MuscleMeat

Peiling Zoektocht naar powerliftschoenen en een belt (1 bezoeker)

Gebruik van powerliftschoenen en een belt aan te raden?

  • Ja voor beide

    Stemmen: 6 46,2%
  • Alleen de schoenen

    Stemmen: 1 7,7%
  • Alleen de belt

    Stemmen: 5 38,5%
  • Nee

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal stemmers
    13

Bezoekers in dit topic

Koppie

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
3.231
Waardering
3.766
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Afgelopen weekend heb ik de Adidas powerlift 3.1 mogen proberen tijdens squat. Normaal gesproken doe ik dit altijd op blote voeten en zonder riem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg fijn vond (had maar licht gewicht erop) en merkte dat ik meer balans had. De rubberen matten waarop er gesquat moet worden in mijn gym voelen boven de 100kg toch wat wiebelig aan. Daarnaast werd mij ook aangeraden om een riem te gaan gebruiken, zodat ik een hoger gewicht kan gaan squatten, dus lijkt mij ook het proberen waard.

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening hierover en of jullie nog tips hebben voor de juiste schoenen en/of belt. Of misschien raden jullie het wel in zijn geheel af, dan ben ik benieuwd naar de onderbouwing.

Thanks voor de input alvast.

Greetz
 
Ik zou iig schoenen aan doen. Het hoeft geen powerliftschoen te zijn. Eentje met vlakke (niet samendrukbare) zool is ook geen probleem. Zeker als je gewoon bent om op blote voeten te squatten hoef je geen verhoogde hiel te hebben.
Een riem ... ik zou 'm aan doen. Je kan gewoon zwaarder trainen met zo'n riem. Dus meer gains. :)
 
Ik zou iig schoenen aan doen. Het hoeft geen powerliftschoen te zijn. Eentje met vlakke (niet samendrukbare) zool is ook geen probleem. Zeker als je gewoon bent om op blote voeten te squatten hoef je geen verhoogde hiel te hebben.
Een riem ... ik zou 'm aan doen. Je kan gewoon zwaarder trainen met zo'n riem. Dus meer gains. :)

Ik train nu op hardloopschoenen en daar waar nodig dus op mijn sokken. Zou dus sowieso andere schoenen moeten halen........En een riem raad je dus zeker aan! Thanks!
 
Koop dan chuck taylors of iets soortgelijk. Daar kan je de hele training mee afwerken. Hoef je niet meer van schoenen te wisselen.
 
Koop dan chuck taylors of iets soortgelijk. Daar kan je de hele training mee afwerken. Hoef je niet meer van schoenen te wisselen.

En qua belt? Wat raad je aan? Ik zie veel verschillende in verschillende prijsklassen........
 
Gewoon een 10cm brede. 10mm dik is voldoende volgens mij maar als je een 13mm dikke kan verdragen is dat niet slecht uiteraard.
Die smalle riempjes vind ik maar niks en zo eentje die van achter breder is als van voor ... ook niet voor mij.

Welke dan juist? Ligt aan je budget. Voor de doorsnee lifter hoeft ie echt niet zo duur te zijn.
 
Gewoon een 10cm brede. 10mm dik is voldoende volgens mij maar als je een 13mm dikke kan verdragen is dat niet slecht uiteraard.
Die smalle riempjes vind ik maar niks en zo eentje die van achter breder is als van voor ... ook niet voor mij.

Welke dan juist? Ligt aan je budget. Voor de doorsnee lifter hoeft ie echt niet zo duur te zijn.

Zag bij Fitness seller de iron force met quick release voor 39,95........je hebt er ook 1 van 19,95 maar die loopt inderdaad van smal naar uiteindelijk 10cm in de rug, die raad je dus eigenlijk af?!
 
Zag bij Fitness seller de iron force met quick release voor 39,95........je hebt er ook 1 van 19,95 maar die loopt inderdaad van smal naar uiteindelijk 10cm in de rug, die raad je dus eigenlijk af?!
Ja, die van 19,95 raad ik af. Zoiets werkt niet. Het is net omdat je met je buik druk kan zetten tegen de voorkant dat je de rug kan stabiliseren.
Dit lijkt me een interessante.
 
Ja, die van 19,95 raad ik af. Zoiets werkt niet. Het is net omdat je met je buik druk kan zetten tegen de voorkant dat je de rug kan stabiliseren.
Dit lijkt me een interessante.

Ja die bedoelde ik inderdaad met die quick release. Zou dit niet zomaar los kunnen schieten?
 
Ja die bedoelde ik inderdaad met die quick release. Zou dit niet zomaar los kunnen schieten?
Lijkt me niet. Maar ik heb 'm nooit geprobeerd.
Ik heb zelf een lever belt en als je dan eens een gaatje extra of een gaatje minder nodig hebt dan moet je met een schroevendraaier aan de slag. Da's niet zo handig.
Als je altijd op ongeveer hetzelfde gewicht zit en zelden of nooit een opgeblazen buik hebt dan is dat niet zo'n probleem.
 
Ja die bedoelde ik inderdaad met die quick release. Zou dit niet zomaar los kunnen schieten?
Door de druk die je er op uit oefent kan die niet los schieten nee. Belt hoort ook strak te zitten dus dat is geen probleem. De riem die je in een broek doet schiet ook niet los toch? ;)

Wat schoenen betreft, je traint al op blote voeten dus qua lichaamsbouw zal je geen verhoogde hiel nodig hebben, dan inderdaad gewoon op zoek naar schoenen met platte zool. Sommige mensen kunnen niet goed in diepe positie komen zonder de verhoogde hiel en hebben meer baat bij die powerlift schoenen
 
Lijkt me niet. Maar ik heb 'm nooit geprobeerd.
Ik heb zelf een lever belt en als je dan eens een gaatje extra of een gaatje minder nodig hebt dan moet je met een schroevendraaier aan de slag. Da's niet zo handig.
Als je altijd op ongeveer hetzelfde gewicht zit en zelden of nooit een opgeblazen buik hebt dan is dat niet zo'n probleem.

Zit nu in een bulk en ga straks weer cutten, dus die extra gaatjes in deze riem komen wel van pas denk ik zo!

Door de druk die je er op uit oefent kan die niet los schieten nee. Belt hoort ook strak te zitten dus dat is geen probleem. De riem die je in een broek doet schiet ook niet los toch? ;)

Wat schoenen betreft, je traint al op blote voeten dus qua lichaamsbouw zal je geen verhoogde hiel nodig hebben, dan inderdaad gewoon op zoek naar schoenen met platte zool. Sommige mensen kunnen niet goed in diepe positie komen zonder de verhoogde hiel en hebben meer baat bij die powerlift schoenen

Moet wel eerlijk zijn dat ik het fijner/makkelijker vond om op diepte te komen met de squatschoenen en het is ook niet zo dat ze zo heel erg duur zijn. Zit er dan geen extra voordeel aan op het moment dat je eigenlijk op blote voeten al goed kunt squatten? Of kan het zelfs tegen gaan werken?
 
Zit nu in een bulk en ga straks weer cutten, dus die extra gaatjes in deze riem komen wel van pas denk ik zo!



Moet wel eerlijk zijn dat ik het fijner/makkelijker vond om op diepte te komen met de squatschoenen en het is ook niet zo dat ze zo heel erg duur zijn. Zit er dan geen extra voordeel aan op het moment dat je eigenlijk op blote voeten al goed kunt squatten? Of kan het zelfs tegen gaan werken?

Wellicht dat je door het gemak iets hogere gewichten kan squatten, maar dat durf ik ook niet te zeggen. Kan me voorstellen dat het ietsjes beter / minder belastend voor de knieën kan zijn, maar dat is ook nergens op gebaseerd. Op google kan je vast vinden of het een negatief effect kan hebben, maar verwacht ik niet. Zelf heb ik ze nodig omdat ik zonder niet normaal in diepe positie kan komen (enkel flexibiliteit etc), zou nooit meer terug willen in ieder geval!

Als het je zo goed is bevallen, en je vindt het niet duur dan kan je ze sowieso kopen natuurlijk. Wel even rekening mee houden dat je ze niet met deadliften gaat dragen.

Wat je ook kan doen, gezien je ze hebt kunnen lenen eerder, jezelf filmen met squatten, op blote voeten en op powerlift schoenen. Kan je beter het verschil bij jou zien dan alleen het gevoel van ;)
 
Zit nu in een bulk en ga straks weer cutten, dus die extra gaatjes in deze riem komen wel van pas denk ik zo!



Moet wel eerlijk zijn dat ik het fijner/makkelijker vond om op diepte te komen met de squatschoenen en het is ook niet zo dat ze zo heel erg duur zijn. Zit er dan geen extra voordeel aan op het moment dat je eigenlijk op blote voeten al goed kunt squatten? Of kan het zelfs tegen gaan werken?
Als je al de neiging zou hebben naar voren te kiepen (goodmorning squats) dan zou het nadelig kunnen zijn.
Het grote voordeel t.o.v. op blote voeten squatten is dat je een schoen aan hebt, niet dat er een verhoging in de hiel zit. De verhoging zou kunnen helpen. Maar dat is een ander verhaal.
Als je echt vond dat je beter op diepte kon komen zou die hiel kunnen helpen ja. Dan zou je inderdaad voor zo'n powerlift schoen kunnen gaan.
 
Thanks guys, ik waardeer jullie reacties :thumbs::thumb:
 
Oly shoes hebben vooral voordeel bij mensen die met een kleine verhoging onder de hiel beter kunnen squatten, als je niet elke keer op schijfjes of een blok moet staan om met een goede vorm te squatten vind ik het overbodig.

Prima belt in de link hierboven.
 
Belt wordt tot nu toe zeker door iedereen aangeraden. Thuis meteen maar eens gaan meten welke maat ik nodig heb en die dan sowieso eens bestellen. Zou leuk zijn als ik daar aan het einde van mijn bulk nog wat extra kilo's mee omhoog weet te krijgen. :D
 
Zie net bij de reviews van de belt dat grenzlooz hem ook aangeschaft had. Hoe bevalt hij jou nu nog grenzlooz?
 
Zie net bij de reviews van de belt dat grenzlooz hem ook aangeschaft had. Hoe bevalt hij jou nu nog grenzlooz?
Die quick release blijft altijd zitten, je moet er wel voor zorgen dat beide pinnen erin zitten. Ik vind het een perfect ding, krijg hem megastrak om en kan er maximaal tegen bracen ( Soms tot bloedens aan toe). En als je klaar bent is hij binnen een seconde af en zit je niet te kloten als je hem af wil doen als je kapot bent. Ik denk ook dat hij jaren meegaat.

Squatschoenen ben ik sindskort gaan gebruiken omdat ik veel smaller ben gaan staan vanwege probleem aan binnen kant knie. Het is maar een lichte verhoging van de hak dus het is ook niet zo dat je mobiliteit er helemaal van naar de knoppen gaat. Tot par red ik nog wel zonder.
 
Mijn gedachten over dit onderwerp:

Lifting shoes: gewoon kopen, ze gaan eeuwig mee en maakt squaten en eventueel olylifts gewoon een stuk gemakkelijker. Dat je ze niet zou moeten kopen als je het ook zonder kan vind ik onzin, ik heb een hele goede mobiliteit, maar squaten met lifting shoes is gewoon fijner. Je staat super stabiel en de hakverhoging is speciaal gemaakt om het goed op diepte komen nog gemakkelijker te maken. Oly lifters zijn super mobiel en gebruiken ook gewoon lifting shoes om elk voordeel te benutten.

Belt: ook gewoon kopen, een goede riem gaat de rest van je leven mee en geeft support wanneer je dit nodig hebt.

Knee sleeves: ook prima, deze dingen zorgen ervoor dat ik vrijwel nooit meer kniepijn heb.
 
Back
Naar boven