XXL Nutrition

Basicfit Analyse

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

JL.

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
14 jan 2014
Berichten
115
Waardering
43
Lengte
1m88
Massa
100kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Vandaag na het trainen zag ik een computer kast staan met weegschaal. Dit was iets nieuws bij Basicfit, het is gemaakt voor het meten van water, bot, spier en vet massa.

Nu train ik al een aantal jaartjes, ik weeg zo'n 95kg en mijn laatste meting in hartje zomer, was mijn vetpercentage 10. Dit betreft een 7 punts huidplooimeting, volgens mij best betrouwbaar als ik naar mezelf kijk.

Waar de Basicfit "Analyse" me kwam aanzetten (afgerond):
KG 94
Vet 23%
Spiermassa 74%
Botmassapercentage 4%
Overig weefsel 0%
Lichaamsvocht percentage 52%

Ff serieus de rest kan me een reet roesten, maar 23% vet..... Nog nooit in mijn leven ben ik boven de 13/15% vet geweest. Iemand enig idee of ik dit serieus moet gaan nemen. Heb mezelf drie keer gemeten op dat ding, en er kwam ongeveer telkens het zelfde resultaat uit.

Viscetaal vet misschien, al een tijdje last van een opgeblazen buik, wel blokken alleen opgezette buik. Vind het dan nog erg veel voor Viscetaal vet, maar drie keer meten ik ben sprakeloos in iedergeval.
 
Totaal niet betrouwbaar zo'n dik
 
Volgens die weegschaal heb je 153% totale massa. Dus kennelijk weeg je stiekem zo'n 144 kg. En je hebt blijkbaar ook 0% overig weefsel. Je bestaat enkel en alleen uit bot, spiermassa, vet of vocht. Of die weegschaal klopt niet of je bent een hele rare snuiter ;)
 
  • Like
Waarderingen: JL.
Geeft bij mij ook iets van 22 aan, niet naar kijken...gebruik hem alleen voor het wegen en laat de rest achterwege
 
  • Like
Waarderingen: JL.
Volgens die weegschaal heb je 153% totale massa. Dus kennelijk weeg je stiekem zo'n 144 kg. En je hebt blijkbaar ook 0% overig weefsel. Je bestaat enkel en alleen uit bot, spiermassa, vet of vocht. Of die weegschaal klopt niet of je bent een hele rare snuiter ;)

Haha het weefsel percentage is idd ook erg wazig!
 
hèhèhè dikke!!!! :D
 
  • Like
Waarderingen: JL.
Dit betreft een 7 punts huidplooimeting

is net zo onbetrouwbaar ...

leuk om je progressie mee te meten maat tel ook daar maar gerust een aantal procenten bij op


(bij de Basis Fit in Helmond hebben ze een hele goede en betrouwbare weegschaal op last van de directie weggehaald

nu staat hier ook zo'n kutkast :roflol:)
 
is net zo onbetrouwbaar ...

leuk om je progressie mee te meten maat tel ook daar maar gerust een aantal procenten bij op


(bij de Basis Fit in Helmond hebben ze een hele goede en betrouwbare weegschaal op last van de directie weggehaald

nu staat hier ook zo'n kutkast :roflol:)

Geld wolven zijn het, kost je drie euro extra om gebruik te maken van dat apparaat.

Wat is volgens jouw wel een betrouwbaar meting?
 
Geld wolven zijn het, kost je drie euro extra om gebruik te maken van dat apparaat.

Wat is volgens jouw wel een betrouwbaar meting?

Jwdoetookmee is de expert

op dit forum als het gaat om

vetpercentage metingen,

volgens mij kan het alleen na

overlijden met 100 procent

zekerheid worden vastgesteld
 
Volgens die weegschaal heb je 153% totale massa. Dus kennelijk weeg je stiekem zo'n 144 kg. En je hebt blijkbaar ook 0% overig weefsel. Je bestaat enkel en alleen uit bot, spiermassa, vet of vocht. Of die weegschaal klopt niet of je bent een hele rare snuiter ;)
vocht is een groot deel van je spiermassa en extra cellulaire vloeistof hoort hier ook bij. Zelfs vetmassa bevat wat vocht maar veel minder. Je kan deze percentages dus niet bij elkaar optellen om op een totaal te komen.
 
vocht is een groot deel van je spiermassa en extra cellulaire vloeistof hoort hier ook bij. Zelfs vetmassa bevat wat vocht maar veel minder. Je kan deze percentages dus niet bij elkaar optellen om op een totaal te komen.

Oh haha! Vroeg me al af welke idioot niet door had dat meer dan 100% niet kon. Blijkbaar ben ik de idioot :') nog steeds kutweegschalen though.
 
Geld wolven zijn het, kost je drie euro extra om gebruik te maken van dat apparaat.

Wat is volgens jouw wel een betrouwbaar meting?

Gratis hoor...alleen de app downloaden
 
Gratis hoor...alleen de app downloaden

Dacht dat je er drie euro voor noest betalen...
Mijn vriendin kon hem namelijk niet gebruiken.
 
Dacht dat je er drie euro voor noest betalen...
Mijn vriendin kon hem namelijk niet gebruiken.

Nope, app is gratis..of je moet er extra functies op willen dan is het betalen..

Gisteren trouwens een vetmeting gehad bij mijn coach en ik kwam op 9,4 uit. Basic fit zegt 22 plus. Klein verschil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven