Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey alles weg! Nou ja valt nog mee zo te zien.

Voorstel kuur is goed, good to go ;)

Wat vind jij de meerwaarde van die 30mg var + 250mg test boven korter en vaker met var kuren?

Waarom dan geen var-dbol?
 
Cools

In februari heb ik mijn bicep pees volledig losgerukt van mijn bot.
De operatie is heel goed verlopen en het herstel ook perfect (dat kan liggen aan het gebruik van een kleine dosis NPP de eerste maanden na de operatie).
Trouwens ik ben al "ON" sinds een jaar of 3.

Nu wil ik eind januari of beging februari terug een kuurtje doen, maar wel eentje dat de pezen niet te ongunstig stemt :-)
Ik weet dat alle boven de 200mg teste-e nadelig is voor je pezen.
Aan de andere kant is bold en NPP (nandrolone) wel gunstig voor je pezen.
Ik denk eraan om de volgende kuur te doen:

Test-e 500mg/week
Bold 500mg/week
NPP 300mg/week

Gaat NPP en Bold ervoor zorgen dat de negatieve bijwerkingen van de 500 test-e teniet gedaan worden?
Of kan je dan beter 250mg test-e doen en de rest iets uppen?

Eigenlijk is het allemaal niet goed voor de elasticiteit voor je pezen. Het bevorderd herstel mogelijk via verhoogde collageenaanmaak maar kwaliteit is wat anders.

Je kuurvoorstel raad ik daarom sowieso af.
 
Ben je op HRT?
Anders zou ik nooit 20 weken mijn systeem plat leggen voor een kuur als deze.
Als je enkel voor repair gaat:
200mg test-e
100mg deca/week.
OP die dosering zeker geen last van de deca dick :-)

Na mijn operatie aan mijn biceppeesscheur deed ik 200 test en 150 NPP/week.
De dokter zei dat hij zelden zo een herstel had gezien :-)

Spierscheur? Dat hersteld inderdaad snel en je pezen mogelijk ook maar zoals ik aangaf is waarschijnlijk minder 'sterk'/
 
Zowat elke meta-studie die ik ken toont dat creatine-inname creatinine kan verhogen...

Klopt, vergis me. In het bloed is dit anders en 1-2% wordt omgezet naar creatinine vanuit de spieren maar de stijging blijft uiteindelijk beperkt behalve met zeer hoge dosissen.
 
Wat vind jij de meerwaarde van die 30mg var + 250mg test boven korter en vaker met var kuren?

Waarom dan geen var-dbol?

De meerwaarde is 250mg testosteron, samen met de 210mg var/week gaat dit een beter resultaat geven. 6 weken is geen probleem door de test. Ik raad eigenlijk 20mg var icm 250mg test aan voor 6 weken. 4 weken test p met var is ook een goede optie.

dbol is af te raden vanwege dat het altijd toxisch is voor je lever in welke dosis dan ook. Var eigenlijk ook, maar uiteindelijke negatieve effect op de leverfunctie is zeer beperkt.
 
Nog even handig om te melden. Ik weet dat velen hier adviseren om 500 boven behoefte te eten tijdens een kuur. Echter ga je daar onmogelijk goed op gainen. (Als je ook even gaat rekenen en uit gaat van 4kcal per gram, 5 trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud eten dan kom je in het meest gunstige geval een halve kilo per week aan).
Tijdens m'n test primo kuurtje is dat ook exact hetgene wat ik nu ondervindt. Surplus van 500 is simpelweg te weinig. Cools had dus gelijk: je moet gewoon zo veel mogelijk eten. Ik doe nu surplus van 1000 en dan ga je lekker.
 
Surplus van 500 is simpelweg te weinig. Cools had dus gelijk: je moet gewoon zo veel mogelijk eten. Ik doe nu surplus van 1000 en dan ga je lekker.

Raad je inderdaad aan om een hoger surplus te gebruiken Cools ?
 
Nog even handig om te melden. Ik weet dat velen hier adviseren om 500 boven behoefte te eten tijdens een kuur. Echter ga je daar onmogelijk goed op gainen. (Als je ook even gaat rekenen en uit gaat van 4kcal per gram, 5 trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud eten dan kom je in het meest gunstige geval een halve kilo per week aan).
Tijdens m'n test primo kuurtje is dat ook exact hetgene wat ik nu ondervindt. Surplus van 500 is simpelweg te weinig. Cools had dus gelijk: je moet gewoon zo veel mogelijk eten. Ik doe nu surplus van 1000 en dan ga je lekker.

Aas werkt ook anti catabool dus in principe heb je minder kcal nodig om dezelfde hoeveelheid massa aan te zetten als wanneer je naturel traint..

Maar verder true dat, als je natty al 500 kcal boven onderhoud moet eten dan moet je als je aas gebruikt gewoon nog meer eten.
 
Aas werkt ook anti catabool dus in principe heb je minder kcal nodig om dezelfde hoeveelheid massa aan te zetten als wanneer je naturel traint..

Maar verder true dat, als je natty al 500 kcal boven onderhoud moet eten dan moet je als je aas gebruikt gewoon nog meer eten.
Als iets anticatabool werkt, zou je dan niet juist meer energie uit voeding nodig hebben? Bij een catabole reactie komt energie vrij, dit zou je dan aan moeten vullen met voeding, lijkt me. Not sure, basis biochemie. Klinkt in ieder geval logisch:p
 
Nog even handig om te melden. Ik weet dat velen hier adviseren om 500 boven behoefte te eten tijdens een kuur. Echter ga je daar onmogelijk goed op gainen. (Als je ook even gaat rekenen en uit gaat van 4kcal per gram, 5 trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud eten dan kom je in het meest gunstige geval een halve kilo per week aan).
Tijdens m'n test primo kuurtje is dat ook exact hetgene wat ik nu ondervindt. Surplus van 500 is simpelweg te weinig. Cools had dus gelijk: je moet gewoon zo veel mogelijk eten. Ik doe nu surplus van 1000 en dan ga je lekker.

Dit is echt bullshit. Kcal is kcal out geldt nog steeds met AAS. Jij eet wss geen 1000 boven surplus, maar je onderhoud ligt hoger dan je denkt. Tenminste... wel op de kuren die hier gedaan worden,

Er is een onderzoek gedaan waarbij een testpersoon op normale dose gear een X aantal calorieën at, hij deze zelfde X aantal calorieën bij een kuur van +- 8-10 gram gear per week en viel af. Hij moest zijn voeding drastisch verhogen om aan te komen. Pas wanneer je écht veel gear zet heeft dit invloed op je metabolisme.

Zelfs met hgh moet jij alsnog strikt op je voeding letten. Het is geen freepass om opeens meer te kunnen eten, wat velen zichzelf wijs maken.
 
Als iets anticatabool werkt, zou je dan niet juist meer energie uit voeding nodig hebben? Bij een catabole reactie komt energie vrij, dit zou je dan aan moeten vullen met voeding, lijkt me. Not sure, basis biochemie. Klinkt in ieder geval logisch:p

Je haalt endotherm en exotherm door elkaar met catabool en niet catabool? :p

Catabool is puur spierafbraak
Normaal verlies je bijvoorbeeld kilo per dag en maak je kilo per dag aan.

Door de aas verlies je dan nog maar een halve kilo terwijl je nog steeds kilo aanmaakt. Zodoende hou je een halve kilo aan extra massa over zonder dat je in feite extra spiermassa aanmaakt.

Als je door aas dan ook nog eens naar 1.5 kilo aanmaak per dag gaat is dat dus netto een hele kilo winst.
 
Dit is echt bullshit. Kcal is kcal out geldt nog steeds met AAS. Jij eet wss geen 1000 boven surplus, maar je onderhoud ligt hoger dan je denkt. Tenminste... wel op de kuren die hier gedaan worden,

Er is een onderzoek gedaan waarbij een testpersoon op normale dose gear een X aantal calorieën at, hij deze zelfde X aantal calorieën bij een kuur van +- 8-10 gram gear per week en viel af. Hij moest zijn voeding drastisch verhogen om aan te komen. Pas wanneer je écht veel gear zet heeft dit invloed op je metabolisme.

Zelfs met hgh moet jij alsnog strikt op je voeding letten. Het is geen freepass om opeens meer te kunnen eten, wat velen zichzelf wijs maken.

Gewoon yolo bulken zolang je vet% beperkt blijft

En anders powerlifter worden :trollface:
 
Dit is echt bullshit. Kcal is kcal out geldt nog steeds met AAS. Jij eet wss geen 1000 boven surplus, maar je onderhoud ligt hoger dan je denkt. Tenminste... wel op de kuren die hier gedaan worden,

Er is een onderzoek gedaan waarbij een testpersoon op normale dose gear een X aantal calorieën at, hij deze zelfde X aantal calorieën bij een kuur van +- 8-10 gram gear per week en viel af. Hij moest zijn voeding drastisch verhogen om aan te komen. Pas wanneer je écht veel gear zet heeft dit invloed op je metabolisme.

Zelfs met hgh moet jij alsnog strikt op je voeding letten. Het is geen freepass om opeens meer te kunnen eten, wat velen zichzelf wijs maken.
Link naar het onderzoek met 10 gram gear?:o Never.

Verder wel eens dat je alsnog met dik kunt worden als je niet oplet
 
Link naar het onderzoek met 10 gram gear?:o Never.

Verder wel eens dat je alsnog met dik kunt worden als je niet oplet

Wat wij hier doen is NIKS vergeleken met bijv Amerika. Boston loyd zat ook op 10gr per week
 
Nog even handig om te melden. Ik weet dat velen hier adviseren om 500 boven behoefte te eten tijdens een kuur. Echter ga je daar onmogelijk goed op gainen. (Als je ook even gaat rekenen en uit gaat van 4kcal per gram, 5 trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud eten dan kom je in het meest gunstige geval een halve kilo per week aan).
Tijdens m'n test primo kuurtje is dat ook exact hetgene wat ik nu ondervindt. Surplus van 500 is simpelweg te weinig. Cools had dus gelijk: je moet gewoon zo veel mogelijk eten. Ik doe nu surplus van 1000 en dan ga je lekker.
mooi toch een halve kilo per week.. denk je echt dat als je meer aankomt het spier is.
 
Dit is echt bullshit. Kcal is kcal out geldt nog steeds met AAS. Jij eet wss geen 1000 boven surplus, maar je onderhoud ligt hoger dan je denkt. Tenminste... wel op de kuren die hier gedaan worden,

Er is een onderzoek gedaan waarbij een testpersoon op normale dose gear een X aantal calorieën at, hij deze zelfde X aantal calorieën bij een kuur van +- 8-10 gram gear per week en viel af. Hij moest zijn voeding drastisch verhogen om aan te komen. Pas wanneer je écht veel gear zet heeft dit invloed op je metabolisme.

Zelfs met hgh moet jij alsnog strikt op je voeding letten. Het is geen freepass om opeens meer te kunnen eten, wat velen zichzelf wijs maken.
Laten we idd even aannemen dat dat waar is en je dus idd geen surplus van 1000 hebt maar bijv 500. Hoe kunnen velen hier dan 4 kilo schoon aan de haak gewonnen hebben in 6 weken? Dat is toch onmogelijk? Of er speelt idd nog iets waar ik geen weet van heb. Maar naar mijn idee kun je niet magischerwijs x aantal gram zwaarder worden als je dat niet eerst met je voeding binnenkrijgt.
 
Back
Naar boven