MuscleMeat

Gesloten =

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Zou zomaar eens kunnen dat bbb op deze leeftijd de enige optie is voor massa aanzetten. Las laatst ook dat ouderen 40 gram eiwit per maaltijd nodig hebben om spiersynthese aan te zwengelen. Bij avondmaaltijd geen probleem, maar de rest... Pfff altijd kwark erbij?

40 gr per maaltijd is onzin
 
De bench ging lekker vandaag zeg!
 
40 gr per maaltijd is onzin

Het is onzin om maar wat te roepen zonder ergens verstand van te hebben. Hoewel... je kunt er tegenwoordig president mee worden.
 
Het is onzin om maar wat te roepen zonder ergens verstand van te hebben. Hoewel... je kunt er tegenwoordig president mee worden.

Idd - en zo maar wat roepen zonder ergens "verstand van te hebben" is wel wat ze doen in dat "onderzoek"- immers de praktijk wijst in veel gevallen andere conclusies uit.
 
Laatst bewerkt:
Idd - en zo maar wat roepen zonder ergens "verstand van te hebben" is wel wat ze doen in dat "onderzoek"- immers de praktijk wijst in veel gevallen andere conclusies uit.

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Verder hou ik erover op, excuses voor de interruptie Droop.
 
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Verder hou ik erover op, excuses voor de interruptie Droop.

Tja je brengt het natuurlijk zelf ter sprake, reactie is dan te verwachten (daarnaast ben ik zelf ook 45, eea gelezen + wat praktijkervaring), ik ken de materie toch wel enigszins.
Om dan te roepen dat ik geen idee heb waarover ik het heb of "Het is onzin om maar wat te roepen zonder ergens verstand van te hebben", tja dat vind ik wel wat kort door de bocht.

Verklaar je dan nader, daar is een forum voor lijkt me.

Lange teentjes vandaag ??

Maar goed, I'll rest my case :hello:
 
40 gr per maaltijd is onzin
ik plak er per maaltijd ook geen nummertje op, maar een beetje de macro's verdelen over je maaltijden is toch wel nuttig om te doen, ik heb een tijdje terug mijn voeding(patroon) weer eens op de rails gezet en daarbij beter rekening gehouden met de eiwit inname( had ook gelezen dat dat belangrijker is naarmate je wat ouder bent)
dus bewust de hoeveelheid eiwit/dag verdeeld over 3 maaltijden, en voila, de ouwe dibbes groeit weer, niet hard, niet veel, vocht en vetjes erbij ik weet het, ook vast een heleboel andere factoren in het spel, maar ik ben ook weer sterker geworden dus er zal ook wel wat spier bijkomen en dat is eiwit/training-gerelateerd

De bench ging lekker vandaag zeg!
het is lekker dat de schouder geen/weinig last geeft op het moment, volgende cycle kleine uitstapjes naar de 100 maken
 
maar ik ben ook weer sterker geworden dus er zal ook wel wat spier bijkomen en dat is eiwit/training-gerelateerd

Tja dat ongetwijfeld, is inherent aan elkaar.

In mijn geval wordt overbodige eiwitconsumptie afgeraden (vanwege donornier), ik zit gemiddeld op 1,5 gram per kg lichaamsgewicht.
Toch blijf ik gestaag sterker worden (weliswaar alleen op de bench), zelfs terwijl ik niet altijd in een surplus zit.

Dus ik betwijfel wel hoe accuraat adviezen zijn(als 1.8 t/m 2,5 gram eiwit / Bw) .

Zijn daar überhaupt onderzoeken over, of is dit gewoonweg niet als wet van Meden en Perzen vast te stelllen ?
 
Om het even met jouw genuanceerdheid te zeggen: meer dan 1.3 g/kg eiwit is onzin. :D
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Eiwitten zijn onzin!

IJwit daarentegen niet! :zuip:

IJ-3_2_glasflesvrij.jpg
 
Was idd wel wat ongenuanceerd van me. Geen idee waar dat dan vandaan kwam, zit op zich niet in mijn aard.

Was iig niet zo bedoeld :o
 
Was idd wel wat ongenuanceerd van me. Geen idee waar dat dan vandaan kwam, zit op zich niet in mijn aard.

Was iig niet zo bedoeld :o
Ha ha, gebeurt af en toe wel eens ..... en dan deel ik ook een plaagstootje uit :)
Zo uit mijn hoofd was het Marco Henselmans die eens een goed vergelijkend verhaal heeft geschreven hierover, en de boodschap die mij bijstaat is dat 1.3 gr voldoende was. De rest verbrandt gewoon en dat is idd een belasting voor lever en nieren.
Aan de andere kant zijn veel prof. bodybuilders van mening dat je nooit genoeg eiwitten kan eten, maar gestoeld op eigen ervaring, geen onderzoek. Het zal wel altijd een twistpunt blijven.

Edit: ik had de link nog ergens bewaard..... The myth of 1 g/lb: Optimal protein intake for bodybuilders
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Was idd wel wat ongenuanceerd van me. Geen idee waar dat dan vandaan kwam, zit op zich niet in mijn aard.

Was iig niet zo bedoeld :o
Gelukkig heeft Crakie er zelden een probleem mee om duidelijk te maken wat hij ergens van vindt. :roflol:
 
Tja je brengt het natuurlijk zelf ter sprake, reactie is dan te verwachten (daarnaast ben ik zelf ook 45, eea gelezen + wat praktijkervaring), ik ken de materie toch wel enigszins.
Om dan te roepen dat ik geen idee heb waarover ik het heb of "Het is onzin om maar wat te roepen zonder ergens verstand van te hebben", tja dat vind ik wel wat kort door de bocht.

Verklaar je dan nader, daar is een forum voor lijkt me.

Lange teentjes vandaag ??

Maar goed, I'll rest my case :hello:

Jij flatst even een statement van 4 woorden neer en gaat vervolgens klagen dat IK me niet nader verklaar? Wat ik nota bene nog heb gedaan ook? Ik vind dat ik het nog aardig netjes heb gehouden.

Remember that increasing protein intake at a meal from 20g to 40g would result in 10-20% higher MPS. In addition, older adults have what we call anabolic resistance. They need more protein to get the same increase in MPS compared to younger adults. Therefore, since older adults need more protein to optimally stimulate MPS, they should aim for at least 40g of protein per meal if they want to maximize gains (Churchward-Venne, 2016). Most athletes and older adults do not eat 40g of protein at the majority of their meals to get the highest possible MPS rates, unfortunately.

Er zijn vele onderzoeken die anabolic resistance aantonen. Oudjes hebben gewoon meer eiwit nodig om dezelfde verhoging van eiwitsynthese in spieren te realiseren als jongeren. Kleine beetje eiwit over de hele dag is suboptimaal. Ik ga daar zeker aandacht aan besteden.
 
Jij flatst even een statement van 4 woorden neer en gaat vervolgens klagen dat IK me niet nader verklaar? Wat ik nota bene nog heb gedaan ook? Ik vind dat ik het nog aardig netjes heb gehouden.



Er zijn vele onderzoeken die anabolic resistance aantonen. Oudjes hebben gewoon meer eiwit nodig om dezelfde verhoging van eiwitsynthese in spieren te realiseren als jongeren. Kleine beetje eiwit over de hele dag is suboptimaal. Ik ga daar zeker aandacht aan besteden.

Wow, wow Crakie ik proef wel enigzins wat lading achter je woorden. Relax bro, het was niet handig geformuleerd van me.


Ik reageerde op de uitspraak dat ouderen 40 gram eiwit binnen zouden moeten krijgen. Dat voldoende eiwit intake voor ouderen belangrijk is geloof ik wel.
 
training 25-11

opwarmen, bw squats en schouders losmaken

squat
10x40
5x50
5x60
3x75
5x90
3x100
6x112.5 ( paar repjes te weinig eigenlijk )

deadlift (sumo)
5x10x80

front squat
5x40
5x55
5x65
5x75

ab wheel
3x15xbw+10 kg
klaar :)

einde cycle 3
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven