorming, wat het bracen natuurlijk erg moeilijk maakt.
De 95 kg voelde als 110 en daarom heb ik het maar bij triples gelaten. Toen gewoon deads gedaan en gestopt.

Ik baal ervan, maar aan de andere kant moet ik juist blij zijn! Als dit pakweg een jaar geleden was gebeurt had ik gewoon doorgepusht en mijzelf opgebrand. Nu gewoon verstandig geweest door het volume te verlagen en daarnaast alle assistance te skippen.
 
Je begint aardig dikke guns te krijgen man! Goed bezig. IMO is je potentie groot voor deze sport. Je gains gaan dan misschien langzaam, maar je trainingen zijn top en je eetlust/dieet ook.

Wat betreft je training doe je het goed om volume te verlagen. Persoonlijk doe ik het altijd andersom. Intensiteit terug schroeven aangezien techniek dan toch nergens op lijkt. Het volume en assistence omhoog. Kwestie van voorkeur.
 
Back
Naar boven