XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Ik baal ervan, maar aan de andere kant moet ik juist blij zijn! Als dit pakweg een jaar geleden was gebeurt had ik gewoon doorgepusht en mijzelf opgebrand. Nu gewoon verstandig geweest door het volume te verlagen en daarnaast alle assistance te skippen.
Ik brand mezelf gewoon op hoor, laat me niet kennen :) Daarna vaak wel een extra rustdag :(
 
Je begint aardig dikke guns te krijgen man! Goed bezig. IMO is je potentie groot voor deze sport. Je gains gaan dan misschien langzaam, maar je trainingen zijn top en je eetlust/dieet ook.

Wat betreft je training doe je het goed om volume te verlagen. Persoonlijk doe ik het altijd andersom. Intensiteit terug schroeven aangezien techniek dan toch nergens op lijkt. Het volume en assistence omhoog. Kwestie van voorkeur.

Bedankt Rob! Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen.

Toevallig had ik kort geleden een videootje gezien waarin uitgelegd werd dat het in een deload in principe verstandiger is om het volume te verlagen, dan de intensiteit te verlagen. Ik meen dat het van EliteFTS was, maar pin mij er niet op vast..

Ik brand mezelf gewoon op hoor, laat me niet kennen :) Daarna vaak wel een extra rustdag :(

Nou, die squats voelden zo zwaar dat ik de 5 reps simpelweg niet eens had gehaald. Dan is kiezen tussen volume of intensiteit verlagen..
Aangezien ik de afgelopen tijd weer behoorlijk hoog in volume heb getraind en ik daarnaast aardig veel heb gelopen leek het mij in deze situatie de meeste verstandige keuze om het gewoon te houden mij minimaal volume.
Lekker herstellen nu! Vandaag ook al tering veel gegeten :roflol:
 
Nou, die squats voelden zo zwaar dat ik de 5 reps simpelweg niet eens had gehaald. Dan is kiezen tussen volume of intensiteit verlagen..
Aangezien ik de afgelopen tijd weer behoorlijk hoog in volume heb getraind en ik daarnaast aardig veel heb gelopen leek het mij in deze situatie de meeste verstandige keuze om het gewoon te houden mij minimaal volume.
Lekker herstellen nu! Vandaag ook al tering veel gegeten :roflol:
Ja da's wel een verschil natuurlijk. Ik moet juist altijd weinig eten, anders word ik meteen vet :( En van een dagje jezelf opbranden val ik echt niet af.
 
Ja da's wel een verschil natuurlijk. Ik moet juist altijd weinig eten, anders word ik meteen vet :( En van een dagje jezelf opbranden val ik echt niet af.

En zo is iedereen verschillend.. Dat laatste is natuurlijk belangrijk om je te beseffen. Voor veel mensen zit er maar een klein verschil tussen het minimaal effectieve trainingsvolume en het volume waarvan je niet goed genoeg herstelt.

14/11

Na de training van gisteren weet ik even niet zo goed wat ik nu ga doen deze week.. Het volume algeheel verlagen, gewoon aan het programma vast houden, of misschien wel even helemaal niks doen.. Hmm lastig hoor.

Oh, vandaag ben ik trouwens druk bezig met bedrijfsbezoeken plannen voor mijn scriptie! Morgen zoals het nu lijkt de hele dag 'on the road' voor onderzoek! :)
 
En zo is iedereen verschillend.. Dat laatste is natuurlijk belangrijk om je te beseffen. Voor veel mensen zit er maar een klein verschil tussen het minimaal effectieve trainingsvolume en het volume waarvan je niet goed genoeg herstelt.
Hmmmm.... misschien is mijn normale trainingsvolume wel niet effectief. Ik vertoon al een jaar of 2 niet echt veel vooruitgang meer. Toch heb ik niet het idee dat mijn trainingen erg slap zijn, of dat ik veel reserve over houd.

Oh, vandaag ben ik trouwens druk bezig met bedrijfsbezoeken plannen voor mijn scriptie! Morgen zoals het nu lijkt de hele dag 'on the road' voor onderzoek! :)
Je was toch al met je afstuderen bezig? Of is de scriptie al voor een vervolg (masters?).
 
Nette form op je deads :rolleyes:
 
Hmmmm.... misschien is mijn normale trainingsvolume wel niet effectief. Ik vertoon al een jaar of 2 niet echt veel vooruitgang meer. Toch heb ik niet het idee dat mijn trainingen erg slap zijn, of dat ik veel reserve over houd.


Je was toch al met je afstuderen bezig? Of is de scriptie al voor een vervolg (masters?).

Dat meende ik eerder al eens te hebben gelezen inderdaad. Van daar dat je zo nu en dan ook wat alternatieve trainingsvormen aan het proberen bent denk ik? Ik kan hier wel een heel verhaal houden over effectieve trainingsvormen, maar dat ga ik lekker niet doen :D. Uiteindelijk reageert ieder lichaam anders en moet je ook vooral iets doen dat je leuk vindt! Zoals ik vandaag bijvoorbeeld deed :D

Jazeker! Ik ben nu bezig met mijn afstudeerscriptie.

Als het allemaal zwaarder gaat om wat voor reden dan ook dan zou ik voor 3x5 gaan ipv 5x5, daar wordt je ook gewoon sterker mee.


Wat is de definitie van "helemaal hersteld"? :D


Mwah, misschien....

Meh. Zo weinig volume :(.

Tja.. Dat is een goede vraag Star!

:klink:

Nette form op je deads :rolleyes:

Bedankt Jesper! Daarover kan ik opzich niet klagen inderdaad. De kracht was er alleen niet helaas.

De beef bourguignon is in de maak :D

Niiiice! :) Ruikt heerlijk, of niet dan?!
Ik heb het gisteren ook nog gehad met gekookte aardappelen en spruiten.
 
14-11.png
 
Hmmmm.... misschien is mijn normale trainingsvolume wel niet effectief. Ik vertoon al een jaar of 2 niet echt veel vooruitgang meer. Toch heb ik niet het idee dat mijn trainingen erg slap zijn, of dat ik veel reserve over houd.


Je was toch al met je afstuderen bezig? Of is de scriptie al voor een vervolg (masters?).
Meer volume doen dan.
 
Het was goddelijk zeg :D
Had het met aardappel en doperwten en wortels.

20171114_191309_HDR.jpg
 
Denk je? Vergeet niet dat neet61 zijn werkcapaciteit waarschijnlijk wat lager ligt dan dat van ons.



Looks goooooood! Fijn dat het gesmaakt heeft :D
"Once you have specificity handled, The single most important factor in making progress in your training is… doing more volume. Wait, that’s it? Yes, really that’s it. As a coach, the single most important thing that I can do for any client to get them past a plateau is to believe in a program that has them doing more volume than they’ve ever done before. If you’ve ever heard of the 80/20 rule, the 80% of programming success is doing more work and working harder than you have in the past.

I can hear a lot of you saying, “Duh!” from a mile way. And you know what? It is obvious. But if it is so obvious why does it seem so many of us have forgotten this simple truth? If you want to keep making progress as a trainee, you need to consistently raise your volume every time you stall. Year after year, your volume should be increasing.

Haven’t you ever wondered why there is that one “bro” at the gym who “doesn’t know anything about training” but is brutally strong? Did you just chalk it up to genetics? While that is probably a part of it, another big part of it is that he probably hasn’t been brainwashed by the “overtraining” police. He goes hard… every… single… day.

Here is the bottom line: the more volume you can do, and recover from, the more significant the adaptation will be. That’s it, guys. That’s really the bottom line."

One Weird Programming Trick To Increase Your Strength!
 
Heb niet veel tijd om nu te reageren EigenWereld maar linkjes zien er wel interessant uit. :thumb: Was even bang dat er filmpjes gingen komen van een met steroiden volgespoten getatoeerde mongool, maar verre van dat :)

Toevoeging:
Goed verhaal, volume moet dus omhoog als ik verder wil. Maar ik ben niet bereid om langere sessies dan 90 minuten te draaien, en met 5x5 zit ik tegen plafonds waar ik niet makkelijk bovenuit kom. De oplossing is denk ik om (tijdelijk) minder volume te doen maar wel meer gewicht en zo sterker te worden, en daarna het volume weer op te bouwen. Zo kan het totale tonnage toch weer toenemen. In die richting zit ik te denken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste dag van mijn 8-weeks afstudeerscriptie. Dat wordt even schakelen!

Succes nog. Hoe staat het er nu mee?

Trainingen zien er netjes uit btw. Beetje teruggelezen.

Ook top dat je zo bezig bent met uitvoering.
Zou ik meer moeten doen..
 
Hmmmm.... misschien is mijn normale trainingsvolume wel niet effectief. Ik vertoon al een jaar of 2 niet echt veel vooruitgang meer. Toch heb ik niet het idee dat mijn trainingen erg slap zijn, of dat ik veel reserve over houd.

Meer volume is voor jou niet de oplossing op dit moment. Langer een programma blijven volgen wel. Heb het al eerder gezegd: je kan bijvoorbeeld niet verwachten op squats sterker te worden als je tussendoor 6 weken lang pistol squats en jump squats gaat doen. Daar zit vrijwel geen gunstige carry over in.

Pas daarna kan je met volume gaan rommelen. Dat hoeft overigens ook niet heel drastisch, het is eigenlijk gewoon een kwestie van een extra set toevoegen en goed kijken wat dat met je gains en herstel doet.
 
Meer volume is voor jou niet de oplossing op dit moment. Langer een programma blijven volgen wel. Heb het al eerder gezegd: je kan bijvoorbeeld niet verwachten op squats sterker te worden als je tussendoor 6 weken lang pistol squats en jump squats gaat doen. Daar zit vrijwel geen gunstige carry over in.

Pas daarna kan je met volume gaan rommelen. Dat hoeft overigens ook niet heel drastisch, het is eigenlijk gewoon een kwestie van een extra set toevoegen en goed kijken wat dat met je gains en herstel doet.
Tja, ik snap wat je zegt, en je hebt ongetwijfeld gelijk..... maar (er komt een maar :D )
het is zo saai om maanden (jaren?) achter elkaar 2x per week squats te doen. Dus de hamvraag is: heb ik dat commitment of niet.
 
Vertel dat maar in de spiegel....:D
 
Back
Naar boven