AndroidHealthClinic

Beleggingen & De Beurs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klopt wel wat hij zegt, maar met diversificatie beleg je om niet te verliezen, niet om te winnen. Ik doe een beetje van alles wat vanwege FOMO.
 
Klopt wel wat hij zegt, maar met diversificatie beleg je om niet te verliezen, niet om te winnen. Ik doe een beetje van alles wat vanwege FOMO.
Sorry, maar wat je zegt is klinkklare onzin.

Niet de markt volgen wil zeggen dat je de markt wil verslaan (immers, je keuze is afhankelijk van rendement rationeel gezien). De kans dat je de markt verslaat is praktisch gezien nihil, want je hebt een klein vermogen, niet-toereikende infrastructuur, lager kennisniveau (dan de markt), geen netwerk, geen conference calls etc etc etc.

Stockpicken is simpelweg een manier om slechter dan de markt te presteren, afgezien van een paar lucky shots.
 
Er zijn genoeg aandelen die meer dan 6% stijgen op jaarbasis, maar dat is niet per se een gegeven.
 
:roflol: onverbeterlijk.
Wetenschap toont ook gewoon aan dat traden en stockpicken een lager rendement geeft, maar de gemiddelde Nederlander/Belg weet het beter hoor.

Toont maar weer aan dat de gemiddelde mens irrationeel handelt waardoor market inefficiency ontstaat. Ook bewezen door de wetenschap overigens.

Ik hoef mij verder niet te bewijzen, maar iemand goed advies geven is nooit misplaatst.
 
Ik heb zelf ook een beetje geld zitten in iets dergelijks hoor, als iets als Robeco ook meetelt, maar ik vind zelf onderzoek doen leuker. Tot nu toe levert het niet veel op, maar dividend blijft (als het goed is) toch wel komen. Als ik dat van Robeco te saai vind worden dan zal ik misschien ook eens naar dat IShares kijken wat jij zei :).
 
Klopt wel wat hij zegt, maar met diversificatie beleg je om niet te verliezen, niet om te winnen. Ik doe een beetje van alles wat vanwege FOMO.
Er zijn genoeg aandelen die meer dan 6% stijgen op jaarbasis, maar dat is niet per se een gegeven.

het gaat er niet om dat je relatief weinig verdient of dat je niet belegt om te winnen. Het gaat erom dat je altijd het beste rendement wil behalen voor het risico dat je neemt. Op de beurs verdien je gemiddeld meer dan op je spaarrekening omdat je meer risico neemt. Met een markt etf heb je de beste risico/rendement relatie. Als je dan meer rendement en meer risico wil nemen dan kan je simpelweg een groter deel van je totaal vermogen in die etf doen wat eerst op de bank stond, of een leveraged product met als onderliggende waarde die desbetreffende etf. Dat doet het gemiddeld altijd beter dan in een of een paar aandelen zitten die misschien ook wel een hoog rendement geven.

Overigens stel je met die 2 posts dat het op de een of andere manier mogelijk is om de winnaars te kiezen. Dat is praktisch (zeker voor de gemiddelde particulier) onmogelijk en kost alleen maar geld op de lange termijn.
 
:roflol: onverbeterlijk.
Wetenschap toont ook gewoon aan dat traden en stockpicken een lager rendement geeft, maar de gemiddelde Nederlander/Belg weet het beter hoor.

Toont maar weer aan dat de gemiddelde mens irrationeel handelt waardoor market inefficiency ontstaat
. Ook bewezen door de wetenschap overigens.

Ik hoef mij verder niet te bewijzen, maar iemand goed advies geven is nooit misplaatst.
dikgedrukt is natuurlijk wel een beetje tegenstrijdig, als er inefficiency zou zijn dan zou stockpicken wel nuttig zijn. Het cruciale is dat je niet weet wanneer iets efficient is of niet en dat correcties vaak een hele business cycle duren.
 
dikgedrukt is natuurlijk wel een beetje tegenstrijdig, als er inefficiency zou zijn dan zou stockpicken wel nuttig zijn. Het cruciale is dat je niet weet wanneer iets efficient is of niet en dat correcties vaak een hele business cycle duren.
Market inefficiency is ingeprijsd.
En inderdaad je 2e punt is geheel valide. Transparantie ontbreekt. Je weet dat mensen irrationeel zijn, echter niet wanneer en waar.
 
Vanochtend Pharming ingekocht op 1,309. Alleen jammer dat hij nu net vandaag zakt haha. Ach het is langere termijn
 
heb tussendoor nog wat pharming aandelen gekocht met een gemiddelde koers van 1.,3. Vandaag voor het eerst in het groen
 
Had je voor augustus gekocht? Dan ben je wel goed nu ja.


In April. Stond op 0.70.

Maar helaas, zat te dubben of leuk bedrag op Ripple gooien of op Pharming. Heb het gedaan op Ripple en een bedragje op Pharming. Maar vind het toch leuk dat mn bedragje verdubbelt is
 
  • Like
Waarderingen: LM
Zijn er hier toevallig nog meer tering saaie Bogleheads met mij

lekker 100% VWRL via DEGIRO mmmmm
 
Wordt er hier nog een beetje met geld gesmeten?
 
Ben je zo'n wunderkind? Anders investeer ik wel even bij jou, m'n wederhelft. 🤭
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven