XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

netjes hoor, Barbarian wall pulley: staat ook nog op mij lijstje
Thanks. Ja is een erg mooi/goed stuk! Alleen zorgen dat je hem goed in je muur verankerd
 
Mijn nieuwe garage gym is klaar! Heb zelf vermaakt wat moest vermaakt worden, hield niet veel in.
Nieuw:
-Fortex half rack met dip accessoire : Heel mooi, degelijk rack. Zit in elkaar met oversized bouten Staat heel stabiel, weinig op aan te merken. Een nadeel die ik heb is dat de west side gaten net te laag zitten om mijn bench perfect in te stellen. Nu staat de hoogte goed maar kon nog ietsje perfecter zijn (in principe zou ik zelf wel een gaatje kunnen bij boren). De spotters zijn 50Cm lang en das lang genoeg eigenlijk, Ook heb je een veel vrijer gevoel dan in een volledige cage. De J-hooks zijn beter dan van mijn barbarian rack, bij mijn barbarian waren de Jhooks volledig bekleed in rubber. Bij fortex is alleen de opstaande kant+het onderkantje bekleed en het schuine stuk niet waardoor de bar iets makkelijker uitneemt.

Maar voor je hoogte voor bench evt een (10mm) plaat/rubber mat onder je platform leggen?
Heb je onder het hout ook rubber liggen ivm contactgeluid?
 
Maar voor je hoogte voor bench evt een (10mm) plaat/rubber mat onder je platform leggen?
Heb je onder het hout ook rubber liggen ivm contactgeluid?
Onder het hout heb ik geen rubber liggen nee. Gezien ik daar gewoon op sta of neerlig op mijn bench. Maakt geen geluid eigenlijk :)
 
Eerste foto's van mijn nieuwe trainingsplekje:
dbb1.jpg

dbb2.jpg
 
Dat ziet er erg netjes uit maat! Altijd zalig dat nieuw materiaal!
 
Dat ziet er erg netjes uit maat! Altijd zalig dat nieuw materiaal!
Thanks.
Ik ben benieuwd naar mijn eerste training morgen. Ik heb de hoogte van de hooks en spotters als uitgezocht. Veel aangenamer dan in de gym. :)
En dat bankje schuift niet zo en heeft tenminste de juiste hoogte. Het staat ook als een huis.
De half-cage staat ook waanzinnig stabiel. Ik heb eens een paar pull-ups en chin-ups gedaan. Ook de eerste baar ooit waar ik enigszins comfortabel pull-ups aan kan doen. :)

De dip-steunen staan nog in back-order.
 
Rik76 : mooi half rack, lekker stevig ook om te trainen. Ik heb hetzelfde maar dan nog in de glanzende uitvoering, die nieuwe matte kleur staat heel mooi! :)

Geniet van de aankoop!
 
Ziet er top uit. Ik heb hem zelf ook staan en ben er zeer blij mee.

Hele goede beslissing om de dip steunen erbij te nemen.
Geeft zeker een hele goede meerwaarde.

Kleine tip. Ik heb bij zowel de spotters, afleghaken en dipsteunen filt aan de binnenkant geplakt voor het beschadigen vam het rack aangezien het ijzer op ijzer is. Het zou zonde zijn van het rack als het daardoor zou beschadigen en is een kleine moeite.
 
Rik76 : mooi half rack, lekker stevig ook om te trainen. Ik heb hetzelfde maar dan nog in de glanzende uitvoering, die nieuwe matte kleur staat heel mooi! :)

Geniet van de aankoop!
Yep, die matte kleur maakt het net wat mooier. Ben er heel tevreden over.
Ziet er top uit. Ik heb hem zelf ook staan en ben er zeer blij mee.

Hele goede beslissing om de dip steunen erbij te nemen.
Geeft zeker een hele goede meerwaarde.

Kleine tip. Ik heb bij zowel de spotters, afleghaken en dipsteunen filt aan de binnenkant geplakt voor het beschadigen vam het rack aangezien het ijzer op ijzer is. Het zou zonde zijn van het rack als het daardoor zou beschadigen en is een kleine moeite.
Goeie tip. Ik had ook al zitten denken over iets dat ik er tussen zou kunnen plakken.
Ik had al eens gekeken of van die vilten stickertjes voor onder b.v. stoelen zouden passen, maar die zijn te dik.
Welk vilt heb jij gebruikt?
 
Van die standaard viltjes kan je gewoon bij de Action oid halen. Zijn van die viltjes op een vel in allerlei maten zie onder.
 
Laatst bewerkt:
Die dingen heb ik, maar die zijn veel te dik.
Met de nieuwe spotters en j-hooks zijn de toleranties iets kleiner gemaakt denk ik. Die dingen passen er nooit tussen.

Ik denk dat ik echt een velletje vilt moet gaan zoeken en met contactlijm moet werken.
 
Hum vreemd bij mij passen ze er wel tussen en mijn rack is een klein jaartje oud.

Ik moet wel zeggen dat ze goed strak zitten dus absoluut geen speling.
 
Hum vreemd bij mij passen ze er wel tussen en mijn rack is een klein jaartje oud.

Ik moet wel zeggen dat ze goed strak zitten dus absoluut geen speling.
Dan moet ik het toch eens proberen. Maar op het eerste zicht maakt het echt geen kans.

En je hebt ze er aan 2 kanten tussen zitten? (voor en achter)
 
Voor achter en zijkant. De viltjes worden ook vanzelf wat platter naarmate ze geklemd zitten.
 
Zo erg is dat toch niet dat je lichte krasjes krijgt van de spotters :p bij fortex is er handig plastiek in verwerkt tegen krassen xD
 
Zo erg is dat toch niet dat je lichte krasjes krijgt van de spotters :p bij fortex is er handig plastiek in verwerkt tegen krassen xD
Mja,ik ga toch eens voor een dun vel vilt moeten gaan kijken. Die anti-kras viltjes passer er echt niet tussen. (ofwel zijn de mijne heel erg dik??)
Mijn vriendin weet iig waar ik A4 vellen zwart vilt kan scoren. :)

Ja, die Fortex is een hele mooie. Niet voor niks dat ik erg lang getwijfeld heb. ;)
 
In Januari begonnen met de home gym en wat simpel spul gekocht (het meeste hiervan is ondertussen alweer weg). In de tussentijd is er een lat pulley bij gekomen, 215Kg schijven, MegaTec smith machine en 1-10Kg chrome dumbells. Verder is er een ander bankje gekomen + bicep curl en leg extension attachment. Lat Pulley staat niet op de foto, echter heb ik die al eens gepost.

20171204_180200.jpg

20171204_180145.jpg

20171204_180208.jpg
 
Hoe bevalt die smith machine? Je gebruikt hem ook als half rack zie ik?
 
Back
Naar boven