Fitness Seller

Gesloten = (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
neeeeejjjjj, nou noem je hem ook nog ''bro'' :duh: :D

Ander woord voor broer, goed bedoeld hoor, daarnaast ga ik ook weer niet alles op een weegschaaltje leggen.
Ik ben een mens, geen ******likker :p
 
niet te zwaar aan tillen hoor marc
het is allemaal maar :windup:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Wow, wow Crakie ik proef wel enigzins wat lading achter je woorden. Relax bro, het was niet handig geformuleerd van me.

Ik reageerde op de uitspraak dat ouderen 40 gram eiwit binnen zouden moeten krijgen. Dat voldoende eiwit intake voor ouderen belangrijk is geloof ik wel.

Ik vind het gewoon buitengewoon irritant als iemand de complete wetenschap van tafel veegt omdat hij 'ook wel eea gelezen heeft'. Het is gelukkig onschuldig vergeleken met natuurgenezers die kankerpatiënten op een grasdieet zetten of mensen die ontkennen dat de mens verantwoordelijk is voor klimaatverandering, maar het blijft ongelofelijke zelfoverschatting.

En nee, ik heb de wijsheid niet in pacht en nee, de wetenschap is niet perfect, maar als er een zooi onderzoeken zijn die laten zien dat ouderen een hogere dosis eiwitten nodig hebben dan jongeren voor dezelfde respons, dan neem ik dat serieus. Prima als jij iets anders vindt, maar kom dan met overtuigende informatie om je standpunt te ondersteunen. Serieus, die wil ik graag zien. En aangezien je zo uitgesproken bent, zou het niet moeilijk moeten zijn om die te geven.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
En nee, ik heb de wijsheid niet in pacht en nee, de wetenschap is niet perfect, maar als er een zooi onderzoeken zijn die laten zien dat ouderen een hogere dosis eiwitten nodig hebben dan jongeren voor dezelfde respons, dan neem ik dat serieus. Prima als jij iets anders vindt, maar kom dan met overtuigende informatie om je standpunt te ondersteunen. Serieus, die wil ik graag zien. En aangezien je zo uitgesproken bent, zou het niet moeilijk moeten zijn om die te geven.

Met alle repect Craak, ben ik met je eens en ik geloof dat ook.
Ik viel over de 40 gram per maaltijd (zoals ik al eerder aanhaalde), daar geloof ik gewoon niet in en: met reden.

In mijn geval wordt overbodige eiwitconsumptie afgeraden (vanwege donornier), ik zit gemiddeld op 1,5 gram per kg lichaamsgewicht.
Toch blijf ik gestaag sterker worden (weliswaar alleen op de bench), zelfs terwijl ik niet altijd in een surplus zit.

Dus ik betwijfel wel hoe accuraat adviezen zijn(als 1.8 t/m 2,5 gram eiwit / Bw) .

Zijn daar überhaupt onderzoeken over, of is dit gewoonweg niet als wet van Meden en Perzen vast te stelllen ?

Hiernaast benoemde Neet al dat 1,3 gram voldoende is.
Natuurlijk zijn er meerdere mensen op middelbare leeftijd met goede ervaringen die afwijken van de "40 gram per maaltijdregel".

Verder ben ik persoonlijk niet zo van de wetenschappelijke onderzoeken, ik geloof dat ook wetenschappelijke onderzoeken niet de heilige graal zijn, daar ze elkaar ook tegen kunnen spreken.
Persoonlijke ervaervaringen van anderen (ook buiten de wetenschap om) leggen voor mij zeker ook gewicht in de schaal.
 
Hiernaast benoemde Neet al dat 1,3 gram voldoende is.

Nou nou, niet dat het zo IS, maar dat Henselmans een aantal artikelen bspreekt die de 2.2 gr/kg onderuit halen. En dat ik ook wel op die lijn zit.
Ook dat het laatste woord hierover waarschijnlijk nog niet (of nooit ....?) gezegd is, waarvan acte :D
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Inb4 Je kunt gemakkelijk sterker worden zonder spieren en/of überhaupt massa aan te komen. Dat komt doordat je je spiervezels steeds beter leert aan te sturen. Dat heeft verder weinig met deze discussie te maken, want die ging over hypertrofie.

