XXL Nutrition

Gesloten LOG Amateurtje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Waarom maak je die veerbeweging bij je legpress? Je duwt uit en dan veer je een beetje, voordat je je benen weer intrekt...


Ik heb geen idee, automatisch denk ik.
 
Zit het net te bekijken, is me ook nooit echt heel erg opgevallen:P Wist wel dat ik dat een beetje deed.
 
Nooit zo bekeken, maar klinkt best logisch. De volgende keer doe ik het gewoon zonder schoenen haha. Vroeg me al af waarom zoveel mensen dat deden zonder schoenen. Thanks voor de info!!

Inderdaad, gewoon lekker squatten op de sokken........doe ik ook.
 
Ik vraag me af of je dan je benen niet onnodig belast...sterker nog, als je knieën doorschieten heb je een flinke uitdaging met zulke gewichten :bang:

Doorschieten gebeurd niet, dat is zowieso 1 ding waar ik heeeeel erg op Let. Misschien dat ik het daarom doe
 
Vandaar dat het bij jou in de gym rond dat tijdstip zo rustig is?! :roflol:

Was het maar zo'n feest.......ze zijn er schijnbaar aan gewend ofzo??? Zelfs als ik extra veel setjes squat met dus extra zweet tot gevolg blijven ze nog gewoon komen.........misschien ruik ik naar bloemetjes :roflol:
 
Doorschieten gebeurd niet, dat is zowieso 1 ding waar ik heeeeel erg op Let. Misschien dat ik het daarom doe

Ja, goed dat je daar op let hoor...Heb daar heel nare filmpjes van gezien :kots:
 
Ja, goed dat je daar op let hoor...Heb daar heel nare filmpjes van gezien :kots:

Ja ik ook pffff. En zowieso doe ik de legpress niet alleen haha. Staat iemand bij. Deze keer stond hij te filmen haha. Maar ik kan wel aanvoelen of ik het nog aankan of niet, zo niet, 1 schreeuw, en hij staat er bij haha
 
Omg heb dit net gevonden :

About ten years ago , I was in gym working out with a guy who was a big believer in a little bounce at the END of the rep.
One day I happen to be watching him as he was on the leg press.Rep after rep with his little bounce. Then out of nowhere I heard this loud scream and a deperate cry for help.As he was bouncing ; in the leg press , his lower body wouldnt extent. (no bullshit) He was basicly paralysed in the leg press machine.
We had to unload the leg press machine. I think about 6 plates. He tried to get himself out of the machine ,but his lower body wouldnt move.
Someone called the paramedics , and of course it took them foreever too arrive.
When they finally came , they had to shove a needle or two in him. (I cant remember where)
After 10-15 mins of crying ,he got some mobility back , but was still in the strangest position.

About a month later , he returns with a new philosophy: NEVER BOUNCE ON WEIGHT BEARING EXERCISES





IK DOE DIT NOOIT MEER ahhaha
 
Let ook op je knieën bij die legpress. Ik zie denk ik dat je knieën flink naar binnen gaan, probeer ten alle tijde je knieën naar buiten te duwen en niet naar binnen te laten komen.
 
Let ook op je knieën bij die legpress. Ik zie denk ik dat je knieën flink naar binnen gaan, probeer ten alle tijde je knieën naar buiten te duwen en niet naar binnen te laten komen.

Ik zal het eens vanaf achter laten filmen, dan ga ik even kijken of het zo lijkt, of dat het echt zo is. Want zover ik weet gaat het recht :)
 
Ik kreeg deze tip over Legpress:

Niet met handen op je knieën helpen. De stand van je gewricht veranderd en er komt zo erg veel druk op je kruisbanden te staan. Waardoor je sneller kans op letsel hebt van je banden of meniscus.

Klopt dit.. of ?
 
Ik kreeg deze tip over Legpress:

Niet met handen op je knieën helpen. De stand van je gewricht veranderd en er komt zo erg veel druk op je kruisbanden te staan. Waardoor je sneller kans op letsel hebt van je banden of meniscus.

Klopt dit.. of ?
Het is sowieso een legpress en geen handpers.
 
Ik zal het eens vanaf achter laten filmen, dan ga ik even kijken of het zo lijkt, of dat het echt zo is. Want zover ik weet gaat het recht :)
Ik kreeg deze tip over Legpress:

Niet met handen op je knieën helpen. De stand van je gewricht veranderd en er komt zo erg veel druk op je kruisbanden te staan. Waardoor je sneller kans op letsel hebt van je banden of meniscus.

Klopt dit.. of ?

Natuurlijk klopt dit... in je filmpje zie je duidelijk dat je na 2a3 reps moeite hebt, op dat moment druk je je handen op knieën en lukt het makkelijk nog 3x... dus ja
 
Natuurlijk klopt dit... in je filmpje zie je duidelijk dat je na 2a3 reps moeite hebt, op dat moment druk je je handen op knieën en lukt het makkelijk nog 3x... dus ja

Oke dus dit kan blessures opwekken ?
 
Oke dus dit kan blessures opwekken ?

Ik zeg niet dat het gebeurd maar de punten die al aangehaald zijn: verkeerde schoenen, verkeerde stand benen/knieën, het heen en weer veren op het einde, en het weg pushen met de handen gaan denk ik niet in je voordeel werken. ( ook al moet ik heel stiekem toegeven dat ik ook wel eens uit automatisme de handpress uitvoer :eyes:)
 
Ik zeg niet dat het gebeurd maar de punten die al aangehaald zijn: verkeerde schoenen, verkeerde stand benen/knieën, het heen en weer veren op het einde, en het weg pushen met de handen gaan denk ik niet in je voordeel werken. ( ook al moet ik heel stiekem toegeven dat ik ook wel eens uit automatisme de handpress uitvoer :eyes:)

Ik ga er op letten.

Advies voor goede schoenen ? :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven