XXL Nutrition

Kaal worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ersan

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
47
Waardering
2
Lengte
1m75
Al een tijd heb ik last van kale plekken op de bovenkant van mijn hoofd (zie: foto). Ik heb sinds jongs af aan al hele dunne haren. Ik vroeg mij af of ik daadwerkelijk kaal begin te worden en wat kan ik er tegen doen? Wat zouden de oorzaken daarnaast kunnen zijn, aangezien ik net 20 ben geworden?

Ps. Misschien heeft het er niets mee te maken, maar ik ben ook niet aan het kuren.

Alvast bedankt!

IMG_7530.JPG


IMG_7534.JPG
 
acceptatie helpt soort van
 
Je hebt dun haar en bij de kruinen valt dat meer op. Echt kaal lijkt het niet. Wanneer het kaal wordt, omarm het.
 
Ooit, lang geleden... zat ik me ook af te vragen of ik kaal begon te worden. Met een spiegeltje kijken enzo, het antwoord bij dit haar en dunnere plekken is; Ja je begint kaal te worden. Dit kan nog heel langzaam zo jaren doorgaan maar mijn advies is tondeuse er in en je bent ook letterlijk van de ergernis af. De gevolgen zijn dat je er zelfverzekerder uit ziet (onderzoeken tonen dit aan) en ik zie zelden een brede kerel waarbij het niet staat. Direct een kuur beginnen!
 
Je hebt dun haar en bij de kruinen valt dat meer op. Echt kaal lijkt het niet. Wanneer het kaal wordt, omarm het.
omarm het, je bedoelt dit symbolisch door er om heen een mooie krans te laten staan á la dr Phil?
 
omarm het, je bedoelt dit symbolisch door er om heen een mooie krans te laten staan á la dr Phil?
Precies ;)
JTDEPGum.jpg

Maar idd zoals je zelf schrijft, tondeuse. Dan lijkt het optisch ook nog eens wat in de meeste gevallen.
 
Galeatomie en/of haartransplantatie zijn oplossingen als je kaal wordt. Ik overweeg het ook als mijn haar op mijn kruin blijft uitdunnen.

Kost natuurlijk geld :(
 
transplantatie is zelden een echte oplossing. Het restje dunne haar wordt verspreid over je hoofd. Ben je nog kalend dan zal je het meerdere malen moeten laten doen. Een kapsel wat amper je schedel dekt is dan je waar voor je geld. Dick Advocaat heeft nog net genoeg haar om een lokje over zijn hoofd te kunnen leggen. Van een echt kapsel is geen sprake.
Kijk eens naar Raymond v Barneveld, daar was helemaal niks meer van over. Die man ziet er toch veel beter uit nu hij het gewoon heeft afgeschoren.

Enige die er nog een kapsel aan over heeft gehouden is Gerard Joling maar geen idee wat voor schmink hij verder op zijn schedel heeft zitten.
 
Nou als je een galeatomie en haartransplantatie combineert zit je wel goed denk ik :)

Kostprijs is er ook naar natuurlijk...
 
transplantatie is zelden een echte oplossing. Het restje dunne haar wordt verspreid over je hoofd. Ben je nog kalend dan zal je het meerdere malen moeten laten doen. Een kapsel wat amper je schedel dekt is dan je waar voor je geld. Dick Advocaat heeft nog net genoeg haar om een lokje over zijn hoofd te kunnen leggen. Van een echt kapsel is geen sprake.
Kijk eens naar Raymond v Barneveld, daar was helemaal niks meer van over. Die man ziet er toch veel beter uit nu hij het gewoon heeft afgeschoren.

Enige die er nog een kapsel aan over heeft gehouden is Gerard Joling maar geen idee wat voor schmink hij verder op zijn schedel heeft zitten.
Dacht dat een transplantatie haar van de zijkant van je hoofd gebruikte?omdat dit veel dikker is. Btw na een transplant moet je ook gewoon heel je leven finasteride nemen finasteride kun je ook overwegen maar moet je wel snel bij zijn in jouw geval
 
Dacht dat een transplantatie haar van de zijkant van je hoofd gebruikte?omdat dit veel dikker is. Btw na een transplant moet je ook gewoon heel je leven finasteride nemen finasteride kun je ook overwegen maar moet je wel snel bij zijn in jouw geval

Ook als je een galeatomie laat doen?
 
Als je last hebt van haaruitval scheer je de rest ook af...heel simpel
 
Ik heb vorig jaar een haartransplantatie laten doen omdat ik last kreeg van haaruitval.
Voor de gene die geintresseerd zijn hier heb ik het laten doen ( FUE Haartransplantatie - Voor Het Beste Resultaat - CosmedicPlus+ ).
Ik ben erg tevreden met het resultaat.

Neem je nu nog medicijnen (finasteride/minoxidill) om toekomstige haaruitval te vermijden?

Heb je lang moeten wachten op nieuwe haargroei na je transplantatie?


Ik neem sinds oktober finasteride en minoxidill en de haaruitval is al sterk verminderd. Nu hopen dat er wat nieuw haar groeit zodat het haar op mijn kruin wat dikker wordt. Als het zou blijven zoals nu ben ik ook al blij maar het mag nog iets meer zijn op mijn kruin :p Voorlopig 0 bijwerkingen van de medicijnen.
 
Het beste wat je kunt doen is accepteren dat je nu eenmaal kaal wordt. Bij mij begon het ook rond mijn 20e, met steeds dunner wordend haar bovenop mijn hoofd (zijkant + achterkant is nog vol). In het begin zat ik er heel erg mee en probeerde ik het zoveel mogelijk te bedekken / camoufleren. Helaas is dit iets genetisch en kun je er weinig tegen doen... dus op een gegeven moment moest ik het accepteren. Heb alles eraf gehaald en houd het nu lekker kort. Scheelt me een hoop gedoe en bespaar nog geld op wax en kappers ook ;)
 
Zet zo'n tattoo. Lijkt best okee. Das serieus een ding

2821CDC200000578-0-image-m-39_1430318022813.jpg


hair.jpg
 
Neem je nu nog medicijnen (finasteride/minoxidill) om toekomstige haaruitval te vermijden?

Heb je lang moeten wachten op nieuwe haargroei na je transplantatie?


Ik neem sinds oktober finasteride en minoxidill en de haaruitval is al sterk verminderd. Nu hopen dat er wat nieuw haar groeit zodat het haar op mijn kruin wat dikker wordt. Als het zou blijven zoals nu ben ik ook al blij maar het mag nog iets meer zijn op mijn kruin :p Voorlopig 0 bijwerkingen van de medicijnen.
Welke dosis fina?
 
Is veel te weinig als je on bent ik neem 2.5mg advies van palumbo

Ik ben off sinds juni, vandaar dat ik de 'normale' dosering neem. Als je ON bent zal je allicht hoger moeten doseren.
 
Back
Naar boven