Dat onderzoeken elkaar tegenspreken, komt doordat het complexe materie is. Maar met elk onderzoek komen we dichter bij de waarheid. Tot die tijd kunnen wetenschappers op basis van dezelfde data tot verschillende conclusies komen, zoals we regelmatig zien op het internet. Dat is allemaal onderdeel van het proces. Onbevredigend is het zeker om niet altijd direct antwoorden te hebben, maar het is het wachten waard: de resultaten van de wetenschap zijn spectaculair. Jij dankt er je leven aan. Dat soort kennis kun je nooit vergelijken met wat een paar harige apen op een forum met elkaar bespreken ;)

Verder beveel ik dit artikel aan, gewoon voor de kritische discussie over dit onderwerp.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
C4W2
training 4-12
opwarmen met facepulls en schouders roteren

ohp
10x30
5x32.5
3x35
3x40
3x45
8x55
3x60
2x62.5
1x65

bench
5x10x47.5

chin ups
1-2-3-4-5
1-2-3-4
1-2-3

bor
10x40
10x60
10x70

lat pulldown
3x15x50
neutrale grip overhands

tricepdingetjes
bpa 3x20
schouders stretchen
klaar :)
 
Je hebt de joker sets wel ontdekt he? :)
 
Je hebt de joker sets wel ontdekt he? :)
leek mij wel nuttiger om nog een paar zware sets extra te doen i.p.v helemaal dol te gaan op die repout, doe hetzelfde op de bench, is beter voor mijn schouder ook.
 
training 5-12

deadlift (sumo)
10x50
5x65
5x85
3x100
3x115
3x130
8x150

squat
5x10x72.5

deadlift (conv)
3x80
3x100
3x120
3x130

ab wheel
bw+12.5kg
12-12-10

goed, lekker, klaar :)
laatste sets dl met belt gedaan, heb een gaatje moeten prijs geven :D
krijg al een lekker pl-fysiekje
 
Mooie train weer. Die weighted ab wheels zijn wel heel effectief moet ik zeggen, hoor!
 
Goeie RO bij de sumo zeg, daarna even happen naar adem denk ik.... :p

Mooie train weer. Die weighted ab wheels zijn wel heel effectief moet ik zeggen, hoor!
Ja, zwaar!
 
Mooie train weer. Die weighted ab wheels zijn wel heel effectief moet ik zeggen, hoor!
het is echt een goede corebuilder, je moet er ff aan wennen dat wel.

Goeie RO bij de sumo zeg, daarna even happen naar adem denk ik.... :p


Ja, zwaar!
lucht happen valt bij het deadliften nog wel mee, van die setjes squatten heb ik eigenlijk meer last conditioneel gezien.
 
Sumo + conv nog steeds in 1 treen?

Wissel je het volume ook af met Conv of krijg je dan pijntjes?
 
Sumo + conv nog steeds in 1 treen?

Wissel je het volume ook af met Conv of krijg je dan pijntjes?
nog steeds in 1 training, als ik klaar ben met de sumo en het squatten kom ik veel gemakkelijker in de startpositie op conv dl, dan zijn mijn heup en onderrug soepel genoeg, en doordat alles dan lekker voor vermoeid is kan ik goed in de gaten houden of ik recht blijf tijdens de lift.

het blijven voorlopig 3 tjes op de conv deadlift, misschien dat ik hem in een latere cycle als bbb (5x10) ga doen, op veel lager gewicht natuurlijk
maar dat zal pas zijn als ik op de sumo in de buurt van mijn 1 RM kom, die zal nu zo een beetje (berekend) op 180-185kg zitten. dus dat duurt nog ff :)
 
Mooie train weer. Die weighted ab wheels zijn wel heel effectief moet ik zeggen, hoor!

Best goed ja, staand ondersteund door een bandje vind ik nog beter.
 
training 7-12

opwarmen met facepulls en stiekjes

bench
10x30
5x40
5x45
3x55
3x65
3x75
8x80
3x90
2x95
1x100

ohp
5x10x36

db row
10x22
8x32
5x37
2x5x42

lat pulldown
3x12x50
smal, onderhands

tricepdingetjes met band
bpa 3x20
schouders stretchen
klaar :)
 
Lekkere bench Droop :bow2:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven