AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Mooi volume.
Hoe zit het met je BW?
 
Batwings ... :thumb:
 
Lekker die deadlifts!
 
Mooi volume.
Hoe zit het met je BW?

0,5 kilootje meer dan einde cut. Dat valt te verwachten met de extra carbs e.d. Kost me wel nog steeds moeite om niet teveel te eten...
 
Als je veel volume traint krijg je ook meer honger.
Extra carbs zorgt ook voor wat meer vocht dat je ophoudt. Dus het zal zo erg nog niet zijn.
 
Als je veel volume traint krijg je ook meer honger.
Extra carbs zorgt ook voor wat meer vocht dat je ophoudt. Dus het zal zo erg nog niet zijn.

Ik doel ook op vocht. Vind een 0,5 kilo nog weinig, had meer verwacht.
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 6
Set 5: 140 kg × 6
Set 6: 140 kg × 6

Viel niet tegen.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 65 kg × 6
Set 5: 65 kg × 6
Set 6: 65 kg × 6

Foutje, dit stond pas vrijdag op het programma. Maar geen probleem.

Pectoral Fly
Set 1: 11 kg × 10
Set 2: 11 kg × 10
Set 3: 11 kg × 10

Waarom doet dit zo'n zeer aan mijn handen?

Barbell pullover
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Beetje een goodmorning-gevoel bij: dit stelt niks voor, tot je diep genoeg komt ;)
 
Fly's die pijn doen aan je handen? nooit meegemaakt. Maar 't is ook alweer even geleden.

Heb je je schema niet bij de hand als je aan het trainen bent?
 
Waarom doet dit zo'n zeer aan mijn handen?
omdat hard knijpen in de stangetjes wellicht?
jij als notoire barbender zal (denk ik) bij je compoud oefeningen als het een beetje zwaarder gaat worden in de bar knijpen om meer kracht te zetten, ik deed een tijdje terug ook flyes en toen betrapte ik mezelf er ook op, is bij zo een oefening niet nodig en werkt zelfs contraproductief, beetje losser vasthouden en in balans houden geeft meer focus op de chest.
 
Fly's die pijn doen aan je handen? nooit meegemaakt. Maar 't is ook alweer even geleden.

Heb je je schema niet bij de hand als je aan het trainen bent?

Ik heb nog nooit fly's gedaan :D

Schema staat in mijn app, maar de woensdag kent wat vrijheid en daar ging het mis.

omdat hard knijpen in de stangetjes wellicht?
jij als notoire barbender zal (denk ik) bij je compoud oefeningen als het een beetje zwaarder gaat worden in de bar knijpen om meer kracht te zetten, ik deed een tijdje terug ook flyes en toen betrapte ik mezelf er ook op, is bij zo een oefening niet nodig en werkt zelfs contraproductief, beetje losser vasthouden en in balans houden geeft meer focus op de chest.

Dat klinkt plausibel, zal er eens op letten!
 
Ik heb nog nooit fly's gedaan :D

Schema staat in mijn app, maar de woensdag kent wat vrijheid en daar ging het mis.
:D Ze moeten je ook zoveel vrijheid niet geven. Door die jeugdige onbezonnenheid ga je rare dingen doen. :p
 
Ze = ik, heb volg nooit een schema 1 op 1 :)
Ik normaal wel.
Maar nu ik thuis train merk ik dat ik me iets meer vrijheid gun. Misschien ook omdat ik nog een beetje moet wennen aan wat er wel handig gaat en wat niet, in de home-gym.
 
Ik normaal wel.
Maar nu ik thuis train merk ik dat ik me iets meer vrijheid gun. Misschien ook omdat ik nog een beetje moet wennen aan wat er wel handig gaat en wat niet, in de home-gym.

Ja precies, je hebt niet altijd de benodigde spullen. En iedere goeroe heeft weer zijn eigen dingetjes die zogenaamd heel belangrijk zijn, maar dat maak ik zelf wel lekker uit :P

---

Uitgebreide serie schouderbladmobiliteitdingetjes

Inverted Row
Set 1: BW × 8
Set 2: BW (+5g) × 8
Set 3: BW (+10 kg) × 8

Front Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 85 kg × 5
Set 4: 85 kg × 5
Set 5: 85 kg × 5

Ab Roller knietjes
Set 1: 8 reps
Set 2: 8 reps

Zit er goed doorheen, vanmorgen werd ik wakker met cervicogene hoofdpijn. Hetzelfde als ik vorig jaar had dus. Met mijn (zit)houding en bovenrugoefening wilde ik nu juist voorkomen dat dat ooit nog terug zou komen! En mijn houding is ook duidelijk verbeterd, dus ik snap niet waar dit nu vandaan komt. Mijn nek wordt toch juist ontlast!?

Ik weet niet wat dit voor mijn trainingen betekent, maar veel goeds zal het niet zijn. Van liften werd het uiteraard erger vandaag. Het zijn stijve, gespannen nekspieren die op een zenuw drukken. Als je een beetje gewicht verplaatst, span je nu eenmaal spieren aan. Misschien niet expliciet de nek, maar wel spieren die daar indirect invloed op hebben. Die stress moet ik vermijden, vrees ik :(
 
Mmmm, vervelend. Ik hoop dat je er met de kennis die je nu hebt sneller vanaf bent.
 
Van al dat schoudermobiliteitsgedoe zitje nek nu misschien wat vast?
 
Zit er goed doorheen, vanmorgen werd ik wakker met cervicogene hoofdpijn. Hetzelfde als ik vorig jaar had dus. Met mijn (zit)houding en bovenrugoefening wilde ik nu juist voorkomen dat dat ooit nog terug zou komen! En mijn houding is ook duidelijk verbeterd, dus ik snap niet waar dit nu vandaan komt. Mijn nek wordt toch juist ontlast!?
Waarom denk je dat?
Ik kijk hier echter niet van op.
 
Mmmm, vervelend. Ik hoop dat je er met de kennis die je nu hebt sneller vanaf bent.

Van al dat schoudermobiliteitsgedoe zitje nek nu misschien wat vast?

Het zal toch te maken hebben met de manier waarop ik mijn spieren aanspreek/gebruik. Aangezien ik een jaar heel zwaar heb gelift en pas nu weer last krijg, zal het waarschijnlijk wel te maken hebben met de rugoefeningen. Misschien iets te hard van stapel gelopen...

Waarom denk je dat?
Ik kijk hier echter niet van op.

Omdat ik voel dat mijn hoofd nu op mijn romp rust en ik (bijna) mijn nekspieren niet hoef te gebruiken. Voorheen 'hing' mijn hoofd aan mijn nekspieren. Schouderspanning (van het optrekken achter de computer) is weg. Het voelt natuurlijk om met de natuurlijke curve in de ruggegraat te zitten, zonder bochel.

---

Heb een publicatie gevonden over deze vorm van hoofdpijn en liften (bijgevoegd). Er is niet heel veel over bekend.
 

Bijlagen

cervogenic headache weightlifting.pdf
6,1 MB · Weergaven: 139

Back
Naar boven