MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Zeaau.. Even soggen hoor.. :o


Flink gesnaaid afgelopen weekend zeg. Lekker bezig wat betreft je trainingen ook Bas, ook lekker die PR op de OHP laatst.

Jazeker! En alsof het niet genoeg was ook nog eens 4 dikke stukken appelgebak meegekregen naar huis.
Die zijn gisterenavond allemaal nog opgegaan toen ik met een maat van mij aan het chillen was onder het genot van een beetje groen goud.. :rolleyes:

Goeie tip, ik heb de wall slide test van pt-nijmegen wel eens gedaan, en dat was maar moeizaam kan ik me herinneren.... :o

:P

Ik probeer ze nu consistent 4-5 keer per week te doen. Het voelt steeds minder awkward kan ik je vertellen.

Mooie uitvoering ohb en top dat je hem staand doet.
dan ook nog met deze gewichten.
Je hebt sterke schouders in verhouding (of ik zwakke )

Zie wel dat je hem een stuk smaller pakt dan ik.
Heb me nooit zo verdiept in breedte grip maar waarom pak jij hem zo?

Bedankt Lennart!
Eerder pakte ik de OHP altijd te breed. Je wil de onderarmen er in een rechte lijn onder hebben en de barbell als het ware nét buiten schouderbreedte pakken. Gezien mijn ecto-bouw is dat met de wijsvingers op de rand van de knurling, ha ha :P
Kijk anders eens rond op YT, daar staan goede video's waarin het uitgelegd wordt. Bespaard mij een hoop typewerk in ieder geval :).

Des te smaller je hem pakt, des te meer je front delts aanspreekt. Ik merk persoonlijk dat als ik hem smaller pak dat ik dan zwaarder kan tov een wijdere grip.

Ot: goed bezig Bas! Nette ohp en je vorm is nagenoeg perfect!

Het is even wennen, maar op een gegeven moment kan je inderdaad zwaarder gaan!
Qua 'activatie' zal het allemaal niet zoveel verschil maken. Echter, meer gewicht = meer gains.

Super bedankt! Ik ben er ook echt blij mee.
 
Zeaau.. Even soggen hoor.. :o




Jazeker! En alsof het niet genoeg was ook nog eens 4 dikke stukken appelgebak meegekregen naar huis.
Die zijn gisterenavond allemaal nog opgegaan toen ik met een maat van mij aan het chillen was onder het genot van een beetje groen goud.. :rolleyes:



Ik probeer ze nu consistent 4-5 keer per week te doen. Het voelt steeds minder awkward kan ik je vertellen.



Bedankt Lennart!
Eerder pakte ik de OHP altijd te breed. Je wil de onderarmen er in een rechte lijn onder hebben en de barbell als het ware nét buiten schouderbreedte pakken. Gezien mijn ecto-bouw is dat met de wijsvingers op de rand van de knurling, ha ha :P
Kijk anders eens rond op YT, daar staan goede video's waarin het uitgelegd wordt. Bespaard mij een hoop typewerk in ieder geval :).



Het is even wennen, maar op een gegeven moment kan je inderdaad zwaarder gaan!
Qua 'activatie' zal het allemaal niet zoveel verschil maken. Echter, meer gewicht = meer gains.

Super bedankt! Ik ben er ook echt blij mee.
Goede trigger om me hier eens in te verdiepen!
 
Als ik ohp smaller pak, kan ik ook beter external rotaten, voel dan een stuk minder stress in mn schouders. lennart666
 
Ik weet nog niet precies wanneer ik in Groningen ben. Een vriend van mij studeert daar :).
Ik PM je wel even als ik weet wanneer ik er ben!
 
Goede trigger om me hier eens in te verdiepen!

:thumb:

Als ik ohp smaller pak, kan ik ook beter external rotaten, voel dan een stuk minder stress in mn schouders. lennart666

Inderdaad! Het is in het begin even wennen als je een wijde grip gewend bent, maar daarna is het echt vele malen fijner liften.

Ik weet nog niet precies wanneer ik in Groningen ben. Een vriend van mij studeert daar :).
Ik PM je wel even als ik weet wanneer ik er ben!

Vandaar! In de vakantie Groningen eventjes gek maken begrijp ik ;).
 
Hahaha! Ben geen feestbeest (drink misschien 3x/jaar), dus ik ben heel benieuwd hoe ik Groningen ga vinden. Ik zal dan wel wat alcohol nuttigen, natuurlijk:D.
 
Wall slides gingen net wel prima, zelfs met een klein gewichtje in de hand. Ik ben er toch wel vrij zeker van dat ik mijn 'gewone' OHP in het goede vlak doe. Tot het gewicht te hoog wordt, dan gaan de armen naar voren en de rug hol....
Maar dit is een goede oefening om het juiste gevoel in je spieren te krijgen.
 
Hahaha! Ben geen feestbeest (drink misschien 3x/jaar), dus ik ben heel benieuwd hoe ik Groningen ga vinden. Ik zal dan wel wat alcohol nuttigen, natuurlijk:D.

Als je er toch bent, dan zou ik er maar het beste van maken... :D

Wall slides gingen net wel prima, zelfs met een klein gewichtje in de hand. Ik ben er toch wel vrij zeker van dat ik mijn 'gewone' OHP in het goede vlak doe. Tot het gewicht te hoog wordt, dan gaan de armen naar voren en de rug hol....
Maar dit is een goede oefening om het juiste gevoel in je spieren te krijgen.

Dan is het een kwestie van de externe rotators aansterken vermoed ik.. Zowel isometrisch als dynamisch. Daar heb ik het vandaag toevallig nog kort met mijn fysio over gehad! Je kan daarvoor uiteraard allerhande oefeningen online vinden.
 
Dan is het een kwestie van de externe rotators aansterken vermoed ik.. Zowel isometrisch als dynamisch. Daar heb ik het vandaag toevallig nog kort met mijn fysio over gehad! Je kan daarvoor uiteraard allerhande oefeningen online vinden.
Daar zal ik zeker aandacht aan blijven besteden. maar was goed om de wall slides weer eens te doen. Misschien hou ik ze wel in mijn WU.
 
5/12
BW: 90,7 (voor toilet)


5-12-2017.png

Opmerkingen:
Squat ging oké. Ik had niet echt zin om gek veel reps te maken en daarom voor 95 kg gegaan. Vervolgens moest er natuurlijk nog even een 3tje worden gedaan met 100 kg.
Het was jammer dat ik bij de 95 kg niet meteen goed stond, wat op het filmpje ook vrij duidelijk te zien is, anders had ik nog wel een repje meer gedaan.

Deadlifts gingen echt insane goed. Op film het laatste setje.

Lunges.. Nou ja daar kom ik later nog even op terug.

Sled pushes waren weer heerlijk. Denk ik.
Nou ja. Eigenlijk was het gewoon domweg doodgaan :o.


Daar zal ik zeker aandacht aan blijven besteden. maar was goed om de wall slides weer eens te doen. Misschien hou ik ze wel in mijn WU.
Zeker doen. Elke dag! :D
 
Waar is nou die repout op 100 kg squats, kijk ik daar nou zo maar over heen? :p

Die slee push is wel mooi, even beesten :D
 
Waar is nou die repout op 100 kg squats, kijk ik daar nou zo maar over heen? :p

Die slee push is wel mooi, even beesten :D

Rep-out met 95 kg en vervolgens nog een jokertje met 100 :).

Heerlijk inderdaad!


Dan nu even wat wat zaken waar ik momenteel mee zit qua training:

Allereerst goed nieuws! Ik ben gisteren bij de Fysio geweest en hij denkt a.d.h.v. 6 behandelingen tussen nu en begin februari nog zo een 5-10% winst te kunnen behalen qua enkel mobiliteit. Daar ben ik blij mee, al is er absoluut nog geen zekerheid. We gaan het zien!

Minder fijn is dat ik momenteel wat last heb van mijn enkel. Het voelt als een lichte overbelasting. Ik voelde het gisteren bij het opstaan voor het eerst en dus vrijwel zeker veroorzaakt door de calf raises. Het gewricht is en blijf gewoon gevoelig (Lees: verrot :P), dus skip ik het kuitwerk deze week in ieder geval en kijken we daarna even weer. Ik hoop dat ik wel gewoon al mijn LB oefeningen kan blijven doen.

Daarnaast zit ik een beetje te twijfelen over het nut van de lunges en split squats op dit moment.
Ik doe deze oefeningen om met name mijn quads op te brengen, zowel voor kracht op de squat als ook de looks. Mijn glutes zijn inmiddels aardig ontwikkeld namelijk (L boxers passen al niet goed meer), maar mijn quads zijn echt lachwekkend klein.. Nu zou ik natuurlijk leg extensions kunnen doen, maar die veroorzaken vrijwel altijd knie-pijntjes op termijn.
Nu zit ik er aan te denken om de Sissy op de romanian chair weer te gaan doen. Het is een oefening waarbij je vrijwel alleen je quads gebruikt en bovendien kan je hierop eindeloos progressief blijven laden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Een andere optie zou natuurlijk legpresses of hacksquats kunnen zijn.
 
Je hebt een goeie squat neergezet hoor. :)
Calf raises lijken me idd niet goed bij een rotte enkel. Je zou dat ook nog eens met de fysio kunnen bespreken.

Hebben jullie een hacksquat machine? Dat lijkt me goud voor quad training, zonder al te veel gedoe met heup en enkel mobiliteit.
 
Rep-out met 95 kg en vervolgens nog een jokertje met 100 :).

Heerlijk inderdaad!


Dan nu even wat wat zaken waar ik momenteel mee zit qua training:

Allereerst goed nieuws! Ik ben gisteren bij de Fysio geweest en hij denkt a.d.h.v. 6 behandelingen tussen nu en begin februari nog zo een 5-10% winst te kunnen behalen qua enkel mobiliteit. Daar ben ik blij mee, al is er absoluut nog geen zekerheid. We gaan het zien!

Minder fijn is dat ik momenteel wat last heb van mijn enkel. Het voelt als een lichte overbelasting. Ik voelde het gisteren bij het opstaan voor het eerst en dus vrijwel zeker veroorzaakt door de calf raises. Het gewricht is en blijf gewoon gevoelig (Lees: verrot :P), dus skip ik het kuitwerk deze week in ieder geval en kijken we daarna even weer. Ik hoop dat ik wel gewoon al mijn LB oefeningen kan blijven doen.

Daarnaast zit ik een beetje te twijfelen over het nut van de lunges en split squats op dit moment.
Ik doe deze oefeningen om met name mijn quads op te brengen, zowel voor kracht op de squat als ook de looks. Mijn glutes zijn inmiddels aardig ontwikkeld namelijk (L boxers passen al niet goed meer), maar mijn quads zijn echt lachwekkend klein.. Nu zou ik natuurlijk leg extensions kunnen doen, maar die veroorzaken vrijwel altijd knie-pijntjes op termijn.
Nu zit ik er aan te denken om de Sissy op de romanian chair weer te gaan doen. Het is een oefening waarbij je vrijwel alleen je quads gebruikt en bovendien kan je hierop eindeloos progressief blijven laden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Een andere optie zou natuurlijk legpresses of hacksquats kunnen zijn.

Mooie vorm bij squat!

Kut van je enkel man.

Legpress vind ik zelf altijd een lekkere oefening voor in een trainingschema.
Tenminste, wanneer plate loaded. Anders liever niet. Als ik deze na squat doe zijn mijn benen helemaal gesloopt.

Hack squat vond ik een hele aparte.
Je houdt er continu je spanning op je quads wat hem zo zwaar maakt.

Persoonlijk kies ik nu voor legpress maar hack squat komt ongetwijfeld keer terug. Sissy nooit gedaan maar las wel dat RaceRookie hem deed en hij heeft toch goede legs opgebouwd :D
 
Nooit legpresses of hack squats gedaan maar wel 70cm benen crew checking in.

Maar to be fair, ik zou legpresses doen inderdaad (mits 45graden).
 
Weg ermee! Calf raises vind ik sowieso een nutteloze oefening :p

Lunges en split squats zijn goede oefeningen, maar volgens mij is de algemene consensus dat ze niet direct zorgen voor een sterkere squat. Wel geschikt om de balans wat te herstellen.Voor dikkere poten en een zwaardere squat is het toch vooral zaak om meer te squaten en desnoods één keer per week met een andere variant.
 
Of stoppen met benen trainen en ipv squatten gaan benchen, belast je je enkels ook niet mee :thumb:
 
Weg ermee! Calf raises vind ik sowieso een nutteloze oefening :p

Lunges en split squats zijn goede oefeningen, maar volgens mij is de algemene consensus dat ze niet direct zorgen voor een sterkere squat. Wel geschikt om de balans wat te herstellen.Voor dikkere poten en een zwaardere squat is het toch vooral zaak om meer te squaten en desnoods één keer per week met een andere variant.
Leg press helpt me gek genoeg wel zwaarder squatten

RaceRookie als je dan gelijk even zegt wat je van sissy squat vindt tov bijv. Normale squat of hack squat dan hebben we iets aan de tag :D. Benieuwd naar je ervaring ermee qua intensiteit en effectiviteit oa.
 
Leg press helpt me gek genoeg wel zwaarder squatten
Geen idee of dat heel gek is eigenlijk. Je kan behoorlijk zwaar gaan op de leg press, dus zal de carry over in ieder geval qua gewicht wel helpen. Het is natuurlijk ook een goede manier om veel volume voor hypertrofie te maken zonder dat het meteen een grote aanslag pleegt op je CNS zoals squats. Ik heb zelf niet de beschikking over een leg press (homegym), maar zou hem wel gebruiken in een normale gym.
 
RaceRookie als je dan gelijk even zegt wat je van sissy squat vindt tov bijv. Normale squat of hack squat dan hebben we iets aan de tag :D.
O.K. O.K... :) Weet niet of ik iets zinnigs toe te voegen heb hoor. :D

Voor de Quads vind ik de sissy wel erg goed, vooral met gewicht erbij. Sissy is vooral lekker in combi met leg extensions, ik heb nl. het gevoel dat beiden een ander deel van de quad pakken. De spanning zit bij beiden ook op een ander deel van de beweging. sissy's voel je vooral als je benen zijn gebogen en je komt weer omhoog. De extension voel je vooral als je benen recht zijn, dan staat er de meeste spanning op.
Ik gebruik voor de volledigheid dan ook nog de hamstring curls en deadlifts voor mijn benen.
Box squats zou mijn volgende oefening zijn i.p.v. normale squats.
 
Back
Naar boven