AndroidHealthClinic

Creatine op 14 jarige leeftijd?

Bezoekers in dit topic

Rafiq

Novice
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
53kg
Hallo ik ben Rafiq en ik ben nieuw hier.
Ik heb een vraagje ik ben zelf 14 jaar en train fanatiek en met veel plezier ik eet gezond geen koekjes en snoep. Ik neem ook whey shakes. Laatst las ik over creatine leek mij zeer goed product kan dit schadelijk zijn op mijn leeftijd en met welk product kan ik het best beginnen? Ik slik geen pillen en heb het liefst een creatine met smaak. Heeft creatine al invloed op deze jonge leeftijd? Of merk en zie ik geen verschil? Ik train nu ongeveer 4 a 5 maanden.
 
Je bent pas net begonnen met trainen.
Je hebt op jouw leeftijd en met jouw gewicht geen shakes nodig en ook geen andere supplementen.
Je hebt maar iets van 120-150 gram aan eiwitten nodig en dat haal je al makkelijk uit gewone voeding.

Gewoon goed eten. Boterhammen met kip en pindakaas zijn prima. Melk en kwark erbij en in de avond goed avondeten met een stuk vlees.

Er is ook niets mis met zo af en toe wat snoep of koek of een keer pizza of friet. Dat hoort er ook gewoon bij.
Kom op.. je bent 14...geniet van het leven. Je bent maar 1 x jong ;)
 
Genieten doe ik zeker. Vind het trainen ook echt leuk om te doen. Ben pas 1 weekje bezig met gezond eten dus mischien dat er in het weekend een koekje in gaat. Maar wil graag gespierd zijn zover dat kan voor iemand van 14. Mijn doel is dan ook een sixpack en gespierdere armen. Dus vroeg me af of creatine mij daarbij kon helpen of dat een goede voeding en trainingschema genoeg is. Bedankt voor uw antwoord.
 
Het is vooral belangrijk dat je ook nog geniet van je leven en het jong zijn ;)
Qua voeding gewoon normaal eten en je niet gek laten maken over al die bro schema's waarin iedereen rijst met kip eet. das nergens voor nodig.
Gewoon je boterhammen pakken en voldoende eten. Koekje kan best en een keer lekker eten hoort er ook gewoon bij.

Als je echt wil trainen zou ik me niet alleen focussen op een sixpack en je armen. Train je hele lichaam! Dat werkt alleen maar in je voordeel.
Dus een full body schema waarbij je je hele lichaam traint. Er staat heel veel informatie op deze site. Ga gewoon lezen en stel je vragen.

Laat die supplementen gewoon lekker links liggen. Gewoon goed eten en een goed trainingsschema is meer dan voldoende.
 
Voorlopig is dit echt nog niet nodig. Je kan nog zoveel winst behalen het komende jaar zonder extra hulp van supplementen.
Dat is nu gewoon zonde van je geld en is overbodig. Of het schadelijk is op deze leeftijd weet ik niet, dus daar zeg ik niks over.
Maar blijf gewoon nog lekker door trainen en eten en inderdaad heel je lichaam trainen. Je armen gaan sowieso nog groeien de komende
tijd dus blijf voorlopig nog doorgaan zoals je nu bezig bent. Wanneer je ziet dat je niet meer zo hard groeit, dan kan je eens een creatine
pakken.
 
Niet gelijk naar de middeltjes grijpen en vooral niet afgaan op iets wat " grote mensen " gebruiken en wat je ziet.
Creatine wordt door je eigen lichaam aangemaakt en op jouw leeftijd / in de groei is de afbraak echt nog geen 2 gr dat je die aan moet vullen.
 
Danku
Voorlopig is dit echt nog niet nodig. Je kan nog zoveel winst behalen het komende jaar zonder extra hulp van supplementen.
Dat is nu gewoon zonde van je geld en is overbodig. Of het schadelijk is op deze leeftijd weet ik niet, dus daar zeg ik niks over.
Maar blijf gewoon nog lekker door trainen en eten en inderdaad heel je lichaam trainen. Je armen gaan sowieso nog groeien de komende
tijd dus blijf voorlopig nog doorgaan zoals je nu bezig bent. Wanneer je ziet dat je niet meer zo hard groeit, dan kan je eens een creatine
pakken.
Dan ga ik me focussen op goed eten en trainen. En niet op de "Wondermiddelen" groeien doe ik verloopig nog wel dus dan wacht ik nog even met de creatine. Ben van plan binnenkort een FB schema op te gaan zetten. En kijken of ik daarmee ga groeien. Bedankt voor u reactie
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Niet gelijk naar de middeltjes grijpen en vooral niet afgaan op iets wat " grote mensen " gebruiken en wat je ziet.
Creatine wordt door je eigen lichaam aangemaakt en op jouw leeftijd / in de groei is de afbraak echt nog geen 2 gr dat je die aan moet vullen.
Waar baseer je dit nou weer op en wat heeft dit er nou weer mee te maken. Je suppleert creatine omdat je een hogere concentratie creatine in je spieren wilt hebben dan dat er normaal aanwezig zou zijn met een regulier dieet. Dat geldt net zo hard voor een 14-jarige als voor een 24-jarige.
 
Back
Naar boven