MuscleMeat

Eerste keer HGH + 3e keer anabolics (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeff Done

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
27 mrt 2015
Berichten
403
Waardering
264
Lengte
1m78
Massa
95kg
Vetpercentage
13%
Hoi DBBers,

Binnenkort start ik weer een nieuwe kuur waarbij ik voor het eerst HGH ga gebruiken. Momenteel heb ik het volgende plan op papier gezet en zal het vervolgens onderbouwen. Ik hoor graag jullie mening/vragen/op-en/of aanmerkingen en tips.

HGH Protocol

WEKEN MIDDELEN Aantal/frequentie
1-4 HGH 4iu EOD direct bij opstaan
5-12 (bulk) HGH 8iu EOD Post WO
13-20 (cruise) HGH 4iu EOD Post WO
21-28 (cut) HGH 4iu ED Direct bij opstaan


Anabolics Protocol

WEKEN MIDDELEN Aantal/frequentie
5-12 (bulk) Test p 50mg ED
5-8 (bulk) NPP 50mg ED
9-12 (bulk) Tren A 50mg ED
13-20 (cruise) Test cyp 125mg EW
21-28 (cut) Test p 50mg ED
21-28 (cut) Mast p 50mg ED
25-28 (cut) Winny inject 50mg ED

hCG gedurende gehele cycle: 250/500 iu E3D (+ aromasin 10 mg E3D tijdens bulk en cut)

PCT
WEKEN MIDDELEN Aantal/frequentie
29-30 Clomid 100mg ED
31-32 Clomid 50mg ED
33-34 Clomid 25mg ED


De eerste vier weken begin ik alvast met HGH om te ervaren hoe ik me erop voel en welke bijwerkingen ik direct ervaar. Het gaat mij voornamelijk om de mogelijke gewrichtspijn. Hopelijk wen ik hier vrij snel aan, ebt het weg en kan ik gaan knallen tijdens de trainingen on anabolics zonder last te hebben van mijn gewrichten. Tevens wil ik ervaren of ik last krijg van slapeloosheid en zo ja, wanneer: bij prikken in de ochtend of na trainen (avond). Zodoende wissel ik dit ook af voor de ervaring. Tevens laat ik gelijk een serumtest doen op dag 1 (10iu en vervolgens 3/3,5 uur later bloed afnemen).
Waarom kies ik in eerste instantie voor EOD? Hier zijn de meningen zo verdeeld over. Dus ik kies voor een periode EOD om de groei tijdens de bulk zoveel mogelijk te stimuleren. Er zijn wat onderzoeken die zeggen dat voor spiergroei er toch net meer voordelen zijn bij EOD (met een dubbele dosering welke je normaal ED zou prikken), dus dat ga ik tijdens de bulk doen. Tijdens de cut probeer ik vervolgens dagelijks te prikken. Ik twijfel nog of ik de 4iu's tijdens de cut verdeel over 2 momenten, ochtend en na trainen. Tijdens de bulk wordt het in ieder geval 8iu Post Workout.

Vervolgens voeg ik vanaf week 5 de anabolics toe. Ik heb al ervaring met test p, test e, NPP, bold, tren ace en mast p. De nieuwe ervaring aan deze anabolic cycle is de cruise met test cyp (dit zal verder niet spannend zijn) en de winny inject.
Waarom kortwerkende esters? Ik heb nu zowel kort als lang ervaren en het ON gevoel ervaar ik veel meer op korte esters. Alhoewel dit natuurlijk ook kan komen omdat het toen mijn allereerste keer was. Ook de herstel periode na korte esters beviel me stukken beter.

Doseringen zijn ook relatief hetzelfde gebleken t.o.v. de vorige kuren. Tren is dit keer iets hoger dan voorgaande keer. Ik twijfel echter nog of ik test p tijdens de bulk verhoog naar 100mg ED (+ aromasin 10mg ED). Eerlijk gezegd denk ik niet dat het "nodig" is om te verhogen, omdat ik redelijk makkelijk groei op wat lagere dosering (tot nu toe). Maar ik wil ook een keer een wat hogere dosering ervaren en de vraag is of ik dat nu moet doen of nog even moet bewaren voor een volgende keer, als ik meer ervaring heb met HGH.
Wat zeggen jullie? Is het zonde om met HGH de test p zo "laag" te houden of doe ik er verstandig aan gezien het mijn eerste ervaring HGH wordt?

De cruise wordt voor mij ook de eerste keer. Daar valt niet veel spannends over te vertellen.

Over de cut heb ik zitten twijfelen. Mijn eerste keuze was test + primo, maar in mijn omgeving is echte primo niet te vinden. Moet nog steeds een source vinden die me de echte primo kan bieden. Heb nu twee merken getest (met de palumbo test kit) en een daarvan was 99% zeker mast en het andere merk werkelijk geen idee. Kleuruitslag kwam niet eens voor op de kleurenlijst haha. Heb meerdere mensen laten kijken en niemand kon echt zien wat er nou in zat. Waarschijnlijk alleen olie...
Zodoende heb ik gekozen voor test p + mast p en voeg ik in de laatste 4 weken winny inject toe.

Mijn dieet is momenteel over het algemeen low carb, mid/high fat en high protein met eens in de zoveel weken een high carb dag, in de vorm van intermittent fasting. Eating window is tussen 11.00-21.00 uur. Tijdens de cycle zal dit gaan veranderen.

Laat je gaan zou ik zeggen! Alvast bedankt voor jullie feedback en DBB opmerkingen:P
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo debiel doen met je gh? 28 weken gh zonder slin gaat weinig doen beter gewoon 4iu ed bij opstaan en half uur later eten.
Geen t3?
Tren a voor bulk?
Je aas doseringen zijn ook gewoon laag voor 8 iu gh je gaat meer halen uit bulken op een gram test en gh dan alles zo moeiljk te maken.
En waarom low carb? En high fat? On cycle zijn carbs veel belangerijker dan vet.
 
Waarom zo debiel doen met je gh? 28 weken gh zonder slin gaat weinig doen beter gewoon 4iu ed bij opstaan en half uur later eten.
Geen t3?
Tren a voor bulk?
Je aas doseringen zijn ook gewoon laag voor 8 iu gh je gaat meer halen uit bulken op een gram test en gh dan alles zo moeiljk te maken.
En waarom low carb? En high fat? On cycle zijn carbs veel belangerijker dan vet.

Waarom ik zo debiel doe met gh heb ik volgens mij vrij duidelijk uitgelegd. Over slin heb ik nog niet eens over nagedacht noch ingelezen dus gebruik daarvan zit er al helemaal niet in. Geen t3/t4. Ken er genoeg die het zonder doen met een normale werking van de schildklier. Ik ga mn schildklier wel controleren tijdens de cycle en dan kan ik alsnog het besluit nemen om dat toe te voegen, maar lijkt me in eerste instantie niet noodzakelijk.

Wat is er mis met tren a voor bulk?

Dus je advies is tijdens de bulk is om in ieder geval de test te verhogen. Als ik het dan toch verhoog dan zal ik niet meer doseren dan 100 mg test p ED.

Over de carbs ben ik het inderdaad met je eens. Heb het even aangepast in de post. Momenteel ben ik off en zit ik op low carbs/high fats/high protein. On cycle gaan carbs gestaag omhoog en vetten omlaag. Protein blijft bij mij altijd hetzelfde.
 
Waarom ik zo debiel doe met gh heb ik volgens mij vrij duidelijk uitgelegd. Over slin heb ik nog niet eens over nagedacht noch ingelezen dus gebruik daarvan zit er al helemaal niet in. Geen t3/t4. Ken er genoeg die het zonder doen met een normale werking van de schildklier. Ik ga mn schildklier wel controleren tijdens de cycle en dan kan ik alsnog het besluit nemen om dat toe te voegen, maar lijkt me in eerste instantie niet noodzakelijk.

Wat is er mis met tren a voor bulk?

Dus je advies is tijdens de bulk is om in ieder geval de test te verhogen. Als ik het dan toch verhoog dan zal ik niet meer doseren dan 100 mg test p ED.

Over de carbs ben ik het inderdaad met je eens. Heb het even aangepast in de post. Momenteel ben ik off en zit ik op low carbs/high fats/high protein. On cycle gaan carbs gestaag omhoog en vetten omlaag. Protein blijft bij mij altijd hetzelfde.
Het heeft geen nut om je gh te cyclen die periode dat je 8iu doet kun je beter 4iu ed doen voor langere tijd op 8iu gh zonder slin is de kans groot op insuline resistance.
 
Het heeft geen nut om je gh te cyclen die periode dat je 8iu doet kun je beter 4iu ed doen voor langere tijd op 8iu gh zonder slin is de kans groot op insuline resistance.

Oh op die manier. Ik dacht altijd dat je juist een grote kans op insulineresistentie hebt als je:
1. dagelijks prikt
2. dosering verdeeld over meerdere momenten op 1 dag
3. dagelijks prikken + dosering verdelen over de dag = verhoogd risico op insulineresistentie (dus insuline is dan een belangrijkere toevoeging).

Zodoende dacht ik door het EOD protocol i.c.m. IF en juiste voeding de insulineresistentie te kunnen voorkomen bij een dosering van 8iu.
 
Laatst bewerkt:
hoe train je eigenlijk? daarnaast geven de meeste bronnen aan dat als je wilt groeien 1x per dag gh genoeg is en als je gh van kwaliteit is 4iu genoeg.
insuline hoeft niet per se maar kijk wel of je plat staat en mis bloedsuiker meten als dit te hoog is dan pak je insuline ook om voller te staan.

heb je ervaring met elke dag injecteren?
 
hoe train je eigenlijk? daarnaast geven de meeste bronnen aan dat als je wilt groeien 1x per dag gh genoeg is en als je gh van kwaliteit is 4iu genoeg.
insuline hoeft niet per se maar kijk wel of je plat staat en mis bloedsuiker meten als dit te hoog is dan pak je insuline ook om voller te staan.

heb je ervaring met elke dag injecteren?

Tijdens de bulk train ik ook om de dag op HGH dagen. Tijdens de cut is het 7 x in de week. Ik heb helaas niet de bestedingsruimte om pharma hgh te kopen, dus moet het doen met de UG. Gelukkig staat dit UG redelijk goed bekend, maar de serumtest zal een goede indicatie geven.
Bloedsuikerspiegelmeter is al aangeschaft. De carbs eet ik overigens enkel om mijn training heeft. Pre, intra en post carbs.

Mijn allereerste kuur was dagelijks prikken. Bevalt me prima. Gebruik redelijk kleine naalden dus dat scheelt.
 
Heb je dit zelf samengesteld of door iemand laten doen?
 
Heeft HGH uberhaupt wel zin om te gebruiken tijdens een cycle? Is dit niet iets wat je lange tijd moet gebruiken?
 
Dat van de hgh eod is volgens mij iets uit de jaren 90 dit wordt volgens nooit meer gedaan.
Ik zou het elke dag doen begin op 2iu dan verhogen langzaam naar 4iu en kijk wat het doet op langere termijn.
 
Heeft HGH uberhaupt wel zin om te gebruiken tijdens een cycle? Is dit niet iets wat je lange tijd moet gebruiken?

Nee, heeft geen zin. Ik ben van mening dat het year round gebruikt moet worden.
 
hgh zal weer vetverbranding stimuleren en igf 1 levels verhogen maar hyperplasia daarvoor moet je het langer pakken.
 
Back
Naar boven