Fitness Seller

DHEA niet meer te verkrijgen?

Bezoekers in dit topic

BarbellManiak

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
1.575
Waardering
96
Lengte
1m80
Hallo

Voorheen gebruikte ik DHEA van XXL nutrition maar deze word helaas niet meer verkocht en kan hem ook elders dus niet vinden. Wat is er aan hand?
 
dhea is dit wel een legaal middel? heb gevoel als ik dit goedje neem dat ik aan de anabolen zit of het werkt gewoon super goed.
 
dhea is dit wel een legaal middel? heb gevoel als ik dit goedje neem dat ik aan de anabolen zit of het werkt gewoon super goed.

Het is een steroide hormoon, echter zonder anabole werking.

DHEA is echter geen anabole steroïde, want het heeft geen aantoonbare anabole (≈ weefsel- en spieropbouwende) werking. DHEA wordt bij de mens in grote hoeveelheden aangemaakt door de bijnieren op leeftijden tussen de 20 en 30 jaar en neemt daarna gestadig af. De gemiddelde gehaltes aan DHEA in het bloed komen goed overeen met de inverse sterfte-ratio per leeftijdsklasse, tevens is er een opmerkelijke omgekeerde correlatie tussen bepaalde volksziektes als diabetes, hart en vaatziekten, kanker met DHEA-gehaltes in het bloed. Dit heeft geleid tot de voorlopig nog onbewezen aanname door een aantal medici dat suppletie van DHEA bij mensen op hogere leeftijd (vanaf 40 jaar) de mortaliteit zou kunnen terugdringen en de gemiddelde leeftijd zou kunnen verhogen. DHEA wordt ook wel het anti-stresshormoon genoemd vanwege de bewezen positieve werking op het humeur en bij depressiviteit, de werkingswijze is echter onduidelijk. Een andere bewezen werking bij suppletie is de verbetering en mogelijke normalisering van het immuunsysteem en tegengaan van osteoporose[2].
 
Gaat het NVWA dit product niet illegaal maken?
 
Hallo

Voorheen gebruikte ik DHEA van XXL nutrition maar deze word helaas niet meer verkocht en kan hem ook elders dus niet vinden. Wat is er aan hand?

Middelen die niet doen wat ze beloven verdwijnen meestal vanzelf.
 
Gaat het NVWA dit product niet illegaal maken?
Eind jaren negentig kon je dit zonder voorschrift kopen in NL. Daarna een tijd niet meer en sinds een paar jaar is het weer vrij verkrijgbaar in NL. In België sowieso niet.
 
Middelen die niet doen wat ze beloven verdwijnen meestal vanzelf.
DHEA is een antiaging middel maar het is geen middel dat je iets zal opleveren op gebied van spierwinst of kracht. Nutteloos voor bodybuilding.
 
Back
Naar boven